Deze forumversie is achterhaald en wordt niet meer aangepast.
Dit onderdeel gaat over het aanpassen van de eigenschappen van de wagens in GTA2. Hier zijn verschillende tools voor, zoals de GTA2 Powermanager, maar het kan ook redelijk eenvoudig met de hand.
Waarschuwing vooraf: Bij alles wat je liefhebt, maak eerst een backup van het nyc.gci bestand! Wanneer je voor het eerst een wagen gaat veranderen, wordt dit hoogstwaarschijnlijk een rampzalig onbestuurbaar monster wat alle kanten van je screen opstuitert. Het zou niet fijn zijn wanneer je dit niet meer ongedaan kunt maken!
Wanneer je hier een handig programma voor gebruikt, dan kun je elke auto selecteren, en de waardes veranderen (Vaak met een schuifbalk).
Gebruik je hier geen programma voor, open dan eerst het nyc.gci bestand in de Data-map met Kladblok. Je ziet dan voor elke auto een lijst waarden. De eerste, de Romero, ziet er zo uit:
Op elke regel staat links de waarde, en rechts de uitleg tussen twee encolades. De waardes kun je aanpassen. Zorg er wel voor dat de 'f' blijft staan, en dat je de waarde in drie cijfers achter de komma defineert, behalve bij 'value' en 'turbo'.
Hieronder zal ik de verschillende physics zo goed mogelijk proberen uit te leggen. de physic staat steeds vetgedrukt, met daaronder een beschrijving, daaronder de minimum waarde met uitleg, en daaronder weer de maximum waarde met uitleg.
Naam wagen
Geheel bovenaan staat de naam van de wagen. Wanneer je je eigen wagen maakt, en je verandert de ingame naam, dan is het verstandig om de naam hier ook te wijzigen, om te voorkomen dat je je eigen wages niet meer kan terugvinden.
model
Het ID van het type wagen. Het is niet nodig dit te wijzigen.
turbo
Extra thrust (Zie 'thrust').
0 (Of uitvinken) Geen turbo
1 (Of aanvinken) Wel turbo
value
De waarde van de wagen. Ik ben er nog niet achter wat de exacte betekenis van deze physic is. Sommige modders beweren dat dit bepaalt hoe vaak de wagen op de weg te zien is, anderen zeggen echter dat het spel aan de hand van deze waarde je damage-score bepaalt. Ik hecht meer geloof aan dat laatste.
0 - goedkoop
999999 - duur
pad
Eerlijk; Ik heb geen flauw idee... :$
mass
Het gewicht van de wagen.
1.000 - Zeer licht
32.824 - Zeer zwaar
front drive bias
Vanuit welk punt de wagen stuurt
0.000 - Het stuurpunt ligt in het midden
1.000 - Het stuurpunt ligt voorin
front mass bias
Het gewicht voorin de wagen
0.000 - lichte neus
1.000 - zware neus
brake friction
Hoe snel de wagen kan wisselen tussen voor- en achteruit rijden.
0.000 - traag
4.000 - snel
turn in
Reactiesnelheid.
0.000 - traag
1.000 - snel
turn ratio
Bochten.
0.001 - geen (Of eigenlijk een zeer wijde) bocht
1.000 - zeer scherpe bocht
rear end stability
Stabiliteit van de wagen.
0.000 - onstabiel
4.000 - stabiel
handbrake slide value
Handrem
0.000 - trage afremming
1.000 - snelle afremming
thrust
De kracht van de wagen.
0.000 - weinig kracht
1.000 - beukt overal doorheen
max_speed / Max speed in 3rd gear.
De topsnelheid van de wagen in de derde versnelling
Deze tutorial is verhuisd!
Klik op de link hieronder voor een meer uitgebreide en overzichtelijke versie
GTA2 modding op WikiGTA
Deze forumversie is achterhaald en wordt niet meer aangepast.
Dit onderdeel gaat over het aanpassen van de eigenschappen van de wagens in GTA2. Hier zijn verschillende tools voor, zoals de GTA2 Powermanager, maar het kan ook redelijk eenvoudig met de hand.
Waarschuwing vooraf: Bij alles wat je liefhebt, maak eerst een backup van het nyc.gci bestand! Wanneer je voor het eerst een wagen gaat veranderen, wordt dit hoogstwaarschijnlijk een rampzalig onbestuurbaar monster wat alle kanten van je screen opstuitert. Het zou niet fijn zijn wanneer je dit niet meer ongedaan kunt maken!
Wanneer je hier een handig programma voor gebruikt, dan kun je elke auto selecteren, en de waardes veranderen (Vaak met een schuifbalk).
Gebruik je hier geen programma voor, open dan eerst het nyc.gci bestand in de Data-map met Kladblok. Je ziet dan voor elke auto een lijst waarden. De eerste, de Romero, ziet er zo uit:
Op elke regel staat links de waarde, en rechts de uitleg tussen twee encolades. De waardes kun je aanpassen. Zorg er wel voor dat de 'f' blijft staan, en dat je de waarde in drie cijfers achter de komma defineert, behalve bij 'value' en 'turbo'.
Hieronder zal ik de verschillende physics zo goed mogelijk proberen uit te leggen. de physic staat steeds vetgedrukt, met daaronder een beschrijving, daaronder de minimum waarde met uitleg, en daaronder weer de maximum waarde met uitleg.
Naam wagen
Geheel bovenaan staat de naam van de wagen. Wanneer je je eigen wagen maakt, en je verandert de ingame naam, dan is het verstandig om de naam hier ook te wijzigen, om te voorkomen dat je je eigen wages niet meer kan terugvinden.
model
Het ID van het type wagen. Het is niet nodig dit te wijzigen.
turbo
Extra thrust (Zie 'thrust').
0 (Of uitvinken) Geen turbo
1 (Of aanvinken) Wel turbo
value
De waarde van de wagen. Ik ben er nog niet achter wat de exacte betekenis van deze physic is. Sommige modders beweren dat dit bepaalt hoe vaak de wagen op de weg te zien is, anderen zeggen echter dat het spel aan de hand van deze waarde je damage-score bepaalt. Ik hecht meer geloof aan dat laatste.
0 - goedkoop
999999 - duur
pad
Eerlijk; Ik heb geen flauw idee... :$
mass
Het gewicht van de wagen.
1.000 - Zeer licht
32.824 - Zeer zwaar
front drive bias
Vanuit welk punt de wagen stuurt
0.000 - Het stuurpunt ligt in het midden
1.000 - Het stuurpunt ligt voorin
front mass bias
Het gewicht voorin de wagen
0.000 - lichte neus
1.000 - zware neus
brake friction
Hoe snel de wagen kan wisselen tussen voor- en achteruit rijden.
0.000 - traag
4.000 - snel
turn in
Reactiesnelheid.
0.000 - traag
1.000 - snel
turn ratio
Bochten.
0.001 - geen (Of eigenlijk een zeer wijde) bocht
1.000 - zeer scherpe bocht
rear end stability
Stabiliteit van de wagen.
0.000 - onstabiel
4.000 - stabiel
handbrake slide value
Handrem
0.000 - trage afremming
1.000 - snelle afremming
thrust
De kracht van de wagen.
0.000 - weinig kracht
1.000 - beukt overal doorheen
max_speed / Max speed in 3rd gear.
De topsnelheid van de wagen in de derde versnelling
0.000 - traag
1.000 - snel
anti strength
De stevigheid van de wagen
0.000 - onverwoestbaar
1.000 - zeer kwetsbaar
skid threshhold
Remsporen
0.000 - veel remsporen
1.000 - weinig remsporen
gear1 multiplier
extra snelheid achteruit (eerste versnelling).
0.000 - traag
1.000 - snel
gear2 multiplier
extra snelheid in de tweede versnelling
0.000 - traag
1.000 - snel
gear3 multiplier
Extra snelheid in de derde versnelling
0.000 - traag
1.000 - snel
gear2 speed / Max speed in 1st gear
snelheid achteruit (eerste versnelling).
0.000 - traag
0.600 - snel
gear3 speed / Max speed in 2nd gear
Snelheid in de tweede versnelling
0.000 - traag
0.600 - snel