Jump to content
Geplaatst:
comment_23509

Ik ben niet bang voor spinnen maar van wolfsspinnen met een diameter van 10cm ga ik wel uit de weg daar mot ik niks van hebben

de grootste spin ter wereld is de Bananenspin zie 2e plaatje

de Bananenspinnen kunnen erg groot worden het vrouwtje kan (alleen het lijfje) zo'n 3cm groot worden het mannetje zo'n 1 cm kleiner.

Hij komt voor in Midden -en Zuid Amerika. Ze zijn bruinachtig van kleur met rode haren bij de kaken. De banenspin is zeer agressief, snel en zeer giftig. Door deze beet van de spin kan men ademhalingsproblemen krijgen met de dood tot gevolg.

Ze maken geen web, ze jagen op de grond. Soms tijdens het jagen dringen ze ook de huizen binnen. Ze kunnen zich ook verstoppen in schoenen. Bij een confrontatie met deze spin zal deze spin niet vluchten. Hij zal de beide voorpoten omhoog richten en je blijven aankijken en blijven volgen met zijn ogen. Met het risico dat deze spin je ook aanvalt en bijt.

De eicocons worden onder stenen gelegd. Ze hebben hun naam te danken aan het feit dat ze veel op de bananenplantages worden aangetroffen. Het kan soms gebeuren dat ze meereizen naar Europa tussen de bananentrossen.

post-30-1093690143.jpg

Bewerkt: door robin2130

• Reacties 56
  • Bezichtigingen 4.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_23631

ik ben al bang van de kleinste spin, dat komt omdat ik vroeger in de peuterklas een spin in onze klas was komen "wonen" en die gleed naar beneden op mijn blaadje, sinsdien ben ik nooit meer over dat trauma heen gekomen :ph34r:

Geplaatst:
comment_23642

nee ben niet bang voor spinnen. Ging vroeger altijd met vriendjes juist spinnen vangen. En andere insecten natuurlijk ook. Dus voor insecten ben ik niet bang. Maar als je het over slangen hebt is het een anders verhaal :ph34r:

Geplaatst:
comment_23653

Ik ben gek op alles wat klein is en kruipt. Spinnen kunnen een mens niets maken hier, behalve bijten dan, maar daar zit ik niet zo mee. Voor mensen levensgevaarlijke spinnen zijn zeer zeldzaam, ook in de tropen, meestal zijn spinnen alleen gevaarlijk wanneer je er allergisch voor bent.

Geplaatst:
comment_23655

Hij kan best giftig zijn, waarom niet? Hij kan ons alleen niets doen, omdat zijn kaken niet zoveel voorstellen. Net zo iets: De aardappelplant is ook zwaar giftig, alleen de knol kan je eten.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_23701

Mooi lief spinnetje dat is een vogelspin volgens mij maar de Bananenspin is zeker groter dat is de gemiddelde grootte van 3 cm ze kunnen nog veel groter worden :lol:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.