Jump to content

Laatst bekeken film


Trax

Recommended Posts

Jessabelle

Ik ben een fan van horrorfilms, alleen deze viel tegen.

De schrikmomenten waren wel heel erg voorspelbaar dit keer.

Het is absoluut geen slechte film, maar er zijn betere uitgekomen dit jaar zoals: Annabelle en Ouija.

cijfer: 65/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 3.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forever GTA

    261

  • GuitarGuy666

    101

  • MegaPilot

    93

  • studio dewolf

    89

The Hobbit 3: The Battle of the Five Armies 3D HFR – Een aanrader.

Ik ga dit deel van de film niet apart zien, want daarvoor is het stuk met de draak veel te kort.

De 3 films zijn 1 geheel en het is gewoon een EPISCH MEESTERWERK!! Sommige scenes alleen al overschaduwen de LOTR reeks.

Een pracht film die vloeiend voortbeweegt ook mogelijk door de HFR, en zo veel kleine details die leiden naar lotr.

De huiverwekkende draak is zo door het dolle dat ie zijn eigen fatale ondergang tegemoet gaat. Maar wat een scenes waardoor je vergeet waar je bent. Al hadden ze wel een paar minuten van deel 2 erbij mogen plakken.

Dit is hetzelfde met het gevecht als ze Gandalf proberen te redden, die geesten zien er ontzettend goed uit. En dat we de identiteit van Galadriel zien in haar angstwekkende glorie zo donker waarvan we maar een klein stukje zagen in de lotr, wat een groots talent is Cate blanchett toch! Je hart en adem stokken en ik heb zoiets maar zelden, (net zoals bij django unchained met boze L.Jackson.)

Mooie gevechten in gevaarlijke plaatsen en hoe het er ook voorstaat, toch het uiterste eruit halen van de personen. En het overwinnen van de gevoelens in hun zelf.

Zoals bij Thorin het geval is heel heftig maar wat een comeback. Ha die neef van hem wat een gast en dan die baard zo awesome!

En ach zo triest Killi & Filli, en Tauriel! Heel sterk en mooi gemaakt al is de liefde een beetje opgedrongen en aan de late kant, is het toch een mooi gedaan in t eind.

Thranduil geeft ontzag af maar met een behoorlijk talent, zeker in de scenes met Tauriel & Legolas.

Uiteraard zitten er wat leuke momenten in, en er mist wat maar dat zal vast in de extended versie zitten. En uiteraard het einde credit song is zo mooi.

Link to comment
Delen op andere websites

Stonehearst Asylum

Goeie film, van het type waar ik wel van hou. Goed, bijzonder verhaal, uitstekend neergezet door goeie acteurs.

Eind 19e eeuw. Een psychiater die net uit de schoolbanken komt wil ervaring opdoen in een afgelegen gesticht. Na enige tijd komt hij er achter dat een aantal patiënten de medewerkers hebben opgesloten en dat zij net doen alsof zij de dienst uit maken. De leiding is in handen van een geniale gek, perfect gespeeld door Ben Kingsley. Op het einde, wanneer je het gevoel hebt dat alles goed is afgelopen, komt er nog een onverwachte twist die je echt niet aan zag komen.

De film is gebaseerd op een verhaal van Edgar Allan Poe, zijn verhalen zijn vaak duister, en dat bevalt me wel 8,5/10

Lucia de B.

Film gebaseerd op het verhaal van de verpleegster Lucia de Berk. Uiteraard is het verhaal wat aangepast, maar het volgt het echte verhaal redelijk. Verder echt een typisch Nederlandse film; naakte mensen zijn niet altijd mooi en strak ;)

Een verpleegster blijkt opvallend vaak betrokken bij het overlijden van baby's en bejaarden. Een jonge, ambitieuze parketsecretaresse wordt door de betrokken officier van justitie aan het onderzoek toegevoegd, en zij doet er alles aan om Licia veroordeeld te krijgen. Wanneer dat is gebeurd, komt ze echter zaken tegen die de onschuld van Lucia kunnen bewijzen. Samen met de advocaat van Lucia probeert ze Lucia vrij te krijgen, en zet daarbij haar eigen baan op het spel. Wat opvallend is, is de uitspraak in hoger beroep; levenslang met TBS. Dit is technisch niet mogelijk, want in Nederland is levenslang ook echt levenslang; je overlijdt in principe in de cel. En om daarna nog het traject van TBS in te gaan, dat wordt lastig. Wel grappig dat haar advocaat hier nog aan refereert.

Ondanks dat er wat dingetjes in de film zitten die niet kloppen, nadeel van mijn werk, is het een film die het verhaal van Lucia de Berk goed weergeeft. Voor geïnteresseerden zeker het kijken waard 7/10

Edge of Tomorrow

Blijkbaar bevalt het leger Tom Cruise wel, want voor de zoveelste keer speelt hij een militair.

Europa wordt veroverd door buitenaardse wezens. Vanuit Engeland probeert met ze te bestrijden. Een mediavoorlichter wordt naar het front gestuurd, terwijl hij dat helemaal niet wil. Wanneer hij met honderden andere soldaten in Frankrijk aankomt (D-Day 2.0?) blijkt dat ze in de val lopen. Er is echter iets geks aan de hand; elke keer als hij overlijdt begint zijn dag opnieuw. Hier maakt hij, samen met een knappe supersoldate, gebruik van om het centrum van de vijand op te sporen.

Op zich ben ik geen liefhebber van Sci-Fi, Independence Day is voor mij genoeg, en het constant herhalen lijkt wel wat op Groundhog Day. Een groot pluspunt van de film is Emily Blunt; dat zij elke keer opnieuw tevoorschijn komt is zeker positief 6/10

Link to comment
Delen op andere websites

Met een vriend van me naar de film The Hobbit: The Battle of the Five Armies geweest. Ik was aanvankelijk bang dat het niet zo'n goede film zou zijn, omdat ik van een hoop mensen te horen kreeg dat het eerste deel te langdradig was, en dat er eigenlijk weinig soeps gebeurt. Maar dat was nergens voor nodig, want het was eigenlijk een heel goede film in mijn ogen. Prima verhaal, goed acteerwerk. En prachtige beelden ook. Het zag er niet uit alsof de setting 'even in elkaar gezet is' ofzo. Over het algemeen ben ik uiterst tevreden over de film. Hij duurde wel een beetje té lang, maar dat is dus blijkbaar niks nieuws. Een 8/10 lijkt me wel op z'n plaats voor deze film. :)

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Link to comment
Delen op andere websites

Two Night Stand

Een leuke romantische komedie met de wat minder bekende Analeigh Tipton in de hoofdrol.

Ik ben sowieso een fan van vrouwelijk schoon in films, zelf als hij slecht is. :puh:

(maar dat is volgens mij elke jongen)

cijfer: 70/100

Bewerkt: door Noretz
Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Mees kees op de planken

Net als z’n voorgangers, grappig, leuk, genante stukjes, en snufje kinderlijke liefde.

Pinguins of madagascar 3d

Je kent ze en houdt van ze, maar vooral in de kleine doses van de eerdere films waar ze zaten.

Je ziet hun voorsprong en je ziet ze groeien en leren. Aandoenlijk en grappig.

Op zich konden ze alle kanten op maar in plaats daarvan gaan ze er een soort spionachtige film van maken, wat al zo vaak is gedaan hierdoor valt het wat op z’n gat. En mensen zien ook nog eens wat hun doen?

Maar de combinatie van dieren en hoe ze dingen aanpakken is erg komisch.

Two night stand

Het is een redelijke matige film, wel is vaker geprobeerd en met de juiste acteurs werkt het.

Maar deze is wat minder boeiend, hoewel het een interessante invalshoek gebruikt.

Een ander soort type meisje, en gesprekken die ook niet veel voorkomen. Maar er ontbreken nogal wat dingen om het geslaagd te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Love, Rosie

Ik dacht mij te irriteren aan het Brits-Engels accent van Lily Collins die ze speciaal geleerd heeft voor deze film, maar dat viel eigenlijk best mee.

Moet wel zeggen dat ik haar toch liever Amerikaans-Engels hoor spreken, wat ze in de voorgaande films deed.

cijfer: 75/100

Link to comment
Delen op andere websites

Bios.

Annie

Als je deze film wilt zien vergelijk het dan absoluut niet met de originele van 1982.

Eerst vertel ik wat wel goed is en dat is weinig, maar het is de moeite waard om het te zien.

Ondanks dat de cast wat misplaatst is doen ze het bijzonder goed, de plaatsen en uitzichten een bepaalde charme. Bepaalde liedjes zijn mooi zelfs in duet, en het heeft een goed verhaal dus het is een prima film. Maar verder:

Het enige wat er mogelijk een beetje op lijkt zijn sommige liedjes, maar die zijn tamelijk tam en hebben niet de kracht die ze hadden.

En mijn hemel hoe leuk het acteur meisje Quvenzhané Wallis er ook uit mag zien, is ze verkeerde gecast (ondanks dat ze pracht stukje zang scene heeft). Ze speelde ook in 'Beasts of the Southern Wild' waar ze absoluut niks deed en nog een Oscar kreeg ook.. Onverdiend!!

En wie kiezen ze voor een huisbaas voor de wezen Cameron diaz? Het zonnetje in huis nota bene.. Nou ze doet het op zich niet verkeerd en zingt mooi maar het klopt niet.

Er is van alles verkeerd zeker aan het gevoel van ‘’arm zijn’’.

Hier nog wat over: http://www.parool.nl/parool/nl/21/FILM/article/detail/3813142/2014/12/17/Bij-de-moderne-versie-van-de-film-Annie-is-het-hart-verloren-gegaan.dhtml

Exodus: gods and kings 3d

Het gaat over het verhaal van mozes, maar dit is op een manier gemaakt zoals ‘’Noah’’ laatst

Het is een beetje op een andere manier gemaakt dan je gewend bent, hierdoor mist je toch wat belangrijke punten. Bijv god als een kind, de staf etc..

Het had op zich een prima sterke film kunnen zijn, maar het heeft mooie visuele effecten en achtergronden. Maar ondanks alles wat er gebeurt zit er te weinig emotie in van de acteurs

Die zijn trouwens ook niet goed want je hebt middel oost mensen nodig, en dan sigourney weaver nog wat heeft zij nou te doen?

Love’ rosie

Het is een film die al vaker is gedaan, en ook hier draait het vinden van elkaar en de liefde telkens maar om en om elkaar heen. 2 mensen die met elkaar opgroeien en goeie vrienden zijn, maar door dingen in het leven telkens mislopen en niet weten wat ze hebben.

Het is een aardige film en de cast is zeker leuk uitgekozen het is ook een leuk stel.

Wiplala

Het is een aardige film en heeft her en der een lach.

You’re not you

Een film over de ziekte ALS, het is alleen niet bepaald een nieuw concept dit verhaal.

Maar het is een hele mooie film, her en der een geintje maar ook droevig.

We zien voornamelijk Hilary swank & Emmy rossum, die de laatste tijd niet veel in de bios zijn geweest, maar deze sterke cast houdt je van begin tot eind vast en roert tot tranen.

Tinkerbell & de legende van het nooitgedachte beest 3d

Het blijven leuke films, met veel kleur en emoties. Ook nu weer een spannend verhaal en ontroerend. En wat zijn die snoezige dieren lief gemaakt.

Link to comment
Delen op andere websites

AI

Ik heb wat gemengde gevoelens bij deze film. Het idee, een film over Artificial Intelligence, is goed. Hoe het dan begint is ook nog te volgen. Wanneer er een pratende teddybeer bij komt krijg ik een Chucky-gevoel, en wanneer Jude Law in Rouge City verschijnt, ben ik het even kwijt. Dan vind ik het ongeloofwaardig worden, en het einde is iets te gemakkelijk. Net alsof men er even gauw een einde aan moest verzinnen. Voor een keertje is deze film oké, maar ik zal hem niet een tweede keer kijken 5/10

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...