Jump to content
Geplaatst:
comment_335517

Ik heb op een ander forum een soort photoshop quiz gezien.

En ik vond het een leuk idee en ik dacht misschien kunnen we dat ook doen hier.

Het is leerzaam voor de meeste dus ook handig.

Het werkt als volgt.

Ik zeg bijv.

Wat is de sneltoets voor een nieuwe file.

En dan zeggen jullie

Dat is Ctrl + N.

Ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden.

Anders mag het geclosed worden. ;)

De eerste.

Wat is de sneltoets voor het veranderen van de image size?

Regels

-1 Post per dag!

-Zet bij je vraag welke photoshop versie je gebruikt.

• Reacties 129
  • Bezichtigingen 16.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2054710

Ik heb een sprite (pixelachtige afbeelding), en die wil ik vergroten, maar ik wil niet dat de afbeelding vervaagt of verandert, hij moet exact blijven zoals hij is, maar dan groter.

Hoe doe je dat?

Geplaatst:
comment_2056334

Ik heb een sprite (pixelachtige afbeelding), en die wil ik vergroten, maar ik wil niet dat de afbeelding vervaagt of verandert, hij moet exact blijven zoals hij is, maar dan groter.

Hoe doe je dat?

SHIFT inhouden tijdens het vergroten, zodat dat de verhoudingen gelijk blijven...?

Geplaatst:
comment_2058637

Naar mijn weten bestaat er geen manier om afbeeldingen te vergroten zonder daarbij kwaliteit te verliezen, tenzij het vector is natuurlijk. Doel je misschien op Image > Image Size?

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_2063250

Nieuwe poging. :puh: Je opent je sprite in PS. Daarna ga je naar Image > Mode > Indexed Color. Aldaar stel je de instellingen naar eigen smaak (en kwaliteit) in. Vervolgens ga je naar Image > Image Size om de sprite te vergroten. Free Transform werkt namelijk niet in deze mode. Als je tevreden bent zet je de mode terug op RGB, zodat je verder kunt werken.

Geplaatst:
comment_2063261

Het kan zijn dat het klopt, maar dat is niet wat ik zocht.

Wat ik zocht was bij voorkeuren > algemeen (ctrl+K) > Interpolatie van abfeeldingen > Naaste buur.

Matthijs mag. :)

• 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.