Jump to content
Geplaatst:
comment_371947

Help!

Ik heb een probleem, ik heb namelijk een "plane" (nee, geen vliegtuig) waar ik zeg maar iets in wil stempelen.

Dat je dat ongeveer zoiets krijgt:

stempel5tt.th.png

je hebt deze ^ plane en dat blokje en dat wordt er dan ingestempeld

Kan dat en hoe moet dat dan?

Bewerkt: door Nickonly

Featured Replies

Geplaatst:
comment_372047

Dit kan met de functie genaamd "Boolean" , die gebruikt het ene Object om het andere Object uit te hollen, vind er hier een Tutorial over.

NOTE: Bij de Tutorial staat er "Bend" maar dit moet Boolean zijn

Geplaatst:
comment_372065
Dit kan met de functie genaamd "Boolean" , die gebruikt het ene Object om het andere Object uit te hollen, vind er hier een Tutorial over.

NOTE: Bij de Tutorial staat er "Bend" maar dit moet Boolean zijn

Dan krijg je een gat. Hij wil een kuil volgens mij.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_372384

Nou, bij mij niet, ik krijg gewoon een gat in mijn plane. (misschien omdat ik Gmax gebruik?)

Dat idee van JGuntherS werkt ook niet voor mij, omdat ik m'n plane al heel erg vervormt heb.

Dus ik weet nog steeds niet wat ik moet doen!

Geplaatst:
comment_372408

Leg dan beter uit wat je wilt, jij wilt dus stempelen als ware, dus moet je Boolean gebruiken, zodat je ergens een gat in krijgt, dus uit hollen, maar dat wil jij niet, wat wil je dan, een betere uitleg graag.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_372455

Nou, ik heb dus een plane, die al vervormt is. Daar in wil ik een soort deuk in maken in een vorm die ik al gemaakt heb (zoals dat blokje in m'n eerste post hier). Dat is alles wat ik wil. Ik weet niet hoe ik het beter zou moetten uitleggen, maar het is echt iets heel simpels als je weet wat ik bedoel. Maar nee ik wil dus geen gat in m'n plane, ik wil hetzelfde effect wat je krijgt als je boolean gebruikt op een box, maar dan op een plane.

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_372459

Neem een Plane met de volgende settings:

Width: 10

Length: 10

Width Segments: 5

Lenght Segments: 5

Ga naar "Convert to Editble Poly" daarna selecteer je een Polygon (het vierkantje dus) en dan ga je naar "Extrude" , je doet bijvoorbeeld -10,0 dan krijg je dus een deuk erin van 10 inch

Geplaatst:
comment_372461

Dat moet dan weer met Boolean, maar dit kan alleen in een object in 3D vorm, dus met een:

-Hoogte

-Lengte

-Breedte

Voor het Boolean, lees de Tutorial die ik hierboven ergens gepost heb.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.