Jarno Geplaatst: 11 april 2006 Rapport Geplaatst: 11 april 2006 SA-MP Mini-tutorial Lussen new count; // We maken de counter van de lus // Hierna maken we de lus die 5 berichten print in de server. Dus de 5 in de regel hieronder is hoeveel keer de code eronder herhaald moet worden. for(count = 0; count <= 5; count++) { print("Ik zit in een lus!!!"); } Enjoy Reageren
Gast Geplaatst: 3 april 2007 Rapport Geplaatst: 3 april 2007 SA-MP Mini-tutorial Lussen new count; // We maken de counter van de lus // Hierna maken we de lus die 5 berichten print in de server. Dus de 5 in de regel hieronder is hoeveel keer de code eronder herhaald moet worden. for(count = 0; count <= 5; count++) { print("Ik zit in een lus!!!"); } Enjoy wat is een lus ? Reageren
Mania-92 Geplaatst: 3 april 2007 Rapport Geplaatst: 3 april 2007 SA-MP Mini-tutorial Lussen new count; // We maken de counter van de lus // Hierna maken we de lus die 5 berichten print in de server. Dus de 5 in de regel hieronder is hoeveel keer de code eronder herhaald moet worden. for(count = 0; count <= 5; count++) { print("Ik zit in een lus!!!"); } Enjoy wat is een lus ? Een lus wordt net zovaak uitgevoerd totdat aan een bepaald voorwaarde voldaan word. In de lus van jarno word dus 5 keer "Ik zit in een lus!!!" geprint. Eerst wordt een variabla gemaakt (count) en de waarde daarvan word op 0 gezet, daarna kijkt de lus of de waarde kleiner of gelijk aan 5 is, is dit het geval word de instructie uitgevoerd anders niet. Wordt de instructie uitgevoerd word count met 1 verhoogd.... enz... Reageren
Puma Geplaatst: 11 april 2007 Rapport Geplaatst: 11 april 2007 (bewerkt) Stel: Ik wil een lus hebben van "Henk(1)" tot "Henk(20)", dan doe ik dat dus zo: new count; // We maken de counter van de lus // Hierna maken we de lus die 5 berichten print in de server. Dus de 5 in de regel hieronder is hoeveel keer de code eronder herhaald moet worden. for(count = 1; count <= 20; count++) { print("Henk(count)"); } Nu krijg je dus een rijtje, Henk(1, Henk(2), Henk(3), etc. tot en met Henk(20). Maar ik wil dat bepaalde cijfers er niet in komen, bijvoorbeeld het nummer 3, 5, 11, 12, 15 en 19, hoe doe ik dit dan? Ik wil namelijk een reeks voertuigen in een rij naast elkaar spawnen, álle ID's van verschillende voertuigen (ik gebruik nu het Spawn-vijf-voertuigen-op-een-rij-script van Jarno), ik wil dus twéé counts gebruiken..: new Float:carY = 2606.451; // (Float/Single) De Y positie waar je wilt waar de rij begint. new count; // (Integer) Gebruiken voor de lus // BMX for(count = 0; count <= 5; count++) for(count2 = 400; count2 <= 611; count++) { // AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2); AddStaticVehicle(count2,-1422.32,bikeY,55.8,270.0,-1,-1); // Spawn het voertuig carY += 8; // Stop bij bikeY +8 zodat de volgende BMX niet op dezelfde plek staat. } Als ik dit zo doe, krijg ik dan een rijtje met voertuigen met ID 400 t/m 611 op een rij waarvan de voertuigen steeds 8 y's zijn opgeschoven? En dan de vraag: Hoe scirpt ik dan dat hij bijvoorbeeld de ID's 404, 405, 406, 432, 529 en 601 overslaat? Bewerkt: 11 april 2007 door Puma Reageren
Flame^ Geplaatst: 11 april 2007 Rapport Geplaatst: 11 april 2007 @ Je eerste voorbeeld (met Henk erin) moet je ipv print("Henk(count)"); , printf("Henk(%d)", count) gebruiken. Als je vehicle script zo is zal je 5 rijen autos krijgen met als id 400 t/m 611, waardoor je script zal crashen, omdat je over het vehicle limiet gaat. @ je vraag: Om die paar ids er niet in te stoppen zou ik die in een array proppen, kijken wanneer count gelijk is aan een van die waarden en zoja, dan niks doen :> eg: new i; new Float:Y=2606.451; new forbidVehIDs[5] = { 404, 405, 406, 432, 529, 601 }; new bleh; for(i=400; i<=611; i++) { for(new j=0; j<5; j++ ) { if(i==forbidVehIDs[j]) { bleh=1; } } if(bleh==0) { AddStaticVehicle(i,-1422.32,Y,55.8,270.0,-1,-1); Y+= 8.0; } bleh=0; } Niet getest, gewoon een voorbeeldje en ook niet perfect gecoded, komt omdat ik moe ben en net uit school kom Reageren
Puma Geplaatst: 11 april 2007 Rapport Geplaatst: 11 april 2007 Yay, bedankt! Als ik dit dus in m'n script zet (en de coördinaten en de 'forbidden id's' verander), zou ik dus één lange rij met voertuigen krijgen? Ik ga 't uitproberen, zal ik dan wel zeggen of het is gelukt. Is er ook een limiet van een aantal voertuigen wat ik erin kan doen? Reageren
Azer Geplaatst: 11 april 2007 Rapport Geplaatst: 11 april 2007 Is er ook een limiet van een aantal voertuigen wat ik erin kan doen?Ja, Maximaal 255 voertuigen en 50 verschillende typen voertuigen. Reageren
Remcconen Geplaatst: 26 december 2007 Rapport Geplaatst: 26 december 2007 kun je dat aanpassen? dat het meervoertuigen worden? Reageren
Galiorix Geplaatst: 26 december 2007 Rapport Geplaatst: 26 december 2007 kun je dat aanpassen? dat het meervoertuigen worden? Nee, dit is gewoon de limiet voor iedereen denk ik. Greetz Reageren
Azer Geplaatst: 26 december 2007 Rapport Geplaatst: 26 december 2007 kun je dat aanpassen? dat het meervoertuigen worden?Inmiddels zijn we alweer een versie verder, 0.2 is inmiddels released, waarbij het limiet op 700 voertuigen en 70 modellen zit.Maar dat antwoord had je ook ergens anders kunnen vinden... > Sowieso even verplaatst naar Scripting. Reageren
opacool6 Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 (bewerkt) oh laat maar Bewerkt: 22 februari 2008 door opacool6 Reageren
.Timothy Geplaatst: 6 januari 2008 Rapport Geplaatst: 6 januari 2008 Een lus is iets wat zich een bepaald aantal keren herhaald, totdat bijvoorbeeld de waarde 'aantal' op 6 staat. Je server zal dan 6 keer hetzelfde neerzetten, totdat 'aantal' op 6 staat. Dit was trouwens ook al eerder gevraagd in dit topic: wat is een lus ?Een lus wordt net zovaak uitgevoerd totdat aan een bepaald voorwaarde voldaan word.In de lus van jarno word dus 5 keer "Ik zit in een lus!!!" geprint. Eerst wordt een variabla gemaakt (count) en de waarde daarvan word op 0 gezet, daarna kijkt de lus of de waarde kleiner of gelijk aan 5 is, is dit het geval word de instructie uitgevoerd anders niet. Wordt de instructie uitgevoerd word count met 1 verhoogd.... enz... Reageren
MATHIJS Geplaatst: 21 november 2010 Rapport Geplaatst: 21 november 2010 Mooie tut heeft me erg geholpen en heb nu zo wat 300 regels minder in me script Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.