Ik heb mijn 4de tutorial gemaakt, volgens mij zijn er van dit onderwerp al een paar tutorials maar ik heb deze voor mijn site gemaakt, maja ik plaats hem hier toch maar even
Ik heb deze tutorial gemaakt omdat iemand wil weten hoe je nou met Kam zijn scripts van een model een DFF en COL maakt.
- Zorg dat je de scripts in de goede map zet (3dsmax7/scripts/hier moeten ze staan).
- Je moet uiteraad ook een model hebben waarvan je een dff, txd en col wilt maken.
- Zorg ervoor dat je model niet meer als plusminus 700 poly’s heeft om bugs te voorkomen
- Zorg dat je model een geheel is, om dit te doen moet je alles attachen bij Edit Poly
- Zorg ook dat de ‘Difuse’ op wit staat bij alle textures*
*Als je de Difuse op wit zet, is je model lichter in SA, VC of GTA3. Om dit te doen ga je naar de Material Editor (Duw M op je toetsenbord) en doe je per texture de Difuse op wit zetten. Red, Green en Blue moeten alle drie op 255.
Stap 1 – DFF maken
Open je model in 3Ds Max, vervolgens DFF IO. Klik op het plusje bij ‘Export DFF’
SA staat automatisch op groen, als je, je model niet in SA wilt maar in VC of GTA3 moet je een van die groen maken. MCC, UV, Nor en VCol moeten allemaal geel zijn. Als laatste vink je ‘Skip COL’ aan. Zorg dat je model aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’. Nu heb je een DFF van je model gemaakt
Stap 2 – COL maken
Sluit de DFF IO en open de Collision IO. Boven ‘Export’ typ je de naam van je model (deze moet hetzelfde heten als de DFF). ‘COL3’ Staat op groen, zet dit op ‘COLL’.
Klik op ’Collision Mesh’ vervolgens op je model, nu word waar eerst Collision Mesh stond, dat word nu de naam van je model hoe die in 3Ds Max heet, klik er vervolgens weer op.
Als laatste klik je op ‘Export’. Nu heb je een COL van je model gemaakt
Stap 3 – TXD maken
Open de TXD Builder en klik op ‘Add…’ en voeg de textures toe die je nodig hebt. Om te kijken of alle textures aanwezig zijn kun je klikken op ‘DFF Check’
Als laatste klik je op ‘Build TXD’.
Open de TXD Workshop en klik op ‘Open TXD’ en zoek je TXD op die je zojuist gemaakt hebt. Rechtsonder moet je kiezen of je de TXD in SA, VC of GTA3 formaat wilt hebben. Als je dit gedaan hebt ga je naar ‘Image’ > ‘Compress all images’. Als laatste op ‘Save TXD’
Lo iedereen,
Ik heb mijn 4de tutorial gemaakt, volgens mij zijn er van dit onderwerp al een paar tutorials maar ik heb deze voor mijn site gemaakt, maja ik plaats hem hier toch maar even
Ik heb deze tutorial gemaakt omdat iemand wil weten hoe je nou met Kam zijn scripts van een model een DFF en COL maakt.
Benodigdheden:
3Ds Max
Kams IO scripts
TXD Builder
TXD Workshop
Inleiding:
- Zorg dat je de scripts in de goede map zet (3dsmax7/scripts/hier moeten ze staan).
- Je moet uiteraad ook een model hebben waarvan je een dff, txd en col wilt maken.
- Zorg ervoor dat je model niet meer als plusminus 700 poly’s heeft om bugs te voorkomen
- Zorg dat je model een geheel is, om dit te doen moet je alles attachen bij Edit Poly
- Zorg ook dat de ‘Difuse’ op wit staat bij alle textures*
*Als je de Difuse op wit zet, is je model lichter in SA, VC of GTA3. Om dit te doen ga je naar de Material Editor (Duw M op je toetsenbord) en doe je per texture de Difuse op wit zetten. Red, Green en Blue moeten alle drie op 255.
Stap 1 – DFF maken
Open je model in 3Ds Max, vervolgens DFF IO. Klik op het plusje bij ‘Export DFF’
SA staat automatisch op groen, als je, je model niet in SA wilt maar in VC of GTA3 moet je een van die groen maken. MCC, UV, Nor en VCol moeten allemaal geel zijn. Als laatste vink je ‘Skip COL’ aan. Zorg dat je model aangeklikt is en als laatste klik je op ‘Export DFF’. Nu heb je een DFF van je model gemaakt
Stap 2 – COL maken
Sluit de DFF IO en open de Collision IO. Boven ‘Export’ typ je de naam van je model (deze moet hetzelfde heten als de DFF). ‘COL3’ Staat op groen, zet dit op ‘COLL’.
Klik op ’Collision Mesh’ vervolgens op je model, nu word waar eerst Collision Mesh stond, dat word nu de naam van je model hoe die in 3Ds Max heet, klik er vervolgens weer op.
Als laatste klik je op ‘Export’. Nu heb je een COL van je model gemaakt
Stap 3 – TXD maken
Open de TXD Builder en klik op ‘Add…’ en voeg de textures toe die je nodig hebt. Om te kijken of alle textures aanwezig zijn kun je klikken op ‘DFF Check’
Als laatste klik je op ‘Build TXD’.
Open de TXD Workshop en klik op ‘Open TXD’ en zoek je TXD op die je zojuist gemaakt hebt. Rechtsonder moet je kiezen of je de TXD in SA, VC of GTA3 formaat wilt hebben. Als je dit gedaan hebt ga je naar ‘Image’ > ‘Compress all images’. Als laatste op ‘Save TXD’
Nu heb je een TXD van je model gemaakt.
Dit was alweer mijn 4de tutorial
©Blaster
Bewerkt: door Blaster27