Jump to content
Geplaatst:
comment_370954

Dit is een beetje een vervolg op hoe de politie zich gedragen enz. Maar dit topic vind ik belangrijker dan de politie.

Mijn vraag:

Is het leger goed getraind in NL?

Voelen jullie je veilig in NL, ook nadat hellaas NL gebombadeerd werden door de duitsers. Ze hebben zich nu beter getraind. Maar op school kwam de luchtmacht onze nieuwe klimwand openen, dus wij denken ze komen met helicopters etc. Nee hoor komen ze met open Mercedes G-klasses met machine guns erop. Gaan ze een demo houden, iedereen schiet met losse flodders etc. en rook bommen, loopt de machine gun op de jeep vast, hij staat eraan te trekken en te duwen etc. Hij was allang neer geschoten, maar dan gaat hij vervolgens gewoon staan in het veld en kijken naar de klimwand waar sommige soldaten naarboven klimmen, ga dan bukken of doen alsof het echt oorlog is niet gaan kijken met een sigaret in je mond. Ik hoop dat het beginnners waren anders, heb ik geen hoop in onze kammeraden.

Dus, voel jij je veilig met alle teroristen en miss. wel de toekomstige 3e wo over 10 jaar. ( ja, die komt eraan ).

Soms denk ik dat we niet veilig zitten, onze minister van defensie heeft dan wel macht om meteen de wapens te strijken. maar ik vind ze een beetje te bang en te veel aan de politieke staat te denken. Als de staat alle legitimatie bewijzen van alle joden ( niet hard bedoelt ) had vernietigd dan waren en geen doden, of konden ze niet zo snel alles voort zetten. Andere landen deden dat wel, maar nl moest weer braaf zijn...

Wel vind ik dat we goede cato's hebben, keurig landmacht luchtmacht en de marine. daarom stem ik op ja

Maar na dit, wat vind jij van je veiligheid met het NL leger, dus als je in BE woont zeg dan even wat even jullie leger, als jullie dat trouwens hebben...

Bewerkt: door Ewoud

• Reacties 153
  • Bezichtigingen 11.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Leger 101 leden hebben gestemd

1. 1. Is het leger goed getraind in NL?

• Ja, toppie
      16
    • Ja, gaat wel
      14
    • Ja
      12
    • Mwaaaaa, niet echt
      15
    • nee, net echt
      1
    • Zeker niet!!
      13
    • Weet ik niet?
      26

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_374618
idd, bij het vrede leger ofzo, moeten ze eerst ergens voor tekenen voordat ze 1 schot mogen vuren :bonk:

Ik zou zeggen hiermet defensie :fy: :kots::puh:

Aha, dus we moeten verder zonder defensie?

Hoe is het dan in Nederland?

Niet bepaald veilig dan he.

Ik heb het idee dat jij helemaal niet weet waar je over praat.

Eerst tekenen voordat je mag schieten is de grootste bullshit die ik heb gehoord over de Defensie.

Tijdens een oefening in bijvoorbeeld: 't Harde mag je sowiezo wel schieten en hoef je niet eerst voor te tekenen.

Ja en wanneer moet je anders schieten als je niet op oefening bent?

Je mag ook je dienstwapen niet meenemen, wat ook logisch is.

Je gaat in de defensie echt niet iedere dag schieten hoor, dus dat je moet tekenen voordat je mag schieten is dus echt onzin.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_374625

idd, bij het vrede leger ofzo, moeten ze eerst ergens voor tekenen voordat ze 1 schot mogen vuren :bonk:

Aha, dus we moeten verder zonder defensie?

Hoe is het dan in Nederland?

Niet bepaald veilig dan he.

Ik heb het idee dat jij helemaal niet weet waar je over praat.

Eerst tekenen voordat je mag schieten is de grootste bullshit die ik heb gehoord over de Defensie.

Tijdens een oefening in bijvoorbeeld: 't Harde mag je sowiezo wel schieten en hoef je niet eerst voor te tekenen.

Ja en wanneer moet je anders schieten als je niet op oefening bent?

Je mag ook je dienstwapen niet meenemen, wat ook logisch is.

Je gaat in de defensie echt niet iedere dag schieten hoor, dus dat je moet tekenen voordat je mag schieten is dus echt onzin.

Jongen lees eerst voor ja je je hand op je toetsenbord legt :t

Ik heb het nu over het vredes leger ( hoe dat ook heet ). Defensie bepaald wanneer ze mogen schieten, niet het leger zelf hoor. Wat heb je het nu weer opeens over een oefening. Praat is ABN ;)

JIJ:

Weet je nog geen eens wat Defensie is, je weet wel de minister van nl die bepaald of er geschoten mag worden en die alles regelt ;)

Bewerkt: door Grove St.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_374813

Wist je dat vredesmissies er zijn om voor vrede te zorgen en een gebied weer op te bouwen?

Ik heb het als ze aangevallen worden, en zich zelf kunnen verdedigen uiteraard mogen hun niet oorlog spelen. Maar als het moet :Y

Geplaatst:
comment_375500

Goede getrande mischien

weet niet maar goede wpaens nee

U.S.A en Rusland en china kunnen als ze willen vanvond nog onze land verover.

Zonder moeite

ik vertrouw niet in de tijd van de 2de wereldoorlog waren we ook dach ik binnen 1dag veroverd.

In Rotterdam zijn er in 4uur 400duizend huizen kapot gegaan ken ook wel meer zijn.

• 2 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_430092
we zijn veilig nederland heeft een cnotract me tamerika als nederland word aangevallen door een ande rland dan helpt amerika nederland

Ja dat zijn verbonden, maar ik heb het gewoon over nederland zelf ;)

Geplaatst:
comment_430318

Ik heb getsemt voor: Ik weet het niet :bonk: Omdat in Belgie woon

Ik denk dat het Belgische en het Nederlandse leger over het algemeen hetzelfde zijn

Maar terorisme valt niet voorspelen, het is echt een netwerk van misdadigers

Van mij mogen ze de iets ruigere midelen gebruiken om dat soort schurken op te pakken

Geplaatst:
  • Auteur
comment_436420

Ik denk dat het Belgische en het Nederlandse leger over het algemeen hetzelfde zijn

Van mij mogen ze de iets ruigere midelen gebruiken om dat soort schurken op te pakken

Hehe.. Belgische Leger ( als dat er uberhaupt bestaat ) groter dan Nederlands leger :schater:

Ik geloof dat jullie van ons spullen mogen lenen als jullie oorlog hebben, haha grapjas :clown:

Bewerkt: door Grove St.

Geplaatst:
comment_436429

Hehe.. Belgische Leger ( als dat er uberhaupt bestaat ) groter dan Nederlands leger :schater:

Ik geloof dat jullie van ons spullen mogen lenen als jullie oorlog hebben, haha grapjas :clown:

Op wie richt je deze tamelijk vreemde opmerking eigenlijk?! Volgens mij heb je Tim's post volledig verkeerd gelezen :bonk: .. Hij zegt letterlijk: Ik denk dat het Belgische en het Nederlandse leger over het algemeen hetzelfde zijn....

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.