Geplaatst: 3 september 200420 jaren comment_25196 In veel Map mods, is er land gebruikt als extra eilandje, nu kan ik geen functie vinden in moomapper om die te maken, is zon land nou gewoon een 3dobject, of zijn het inelkaar gepuzzelde stukjes land please help me, alvast bedankt
Geplaatst: 3 september 200420 jaren comment_25197 Het is een groot stuk...je zal het met de zmodeler of een ander progje moeten maken
Geplaatst: 3 september 200420 jaren Auteur comment_25218 OKE, maar als je dat doet, moet je dan geen collision file aanpassen
Geplaatst: 4 september 200420 jaren comment_25466 yep, als je met zmodeler ( of ander 3d pakket) eigen objecten gaat maken moet je ook col files maken. Maar als je al 3d objecten kunt maken, zijn de col-files ook wel te doen. Er is een tool (col-maker) dat uit een X-file een col-file kan maken. X-files kun je exporteren uit de meeste 3d pakketten, waaronder zmodeler. Als je maar een klein eilandje wilt toevoegen, zou je een copy kunnen nemen van het kleinste golf-coarse eilandje ( meest zuidelijk). Dit is groot genoeg om een huis en enkele auto's e.d. op te zetten. Wil je groter dan zul je zelf iets moeten maken.
Geplaatst: 4 september 200420 jaren comment_25480 he maar patrickW...ik heb voor mij mod een halfpipe en een looping gemaakt...maar ik kan ze niet zien in VC...daarna heb ik er .col files voor gemaakt...dat is gelukt...daarna heb ik de .col file geimporteerd in de .col editor...daar een materiaal aan toegevoegd...maar wat moet je nu met die .colfile doen???? De .col file in gta3.img zetten of de colfile importeren in oceandrv.col (want daar heb ik mijn mod gemaakt) help me want hij blijft steeds hangen
Geplaatst: 4 september 200420 jaren comment_25717 Ik zette de colfile volgens mij gewoon ergens in de VC folder, en dan een link ernaar to eleggen in de GTA_VC.dat file. Ik gaf de col file trouwens altijd dezelfde naam als de dff file, maar ik weet niet of dat echt noodzakelijk is. suc6
Geplaatst: 5 september 200420 jaren comment_25874 oke ik open gta_vc.dat met kladblok..dan krijg ik dit: # # Load IDEs first, then the models and after that the IPLs # # everything is loaded on a per directory basis and in alphabetical order # to improve the speed of loading # # Object types # IDE DATA\MAPS\generic.IDE IDE DATA\MAPS\littleha\littleha.IDE IDE DATA\MAPS\downtown\downtown.IDE IDE DATA\MAPS\downtows\downtows.IDE IDE DATA\MAPS\docks\docks.IDE IDE DATA\MAPS\washintn\washintn.IDE IDE DATA\MAPS\washints\washints.IDE IDE DATA\MAPS\oceandrv\oceandrv.IDE IDE DATA\MAPS\oceandn\oceandn.IDE IDE DATA\MAPS\golf\golf.IDE IDE DATA\MAPS\bridge\bridge.IDE IDE DATA\MAPS\starisl\starisl.IDE IDE DATA\MAPS\nbeachbt\nbeachbt.IDE IDE DATA\MAPS\nbeachw\nbeachw.IDE IDE DATA\MAPS\nbeach\nbeach.IDE IDE DATA\MAPS\bank\bank.IDE IDE DATA\MAPS\mall\mall.IDE IDE DATA\MAPS\yacht\yacht.IDE IDE DATA\MAPS\cisland\cisland.IDE IDE DATA\MAPS\club\club.IDE IDE DATA\MAPS\hotel\hotel.IDE IDE DATA\MAPS\lawyers\lawyers.IDE IDE DATA\MAPS\stripclb\stripclb.IDE IDE DATA\MAPS\airport\airport.IDE IDE DATA\MAPS\airportN\airportN.IDE IDE DATA\MAPS\haiti\haiti.IDE IDE DATA\MAPS\haitin\haitin.IDE SPLASH loadsc2 IDE DATA\MAPS\concerth\concerth.IDE IDE DATA\MAPS\mansion\mansion.IDE IDE DATA\MAPS\islandsf\islandsf.IDE IDE DATA\MAPS\stadint\stadint.IDE #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL # have to load map.zon before any of the IPLs IPL DATA\MAP.ZON IPL DATA\NAVIG.ZON IPL DATA\INFO.ZON # # Scene information # IPL DATA\MAPS\littleha\littleha.IPL SPLASH loadsc3 IPL DATA\MAPS\downtown\downtown.IPL IPL DATA\MAPS\downtows\downtows.IPL IPL DATA\MAPS\docks\docks.IPL IPL DATA\MAPS\washintn\washintn.IPL IPL DATA\MAPS\washints\washints.IPL IPL DATA\MAPS\oceandrv\oceandrv.IPL IPL DATA\MAPS\oceandn\oceandn.IPL IPL DATA\MAPS\golf\golf.IPL IPL DATA\MAPS\bridge\bridge.IPL IPL DATA\MAPS\starisl\starisl.IPL IPL DATA\MAPS\nbeachbt\nbeachbt.IPL IPL DATA\MAPS\nbeach\nbeach.IPL IPL DATA\MAPS\nbeachw\nbeachw.IPL IPL DATA\MAPS\cisland\cisland.IPL IPL DATA\MAPS\airport\airport.IPL IPL DATA\MAPS\airportN\airportN.IPL IPL DATA\MAPS\haiti\haiti.IPL IPL DATA\MAPS\haitin\haitin.IPL IPL DATA\MAPS\islandsf\islandsf.IPL IPL DATA\MAPS\stadint\stadint.IPL IPL DATA\MAPS\paths.ipl IPL DATA\MAPS\cull.ipl IPL DATA\occlu.ipl # # Interiors # SPLASH loadsc4 IPL DATA\MAPS\bank\bank.IPL IPL DATA\MAPS\mall\mall.IPL IPL DATA\MAPS\yacht\yacht.IPL IPL DATA\MAPS\club\club.IPL IPL DATA\MAPS\hotel\hotel.IPL IPL DATA\MAPS\lawyers\lawyers.IPL IPL DATA\MAPS\stripclb\stripclb.IPL IPL DATA\MAPS\concerth\concerth.IPL IPL DATA\MAPS\mansion\mansion.IPL Mij lijkt het het logischte dat je wat veranderd in het dikgedruktje gedeelte..maar ik vet het niet helemaal...een beetje hulp is wel fijn
Geplaatst: 6 september 200420 jaren comment_26033 precies, je moet deze regel kopieren ( dus hij moet er twee keer in), en dan het laatste stuk veranderen, zodat het naar jouw col-file wijst ( het path is reletief t.o.v. de VC directory. dus: #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL COLFILE 0 MODELS\COLL\RAMBO.COL als je de RAMBO.COL file in de models\coll directory hebt staan
In veel Map mods, is er land gebruikt als extra eilandje, nu kan ik geen functie vinden in moomapper om die te maken, is zon land nou gewoon een 3dobject, of zijn het inelkaar gepuzzelde stukjes land
please help me,
alvast bedankt