Jump to content
Geplaatst:
comment_331181

IPB 1.3 installeren

wat heb je nodig:

- hosting

- mysql

- ftp programma (ik gebruik filezilla, weet je niet hoe filezilla werkt kijk hier wel engels: http://filezilla.sourceforge.net/documentation/ )

Upload dan alles met een FTP progrmma naar je hosting. Dan moet je deze bestanden chmod'en dat doe je zo: selecteer de map of bestand dan rechter muisknop klik dan op 'file attributes' vul daar dan bijv. 777 in.

dit moet je chmod'en:

- archive_in --> 777

- archive_out --> 777

- uploads --> 777

- conf_global.php --> 666

Heb je dat gedaan ga dan naar www.jouwdomeinnaam.nl/mapwaarjeforumis/sm_install.php

Dan krijg je scherm.

tutipb13bp.gif

Klik dan op 'proceed >>'

Dan krijg je dit scherm vul alles in.

bij The script URL laat je het gewoon staan

bij SQL Host laat je ook staan soms moet je het veranderen

bij SQL Database Name vul je de naam van de datebase in die moet je maken vaak moet je inloggen en daar staat vaak mysql datebase maken.

bij SQL Username vul je je datebase naam in

bij SQL Password je mysql wachtwoord.

bij SQL Table Prefix doe je niks

bij Username vul je jouw naam in

bij Password je wachtwoord

bij Retype your password nog een keer je wachtwoord

bij Email Address je e-mail

tutipb23rx.gif

Nu krijg je 2 schermpjes dat het klaar is.

Verwijder dan sm_install.php

Je bent klaar log nu in en maak je forums enz.

Bewerkt: door dizcid

• Reacties 65
  • Bezichtigingen 5.7k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Featured Replies

Geplaatst:
comment_854252
Oké, bedankt ik zal het proberen en dat moet je allemaal veranderen in de SM_install?

Staat er elke keer boven, dikgedrukt. Dus de eerste edits zijn voor sm_install.php, die daarna voor sources/boards.php, etc. Maak wel eerst een back-up van je oude bestanden. :)

Nu krjg ik deze error:

Waarschuwing!

De volgende fouten moeten worden verholpen voordat we verder gaan!

Ga terug en probeer opnieuw!

mySQL Error: Invalid default value for 'sublog_date'

Query:CREATE TABLE ibf_subscription_logs ( sublog_id int(10) NOT NULL auto_increment, sublog_date int(10) NOT NULL default '', sublog_member_id mediumint(8) NOT NULL default '0', sublog_transid int(10) NOT NULL default '0', sublog_ipaddress varchar(16) NOT NULL default '', sublog_data text, sublog_postdata text, PRIMARY KEY (sublog_id) ) TYPE=MyISAM;

Ik wil niet zo n00b-achtig doen hoor: Maar zou jij de bestanden kunnen editten en dan aan mij geven via MSN?

Geplaatst:
comment_854348

Ik denk dat byethost PHP versie 5 heeft.

Trouwens ik denk niet dat het aan het host ligt want Tallex heeft het ook al geinstalleerd op byethost. En jij gebruikt ook byethost dus je maakt ergens wel een fout of je hebt de verkeerde bestanden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.