Jump to content
Geplaatst:
comment_23509

Ik ben niet bang voor spinnen maar van wolfsspinnen met een diameter van 10cm ga ik wel uit de weg daar mot ik niks van hebben

de grootste spin ter wereld is de Bananenspin zie 2e plaatje

de Bananenspinnen kunnen erg groot worden het vrouwtje kan (alleen het lijfje) zo'n 3cm groot worden het mannetje zo'n 1 cm kleiner.

Hij komt voor in Midden -en Zuid Amerika. Ze zijn bruinachtig van kleur met rode haren bij de kaken. De banenspin is zeer agressief, snel en zeer giftig. Door deze beet van de spin kan men ademhalingsproblemen krijgen met de dood tot gevolg.

Ze maken geen web, ze jagen op de grond. Soms tijdens het jagen dringen ze ook de huizen binnen. Ze kunnen zich ook verstoppen in schoenen. Bij een confrontatie met deze spin zal deze spin niet vluchten. Hij zal de beide voorpoten omhoog richten en je blijven aankijken en blijven volgen met zijn ogen. Met het risico dat deze spin je ook aanvalt en bijt.

De eicocons worden onder stenen gelegd. Ze hebben hun naam te danken aan het feit dat ze veel op de bananenplantages worden aangetroffen. Het kan soms gebeuren dat ze meereizen naar Europa tussen de bananentrossen.

post-30-1093690143.jpg

Bewerkt: door robin2130

• Reacties 56
  • Bezichtigingen 4.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

• 11 years later...
Geplaatst:
comment_2396263

Ik krijg wel altijd jeuk van die dingen. Gelukkig nooit zo'n ding gezien waar je echt bang van zou moeten worden (in het buitenland ofzo). Ook ik gebruik graag een electrische vliegenmepper voor die dingen.

Wanneer ik in een wat diervriendelijkere bui ben, pak ik een bakje en een papiertje en gooi ik 'm naar buiten.

Geplaatst:
comment_2396870

Waaom in godsnaam een topic van 12 jaar oud bumpen? :gaap:

Zijn altijd wel leuke topics in het archief te vinden :puh:

Zag ook een aantal opinieonderwerpen van 10 jaar terug (bijv. Europese grondwet), best leuk om daar met de kijk van vandaag naar terug te kijken.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.