Geplaatst: 10 april 200619 jaren comment_387207 SA-MP Mini-tutorial Spawn 5 voertuigen op een rij Inleiding Ik ga uitleggen hoe je met Pawno een script maakt die 5 BMX'en spawnt op een rij, met gebruik van een lus. Wat heb je nodig? Pawno Een basis script Beginners kennis We gaan beginnen Zoek in je script naar "public OnGameModeInit()". Kan hij niks vinden... Dan voeg je toe in je script na de main. public OnGameModeInit() { return 1; } In deze functie gaan we werken. We gaan 2 variables maken. Plaats dit (wat onder deze regel staat) boven iniedergeval "return 1;". new Float:bikeY = 2606.451; // (Float/Single) De Y positie waar je wilt waar de rij begint. new count; // (Integer) Gebruiken voor de lus Plaats daaronder: // BMX for(count = 0; count <= 5; count++) { // AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2); AddStaticVehicle(481,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); // Spawn het voertuig bikeY += 2.5; // Stop bij bikeY +2.5 zodat de volgende BMX niet op dezelfde plek staat. } Et voila. Save en test je script en je zal zien bij punt -1422.32 , 2606.451 , 55.8 dat er 5 BMXen staan. Enjoy!
Geplaatst: 3 april 200817 jaren comment_931213 heb et geprobeerd maar ik krijg 1 foutmelding en dat is deze C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(45) : warning 217: loose indentation Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Warning. heb geen id wat ik moet doen
Geplaatst: 4 april 200817 jaren comment_931617 Heb je getest ingame? met warnings wil hij nog wel eens werken
Geplaatst: 4 april 200817 jaren comment_931621 heb et geprobeerd maar ik krijg 1 foutmelding en dat is deze C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(45) : warning 217: loose indentation Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase 1 Warning. heb geen id wat ik moet doen Een warning als die is niet erg, dit betekent dat je code niet netjes is uitgelijnt. Je kan deze warnings weglaten door vanboven in je script dit te zetten: #pragma tabsize 0
Geplaatst: 4 april 200817 jaren comment_931774 Een warning als die is niet erg, dit betekent dat je code niet netjes is uitgelijnt. Je kan deze warnings weglaten door vanboven in je script dit te zetten: #pragma tabsize 0 Handig, maar alleen los je daar alleen de warning mee op, en nog niet het probleem . Dit wordt echter wel vaak aangeraden, maar ik vind het maar een onhandige manier van werken. Als je dit doet zal je snel gemakkelijk worden in het maken van je scripts, en wordt het straks één grote puinhoop. Je hebt jezelf er eigenlijk mee, want als je dit doet zie je vaak ook minder snel andere errors en warnings. Geen echt goede oplossing, eerlijk gezegd.Een echte, definitieve oplossing van je probleem is even nalopen van de inspringingen van je script. Na een { spring je altijd 4 spaties of 1 tab in. Een tab is gelijk aan 4 spaties, en maak je door op de Tab-toets (staat boven de Capslock) te drukken. Na een } ga je altijd 4 spaties of 1 tab terug. Bijvoorbeeld deze code: if (strcmp("/help", cmdtext, true)== 0) { SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,"Help:"); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Boe!"); return 1; } Ziet er zo uit: if (strcmp("/help", cmdtext, true)== 0) { SendClientMessage(playerid,COLOR_BLUE,"Help:"); SendClientMessage(playerid,COLOR_GREEN,"Boe!"); return 1; } Ik hoop dat je nu snapt waneer je inspringt, en wanneer je terug springt. Succes
Geplaatst: 22 oktober 201014 jaren comment_1741238 zoek het bestand 'savedpositions.txt'. In dit bestand staan al je opgeslagen coördinaten. Bij mij staat die savedpositions.txt er niet en wordt ook niet aan gemaakt
Geplaatst: 22 oktober 201014 jaren comment_1741239 Sinds SA-mp 0.3 wordt dit bestand aangemaakt in Mijn Documenten » GTA San Andreas User Files » SAMP, kijk daar dus ook even
SA-MP Mini-tutorial
Spawn 5 voertuigen op een rij
Inleiding
Ik ga uitleggen hoe je met Pawno een script maakt die 5 BMX'en spawnt op een rij, met gebruik van een lus.
Wat heb je nodig?
We gaan beginnen
Zoek in je script naar "public OnGameModeInit()". Kan hij niks vinden... Dan voeg je toe in je script na de main.
In deze functie gaan we werken. We gaan 2 variables maken. Plaats dit (wat onder deze regel staat) boven iniedergeval "return 1;".
Plaats daaronder:
Et voila. Save en test je script en je zal zien bij punt -1422.32 , 2606.451 , 55.8 dat er 5 BMXen staan.
Enjoy!