Jump to content
Geplaatst:
comment_363241

(Verborgen) Interiors

Nog niet helemaal af. Maar sommige delen wel al.

Uitleg

Interiors zijn soort van levels van de binnenkant van een gebouw, neem een voorbeeld aan Cluckin Bell. Elke Cluckin Bell winkel in GTA: San Andreas heeft de zelfde binnenkant (Oftewel de interior/interieur). Er zijn dus geen 5 aparte interieuren voor elke Cluckin Bell. Interieurs bevinden zich ver boven te maximale hoogte in het spel waar helikopter en vliegtuigen niet kunnen komen. Dit om te voorkomen dat mensen ineens een marker (Enex) zien. Ze zijn afgesloten van de buitenwereld (Exterieuren). In GTA:3 en GTA:VC had je nog veel 'in-loop' winkels etc. waar je zonder faden (Beeld wordt zwart en dan weer normaal in gebouw) in kon, dit zijn geen interieurs en zijn ook niet afgesloten van de buitenwereld. GTA: San Andreas bevat bijna alleen maar interieurs.

Verborgen interieurs

Je zou je gaan afvragen waarom er eigenlijk verborgen interieurs zijn? Die dus niet toegankelijk zijn tijdens het spelen van het simpel. Simpelweg omdat die gebruikt worden tijdens speciale gebeurtenissen in het spel (Denk aan missies en tussen filmpjes). Maar er zijn ook niet-gebruikte interieurs (Zoals "Brothel") in Grand Theft Auto: San Andreas heeft elk vriendin namelijk een eigen interieur van haar verblijfplaats (Huis). Waarvoor zouden die gebruikt worden? Inderdaad, voor de seks-spelletjes die Rockstar North in het begin dacht erin te gaan bouwen maar net voor de release eruit gehaald om het spel 17+ i.p.v. 18+ te maken.

Liberty City & Liberty City vliegveld

Er waren veel geruchten dat Liberty City in GTA: San Andreas zit. Dit klopt, maar er is een klein deeltje van Liberty City in San Andreas. Het gedeelte rond Saint Mark's Bistro is slechts in GTA: San Andreas. Liberty City is ook een verborgen interieur, omdat je in Liberty City komt tijdens een missie waarbij je Saint Mark's Bistro moet laten ontploffen. In de Intro van GTA: San Andreas zie je dat CJ van Liberty City vliegveld vertrekt.

Vice City

Nu er een deel van Liberty City in GTA: San Andreas zit, zou je je wellicht afvragen of er een deel van GTA: Vice City in GTA: San Andreas zit. Wat dacht je van de Bloodring/Hotring van GTA: Vice City, deze zit raar genoeg wel in San Andreas, maar wordt helemaal nergens gebruikt. Het is een slordig heids foutje van Rockstar North.

Hidden tattoos

Opmerking: Alleen op de PS2 versie zijn er ontzichtbare tattoo's. In de PC en XBox versie is dit gerepareerd.

In GTA: San Andreas heb je 3 gebouwen waar je een tattoo kan laten zetten. In elke stad een. Als je verder in het spel was en je kwam in San Fierro en je wilde een tattoo laten zetten. Zul je zien dat je precies dezelfde tattoo's kon nemen als in Los Santos. Je zal dan wel denken. Elke stad heeft zelfde tattoo's. Maar als je in Las Venturas een tattoo laat zetten. Kan je uit nieuwe tattoo's kiezen. Het is simpelweg een programmeer fout geweest van Rockstar North waarbij je een marker (Enex) aan de verkeerde interieur hebben gekoppeld. Namelijk die van Los Santos.

Wil je deze Tattoo's toch gebruiken in de PS2 versie? Lees dan deze tutorial (Engels talig).

tattylost.jpg

Met veel dank aan Fireman, chris82, edisoncarter, Carpet Dweller, DarkGTA, Lantyz, Mickey en Ruurd31.

  • Reacties 154
  • Bezichtigingen 24.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_424420

@ Wizkid4590, om op sommige plekken te komen moet je eerst in een bepaalde interrior zijn om erheen te kunnen teleporteren. Om bijvoorbeeld in Liberty City te komen moet je eerst de Ganton Gym ingaan, vervolgens teleporteer je naar Warehouse en als je daar bent teleporteer je naar Liberty City.

Ik hoop dat je eruit komt. ;)

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_451277

Ik weet niet of dit al bekend was, maar je kan ook een heleboel verborgen interieuren bereiken door je een foute enex aan san andreas toe te voegen:

42.8369, -210.912, 15.259, 0, 3, 3, 8, 42.8369, -210.912, 15.259, 90, 0, 70, "TOREN" , 0, 2, 0, 24

Deze is uit de IPL/IDE tutorial van Wauzie.

Volgens mij, als je hem twee keer invoert, krijg je steeds een ander interieur.

Ik heb in ieder geval dit verborgen interieur gevonden(volgens mij was het oorspronkelijk bedoelt als een savehouse):

hiddeninterior16fx.jpg

hiddeninterior20ct.jpg

hiddeninterior35xn.jpg

De coordinaten zijn:

x= 2324,711

y= -1144,675

z= 1050,703

Ik heb ook de interieur van een donut shop gevonden, screens en coordinaten komen nog.

Greets,

Mickey :cya:

Geplaatst:
comment_451763

Voor zover ik weet zijn alle interiors met de Place Manager te bereiken, mits je de coördinaten weet. Het ongebruikte savehouse (Of 'modern savehouse', zoals het ook wel genoemd wordt), staat nog niet op WikiGTA, maar volgens mij is dit de donutshop die je bedoelt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_456225

De foto's werken niet meer, heb ze ook niet meer op me PC. WikiGTA heeft wel aardig wat foto's van interiors anders topic van Fireman bekijken voor de plaatjes ;) .

Edit

Even heel iets anders. We missen iets in het spel wat wel in de video te zien is. Namelijk het huis wat je op einde ziet van een trailer (trailer 2 volgens mij). Dit huis is er wel in San Andreas. Alleen de interieur niet wat wel in video te zien is. Heeft Rockstargames dit speciaal voor trailer aangepast? En nog een andere mogelijkheid is is dat het interieur wat mickey zei erbij hoort maar dat betwijfel ik.

Edit 2

Ik zal in de zomer lijst updaten met e.v.t. nieuwe foto's en uitgebreidere lijst. En Lantyz zei tegen mij dat hij hidden interior universe ook gaat updaten in de zomer. Dus dat belooft wat :engel: .

Bewerkt: door Jarno

Geplaatst:
comment_456410
Even heel iets anders. We missen iets in het spel wat wel in de video te zien is. Namelijk het huis wat je op einde ziet van een trailer (trailer 2 volgens mij). Dit huis is er wel in San Andreas. Alleen de interieur niet wat wel in video te zien is. Heeft Rockstargames dit speciaal voor trailer aangepast? En nog een andere mogelijkheid is is dat het interieur wat mickey zei erbij hoort maar dat betwijfel ik.

Bedoel je dit interieur (welke overigens uit de eerste trailer komt)?

interior7di.jpg

Het is een gebouw in de buurt van Madd Doggs Mansion. Ik heb er ooit iets over gelezen, maar kan me niet meer goed herinneren wat er mee was... De inrichting leek op een bestaand huis of iets dergelijks, ik zoek het op. Overigens kun je in de trailer de inrichting van buitenaf zien, wat niet zou kunnen als het een echt interior zou zijn.

En Lantyz zei tegen mij dat hij hidden interior universe ook gaat updaten in de zomer. Dus dat belooft wat :engel: .

Nu zit ik er aan vast, neem ik aan..? :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_456419
Bedoel je dit interieur (welke overigens uit de eerste trailer komt)?

interior7di.jpg

Het is een gebouw in de buurt van Madd Doggs Mansion. Ik heb er ooit iets over gelezen, maar kan me niet meer goed herinneren wat er mee was... De inrichting leek op een bestaand huis of iets dergelijks, ik zoek het op. Overigens kun je in de trailer de inrichting van buitenaf zien, wat niet zou kunnen als het een echt interior zou zijn.

Dat huis bedoel ik ja. Lantyz... toch wel opzig. Remember the San Fierro garage? Ook de buitenkant van interior zit erin. Dat is bij trailer niet echt het zelfde want je kijkt naar veraf. Maar het is wel een mogelijkheid.

Nu zit ik er aan vast, neem ik aan..? :puh:

Als je plakbaar bent wel ja ;).

Geplaatst:
comment_457100
Dat huis bedoel ik ja. Lantyz... toch wel opzig. Remember the San Fierro garage? Ook de buitenkant van interior zit erin. Dat is bij trailer niet echt het zelfde want je kijkt naar veraf. Maar het is wel een mogelijkheid.

Dat klopt wel, maar daar is het net andersom: Vanuit het interior kun je een deel van de buitenwereld zien (Net zoals je uit bijvoorbeeld Apartment 3C in GTAVC ook een deel van de straat kunt zien). Voor zover ik weet zijn er geen interiors die je van buitenaf kunt zien. Het lijkt er op dat dit interior ooit gewoon in K heeft gezeten (Of in ieder geval het gedeelte dat je door de ramen kunt zien), maar later is verwijderd.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_457281

Misschien zitten de objecten gewoon nog in het gebouw (dus niet in een interior dus zoals je al zei). Maar dat ze die glazen solid hebben gemaakt i.p.v. transparant. Iemand misschien op onderzoek uitgaan d.m.v. MapEditor/Viewer?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.