Jump to content
Geplaatst:
comment_23496

In dit topic kan je posten welke film(s) je voor het laatst zag, en geef ze ook een beoordeling op de schaal van 10!

Gisteren heb ik End of Days gekeken.

Horror/Thriller/Actie

Met Arnold Schwarzenegger, Gabriel Byrne, Robin Tunney .

Goed acteerwerk, sterk verhaal, vooral de gelovigen vormden echt een 'team'.

Deze film krijgt van mij een: 7/10

• Reacties 3.6k
  • Bezichtigingen 290.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_705029

The matrix reloaded

Verhaal

Thomas A. Anderson is bediende bij een softwareontwikkelaar en heeft een illegale parttime bijverdienste onder het hackeralias "Neo". Neo wordt gecontacteerd door een groep rebellen onder leiding van Morpheus. Morpheus geeft Neo de keuze om uit de Matrix te ontsnappen naar de "echte wereld", of onwetend terug te keren en er te blijven. De Matrix is een computersimulatie van de wereld zoals hij was in 1999, gemaakt om mensen onder controle te houden.

De "echte wereld" is in de toekomst, hoewel niemand weet welk jaar het is. Wat Morpheus wel weet is dat ergens in de 21ste eeuw kunstmatige Intelligentie werd uitgevonden die de macht van de mensheid uiteindelijk overnam. Mensen dienen nu als herbruikbare energiebron voor de machines. De Matrix is een illusie om hen onwetend en kalm te houden.

Neo wordt door de energiecentrale uitgespuwd en door de bemanning van de Nebuchadnezzer (het schip van Morpheus) opgepikt. In ijltempo wordt hij opgeknapt en opgeleid. De Matrix is namelijk geen foutloze simulatie en sommige regels in de programmatuur kunnen uitgebuit worden. Dit is essentieel, want de Matrix wordt bewaakt door Agenten, intelligente programma's die overal kunnen opduiken. Tijdens zijn tijd daar vormt hij een band met Trinity.

Morpheus gelooft dat Neo "de Uitverkorene" is (Engels: 'the One', anagram van 'Neo'), diegene waarvan voorspeld is dat hij de oorlog tussen de mensheid en de machines tot een eind kan brengen. Om dat zeker te weten moet echter "het Orakel" geraadpleegd worden, dit is een oude vrouw die in de Matrix leeft.

Cypher, ook ooit door Morpheus "bevrijd" maar beu in de "echte wereld" te leven, heeft hen echter verraden aan de Agenten. Voor de bemanning de Matrix weer kan verlaten wordt Morpheus gevangengenomen. Enkel Neo en Trinity slagen erin levend terug te keren uit de Matrix. Daar zetten ze een onmogelijke reddingsmissie op touw.

[bewerk] Keuze: Rode pil

Neo krijgt de keus een rode pil te slikken, en uit de matrix gewekt te worden, of een blauwe pil te slikken en alles van zijn ontmoeting te vergeten. Deze gebeurtenis begint in de Westerse maatschappij spreekwoordelijke betekenis te krijgen: ook buiten de context van de film wordt "rode pil" gebruikt als symbool voor ontwaken uit illusies.

Die spook tweeling die dan door morpheus verslagen wordt!

Of dat stuk op de snelweg.

Dit vindt ik echt een van de beste films ooit!

Vooral de vecht stukjes :)

Vriendelijke groet stijn :bier:

Geplaatst:
comment_711259

From Dusk till Dawn:

Na een bloedige overval dwingen de gebroeders Gecko een priester en zijn twee kinderen hen in hun camper over de grens te smokkelen. In Mexico aangekomen willen ze overnachten in een aftandse toplessbar. Alles lijkt nomaal, maar na middernacht breekt de hel los, wanneer blijkt dat de bar een bende vampiers herbergt.

De film was wel grappig, alleen onrealistisch.

7.5

Geplaatst:
comment_715156
Troy :clown: laatst een keer op tv
SCREAM 3
Pirates of the Caribbean 3: At World's Ends :D
Detroit Rock City! Op MTV :sigaar:
Get Rich or Die Tryin'

Mii h0mie 50 Cent!

norbit

met die vette vrouw

Michael Moore's Sicko. Erg eenzijdig zoals al zijn documentaires maar wel vermakelijk. ;)
route 666
Bij deze even een mededeling, die behalve voor de qequote personen voor iedereen in het algemeen geldt: Dit topic is inderdaad bedoeld om je laatst bekeken film te noemen, maar daar blijft het niet bij. Het is namelijk niet de bedoeling dat er spamposts worden geplaatst met daarin enkel de titel van een film. Nee, beoordeel de film even. Geef een kleine samenvatting, vertel wat je leuk vond en wat vooral niet én geef een cijfer. Op die manier worden de posts een stuk nuttiger en kunnen andere leden kijken welke films er worden aangeraden en welke niet.

Alvast mijn hartelijke dank voor de medewerking én uiteraard voor het doorlezen van deze post :)

Helaas kijk ik vrijwel nooit films en weet ik daardoor niet eens welke ik het laatst heb gezien. Het noemen van een film en het beoordelen van die film laat ik daarom graag over aan de volgende persoon die hier post.

Geplaatst:
comment_715646

Wel Nandro, dan doe ik het wel even.

Ik heb voor het laatst: 'The Flood: Who will save out children?'.

Het gaat over een groepje jongeren die voor een tijdje op kamp zijn. De nacht voor ze moeten vertrekken is er een hevige storm, en dit lijdt tot overstromingen. De leiders van de groep worden gewaarschuwt en zullen de overstromingsroute moeten nemen. Ze doen dit ook, maar hun bus komt vast te zitten in het water, en dus moet iedereen uitstappen. Maar doordat de stroming zo sterk duwt de stroming een auto weg, en gaat iedereen met de stroming mee. De meeste kunnen zich vast klampen aan een boom maar sommigen niet. En dat moeten de redders een beetje actief worden...

Het einde ga ik natuurlijk niet verklappen, want anders is het niet leuk om er nog naar te kijken.

Het is een erge film dus voor de gevoelige kijkers is dit zeker niets. Het is een waargebeurt verhaal, met erge maar ook mooie dingen in. In het begin en einde nogal langdradig, maar ja, elke film heeft zo wel iets.

Een 7,4 verdiend het toch wel zeker! Maar ik heb al betere gezien.

Bewerkt: door Hanneswasco

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.