Geplaatst: 5 september 200420 jaren comment_25930 Ik snap het wel maar hij loopt steeds vast met het laden :angry: ik zal het ff precies uitleggen wat ik gedaan heb: ik heb dus van 2 bestanden in de zmodeler een .col file gemaakt En de .colfile heb ik in de map oceandrv.col geimporteerd (want daar heb ik de mod gemaakt en staat alles) Hier zijn de 2 colbestanden (en wat andere bestanden die erbij horen) zodat jullie kunnen zien wat er mis mee is (En wat die GTA_VC.dat aangaat...daar snap ik niks van dus daar kan ik ook wel ff mee geholpen worden) colission.zip
Geplaatst: 6 september 200420 jaren comment_26034 Ik heb je looping net in VC gezien ..... Dit heb ik gedaan: - de inhoud van je RAR file in een nieuwe dir gezet die ik in m'n VC directory heb gemaakt, en die ik RAMBO heb genoemd. - moomapper opgestart en daarin: - nieuwe IPL file aangemaakrt (rambo.ipl) - nieuwe IDE file aangemaakt (rambo.ipl) - twee nieuwe objecten in rambo.ide aangmaakt ( een voor looping en een voor halfpipe. - nieuwe objecten op star-island gezet. - save all. Als moomapper vraagt of ie gta_vc.dat moet aanpassen, heb ik ja gezegd. Daarna met notepad deze regels aan gta_vc.dat toegevoegd: COLFILE 0 RAMBO\XSC_LOOPING.COL COLFILE 0 RAMBO\XSC_HALFPIPE.COL Nu VC opstarten en voila.... De colfile voor de looping is nog niet helemaal correct, bij is nog gespiegeld t.o.v. de looping zelf. Je moet de docs voor colmaker even nakijken, je moet de data in de X file spiegelen voordat je de colfile aanmaakt, dit is volgens mij een optie in colmaker zelf. De half-pipe kreeg ik trouwens niet te zien, hoewel de colfile wel werkte, ( ik kon tegen de onzichtbare halfpipe oplopen. succes.....
Geplaatst: 6 september 200420 jaren Auteur comment_26062 he thanks a lot..ga het gelijk proberen...maar wat denk je dan dat met die halfpipe mis is??? In de m00maper ziet hij er goed uit EDIT: ik heb alles gedaan wat in jouw bericht staat..hij loopt wel vast maar ik heb niks en in .dir file gezet...Hoe moet dat???
Geplaatst: 7 september 200420 jaren comment_26241 .dir file ???? Daar hoef je niets mee te doen. Wat je moet doen is een folder aanmaken onder je Vice-city folder. En die noem je RAMBO. In die folder zet je alle files, maar in ieder geval de COL files. Het probleem met de halfpipe lijkt op een corrupte TXD file, misschien moet je die nog een keer opnieuw maken.
Geplaatst: 7 september 200420 jaren Auteur comment_26314 hij loopt de hele tijd vast heb jij de bestanden nog die het doen??
Geplaatst: 8 september 200420 jaren comment_26566 nope Ik zou om te beginnen eerst maar eens proberen om alleen de looping in het spel te krijgen. dus even checken: - heb je met moomappper een nieuwe IDE file aangemaakt, met daarin de definitie van de looping ? - heb je moomapper een referentie in de gta_vc.dat laten maken ? - heb je met moomapper een nieuwe IPL file aangemaakt, met daarin de locatie van de looping ? - heb je moomapper een referentie in de gta_vc.dat laten maken ? - heb je de col file van de looping in een nieuwe folder "rambo" gezet ? - heb je in de gta_vc.dat de referentie naar deze colfile gezet? Het zou dan moeten werken, je dff txd en colfile zijn goed, want ze doen het hier ook..
Geplaatst: 10 september 200420 jaren Auteur comment_26946 ik word er egt moe van..ik probeer het steeds maar het lukt egt niet...kan je niet misschien een looping toevoegen bij een bestaande map...bijv. oceandrv.ipl of .ide (want daar heb ik mijn mod gemaakt) help me please...want ik wil mijn mod egt eens afkkrijgen
Geplaatst: 11 september 200420 jaren comment_27075 Het licht waarschijnlijk aan je referentie naar de col-file (zie nieuwe thread). Je wilt niet weten hoeveel van deze momenten ik ook heb doorgemaakt, om GTA modding onder de knie te krijgen. Sterker nog, ik heb het nog regelmatig tijdens met modden van de main.scm file Gewoon volhouden, blijven proberen en blijven vragen. PatrickW
Ik snap het wel maar hij loopt steeds vast met het laden :angry:
ik zal het ff precies uitleggen wat ik gedaan heb:
ik heb dus van 2 bestanden in de zmodeler een .col file gemaakt
En de .colfile heb ik in de map oceandrv.col geimporteerd (want daar heb ik de mod gemaakt en staat alles)
Hier zijn de 2 colbestanden (en wat andere bestanden die erbij horen) zodat jullie kunnen zien wat er mis mee is
(En wat die GTA_VC.dat aangaat...daar snap ik niks van dus daar kan ik ook wel ff mee geholpen worden)
colission.zip