Matiscus Geplaatst: 2 januari 2006 Rapport Geplaatst: 2 januari 2006 (bewerkt) Hier ga ik je leren een auto uit gtaIII of VC in San Andreas te zetten. Benodigtheden: 3dsmax7. Kam's script. Img Tool 2.0 Txd Workshop Stap 1 DFF's uit de Img van gta3 halen. - Open gta3.img uit GTA3. Zoek je auto dat je wil converteren. (In mijn geval is dit de cheetah). - Na de files uit de img gehaalt. Gaan we ze renamen. Noem de files zo: auto_III.dff (in mijn geval cheetah_III.dff) auto_III.txd (in mijn geval cheetah_III.txd) DFF's uit de Img van gta SA halen. - Open gta3.img uit SA. Zoek je auto dat je wil converteren. (In mijn geval is dit de cheetah). - Na de files uit de img gehaalt. Gaan we ze renamen. Noem de files nu: auto_sa.dff (in mijn geval cheetah_sa.dff) auto_sa.txd (in mijn geval cheetah_sa.txd) Stap2: TXD Maken - Start Txd workshop. Open nu auto_III.txd (cheetah_III.txd) - Zet in de rechter onder hoek op "SAN ANDREAS"(1) Ga dan naar Image-->Compress All Image(2) (zie plaatje) - Sla je TXD op als auto.txd. (Mijn geval: cheetah.txd). Stap3: Wiel maken. - Open nu 3dsmax.Klik dan op MAXscript--> Run script. Selecteer dan: GTA_DFF_IO_31Jul05.ms of GTA_DFF_IO.ms. (ik gebruik:GTA_DFF_IO_31Jul05.ms) - Klik op Import(3) auto_sa.dff (mijn geval cheetah_sa.dff) Delete nu alles van de auto. Juist het rechter wiel niet vanvoor. Dat moet je overhouden. Ook alles Dummies deleten. Nadat je dit gedaan hebt. Moet je zoiets krijgen:(4) Nu moet je normaal alleen een wiel overhebben. Ga dan naar file-->save as noemt het wheel. stap4: DFF maken. - Ga naar file--> new. Klik dan op OKE. - MAXscript--> Run script. Neem dan GTA_DFF_IO_31Jul05.ms of GTA_DFF_IO.ms. (ik gebruik:GTA_DFF_IO_31Jul05.ms) - Open de dff: auto_III.dff. - Ga dan naar File--> Merge. Selecteer dan Wheel.max. Dan krijg je zo een scherm: (5) - Dan krijg je nog een schermpje klik dan op 'Used Merged Material' (6) - Ga dan naar Graph Editors--> New Schematic View. Dan krijg je zo iets: (beetje inzoomen) Dan zie je daar volledig rechts 'Wheel' staan.(7) - Klik erop en neem het mee tot aan 'wheel_rf_dummy'. Zet het eronder zorg dat je een centimeter ertussen hebt. Klik dan op Connect( en klik op Wheel en sleep naar wheel_rf_dummy'. Als je dit goed gedaan hebt moet er normaal een lijntje komen tussen die twee.(9) - Sluit dan gewoon af door vanboven op het kruisje te klikken. - Selecteer dan gans het model. - Ga dan naar Export DFF(11). Zorg ervoor Dat SA groen staat. En alle 4 de hokjes geel. - Klik dan op COL3/COL(10) selecteer dan auto_sa.dff (cheetah_sa.dff) - En dan klik je op export DFF. Sla hem op onder de naam auto.dff of cheetah.dff. Ingame screens: Zodat was men tutorail. verbeteringen/updates komen nog. Hier kan je vragen stellen. Bewerkt: 6 januari 2006 door Matiscus Reageren
SWYV Geplaatst: 2 januari 2006 Rapport Geplaatst: 2 januari 2006 mooi werk, jij wordt alsmaar beter en beter in converteren zie ik ik heb gen zin om weer 3ds max te downloaden, zou jij anders "kuruma" van gta3 willen converteren voor mij? Reageren
Matiscus Geplaatst: 2 januari 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2006 Geen enkel probleem. Ik converteer hem. En ik stuur hem via msn. Reageren
EXIT Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 zou iemand dit kunnen doen voor mij met de patriot uit VC. ik heb namelijk geen 3ds max Reageren
Proximitus Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 En kan je ook de Cartel Cruiser converteren, en hem ipv de Patriot zetten? ik zou je zeer dankbaar zijn Reageren
Mr.stickz Geplaatst: 27 februari 2007 Rapport Geplaatst: 27 februari 2007 hoe duur is 3dsmax want die trial versie zit ik niet op te wagten en ik wil et ook probeeren Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 (bewerkt) En kan je ook de Cartel Cruiser converteren, en hem ipv de Patriot zetten? ik zou je zeer dankbaar zijn Die is idd mooi -------------------------- Ik wil eigenlijk alle auto's van GTAIII en van VC de .dff en de .txd hebben MET (met ja) wielen en ik heb er nu al een paar. Maar voor het omzetten heb je dat 3Ds Max nodig, en dat is maar 30 dagen trial, is er geen andere mogelijkheid (een .exe ofzo?) -------------------------- hoe duur is 3dsmax want die trial versie zit ik niet op te wagten en ik wil et ook probeeren Progamma: Autodesk 3DS Max Type: Trial voor een gedurende 30 dagen, klik hier. Na Trial moet je hem kopen voor een dure prijs rond de $1000,- Beschrijving: 1 van de koplopers in de 3D Modeling Progamma's ook goed bekend als Progamma van de meeste GTA Modders. 1000 dollar Bewerkt: 20 november 2009 door Alexxxxxxxxxx Reageren
Beagle Geplaatst: 20 november 2009 Rapport Geplaatst: 20 november 2009 Maar voor het omzetten heb je dat 3Ds Max nodig, en dat is maar 30 dagen trial, is er geen andere mogelijkheid (een .exe ofzo?) Ja, je kan Gmax gebruiken; Gratis, vergelijkbaar met 3DS Max en gericht op modding. Het heeft alleen wat minder functies. Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 27 november 2009 Rapport Geplaatst: 27 november 2009 (bewerkt) Maar voor het omzetten heb je dat 3Ds Max nodig, en dat is maar 30 dagen trial, is er geen andere mogelijkheid (een .exe ofzo?) Ja, je kan Gmax gebruiken; Gratis, vergelijkbaar met 3DS Max en gericht op modding. Het heeft alleen wat minder functies. Waar kan ik die vinden, want op de website van Autodesk staat dat hij niet meer wordt geleverd. Bewerkt: 27 november 2009 door Alexxxxxxxxxx Reageren
Beagle Geplaatst: 27 november 2009 Rapport Geplaatst: 27 november 2009 Hij staat nog hier op de website van TurboSquid . Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 6 december 2009 Rapport Geplaatst: 6 december 2009 Hij staat nog hier op de website van TurboSquid . Hoe lang blijft hij daar staan denk je? Reageren
Beagle Geplaatst: 7 december 2009 Rapport Geplaatst: 7 december 2009 Zo lang als dat de website zal bestaan, en aangezien TurboSquid een flinke omzet maakt is dat nog wel een tijdje. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.