Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_340094

Nou, een fotobewerkingsprogramma. Bijvoorbeeld (als je dat hebt) Photoshop.

Je moet ook met de TXD-Workshop nieuwe txd's maken voor je mod.

Het is dus (volgens mij) alleen textuurwerk.

Genoeg info?

Greetz Wazuup

Geplaatst:
comment_340346

Het concept is eigenlijk simpel, het spel bestaat uit modellen met plaatjes (textures) erop.

Bijvoorbeeld de weg. Het is dus een plaatjes dat op de grond zit. Dat plaatje kun je zo bewerken dat er sneeuw op zit. Maak dan je eigen txd aan met dezelfde naam als een orginele weg-txd en stop in jouw eigen txd de bewerkte en besneeuwde plaatjes. Doe dit met alles wat besneeuwd moet worden. Als je klaar bent en je hebt alles getest enzo kan je het inpakken en uploaden. Het probleem is alleen dat het erg veel werk is uit te zoeken welke plaatjes je moet bewerken en in welke txd ze zitten. Je kan het misschien opzoeken in dit topic.

Veel Succes met je mod,

Greetz Wazuup :bier:

Bewerkt: door Wazuup

Geplaatst:
comment_340381

Btw. als jezelf sneeuw wilt maken, doe dat als volgt:

1). Open Photoshop, en neem een Grunge bursh

2). Brush nu wat met grijs, met de Opacity op 25%

3). Ga hier over met 100% Opacity wit

4). Herhaal stap 2 op stap 3

5). Nu brush je er met een wat andere Grunge met ongeveer 50% Opicaty wit op het gebrushde deel.

Vervolgende neem je textures, en plak dat erop, en gum wat weg

Geplaatst:
comment_340681

Het zal wel wat uurtje werk kosten, maar het eindresultaat zal er wezen. En nog een tip, je kan ook de boom en bosjes textures doen, en daar ook wat sneeuw op doen, dat ziet er altijd mooi uit.

Verder nog veel Suc6 ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_340700

Ok dat zal ik zekerd doen, maar in dat topic dat wazuup heeft gegeven daar staat een lijst van GTA3.IMG maar is dat alles dat er in GTA3.IMG staat ? BV: De wegen enz die zie ik er niet direkt instaan

Geplaatst:
comment_340734

Je moet de Map Viewer van Steve-m gebruiken, lees even de ReadMe door, en instaleer hem.

Dan kijk je gewoon in de Map Viewer, en ga je naar de objecten met de textures die jij wilt vervangen, als je bij zo object bent, rechter muisknop, dan zie je het object, als het goed is, in een groen rondje staan, dan kijk je in de bovenste balk van het progamma, en zie je de textures en dff's staan.

Dan open je gewoon de IMG tool, en open je GTA3.IMG, en zoek je de texture op via Edit-->Search/Find-->bestandsnaam

Wat ook jou probleem was, dat niet alle roads.....TXD hetn, maar gewoon een andere vage naam hebben zoals 0231DS.TXD.

Nog veel Suc6 :*D

Geplaatst:
  • Auteur
comment_341040

Ik heb de Read My Fille gelzen maar ik snap niet hoe je het moet opstarten ?

Edit: Het is gelukt op het op te starten, maar akn er iemand een preciese beschrijving geven over ik in photoshop moet werken want het is de eerste keer dat ik ermee werk en ik weet niet waar alle knoppen staan

Bewerkt: door Joriz

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_354552
Het concept is eigenlijk simpel, het spel bestaat uit modellen met plaatjes (textures) erop.

Bijvoorbeeld de weg. Het is dus een plaatjes dat op de grond zit. Dat plaatje kun je zo bewerken dat er sneeuw op zit. Maak dan je eigen txd aan met dezelfde naam als een orginele weg-txd en stop in jouw eigen txd de bewerkte en besneeuwde plaatjes. Doe dit met alles wat besneeuwd moet worden. Als je klaar bent en je hebt alles getest enzo kan je het inpakken en uploaden. Het probleem is alleen dat het erg veel werk is uit te zoeken welke plaatjes je moet bewerken en in welke txd ze zitten. Je kan het misschien opzoeken in dit topic.

Veel Succes met je mod,

Greetz Wazuup :bier:

Er valt dus geen sneeuw maar ligt altijd sneeuw.

Greetz Wazuup

Geplaatst:
comment_356094
Ik heb de Read My Fille gelzen maar ik snap niet hoe je het moet opstarten ?

Edit: Het is gelukt op het op te starten, maar akn er iemand een preciese beschrijving geven over ik in photoshop moet werken want het is de eerste keer dat ik ermee werk en ik weet niet waar alle knoppen staan

Je moet in een nieuw Kladblok documentje, de directie van je San Andreas of Vice City of GTA III, aangeven, en die opslaan als, de naam wat in de Readme staat, zodat de Map Viewer kan lezen waar jou SA staat, en dan leest hij gewoon alle objecten in jou San Andreas, en dan moet je gewoon de instructies volgend die ik hier al eerder had gezegd.

Bewerkt: door Joriz

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.