Hier is een script dat alleen de basis bevat. 1 speler class en 1 voertuig (BMX). Er zit veel uitleg bij... Heb je vragen? Reageer gewoon
Het script
//---------------------------------------------------------
//
// Een leeg script met 1 spawnplek en voertuig
// Door: Jarno a.k.a. Ywa
// ywa@xoti.net
//---------------------------------------------------------
// We includen de benodigde files/functies
#include <a_samp>
#include <core>
#include <float>
#define COLOR_RED 0xAA3333AA // Kleur voor het "Ywa died" bericht.
forward GameModeExitFunc();
new gRoundTime = 0; // Hoe lang duurt de ronde (In seconden)? 0 = Oneindig
//---------------------------------------------------------
main()
{
// Main functie... Deze functie wordt geladen wanneer de gamemode wordt gestart.
// We printen nu de hoofd-informatie in de server
print("\n----------------------------------");
print(" Script by Jarno (2006)\n");
print("----------------------------------\n");
}
//---------------------------------------------------------
public OnGameModeInit()
{
// Functie voor wanneer de gamemode start.
SetGameModeText("Test script"); // De gamemode die andere zien in de server lijst.
AddPlayerClass(202,-1404.344,2640.061,55.887,0,0,0,0,0,0,0);
// 202 = De model id van de class
// Daarna komen de X, Y en Z positie van de class en daarna hoeveel graden hij gedraait moet worden. Daarna komen de wapens.
AddStaticVehicle(481,-1422.32,2606.451,55.8,270.0,-1,-1); // Een statische wagen die automatisch respawnt als hij kapot is.
// AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2);
if (gRoundTime > 0) {
// De gamemode moet worden gezet. Op een timer die als het afgelopen is de gamemode quit.
SetTimer("GameModeExitFunc", gRoundTime, 0);
}
return 1;
}
//---------------------------------------------------------
public OnPlayerConnect(playerid)
{
GameTextForPlayer(playerid,"~w~Test script",6000,5); // Als de speler joint laten we de gamemode 6000 ms zien.
return 1;
}
//---------------------------------------------------------
SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
SetPlayerPos(playerid,-1389.554,2641.089,59.79216); // Waar de speler te zetten voor het spawn-menu
SetPlayerCameraPos(playerid,-1389.554,2631.089,62.79216); // Camera voor het spawn-menu
SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1389.554,2641.089,59.79216); // Waar moet de camera naar toe kijken?
SetPlayerFacingAngle(playerid, 180.0); // Draai de speler naar 180.0 graden
}
//---------------------------------------------------------
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
SetupPlayerForClassSelection(playerid);
return 1;
}
//---------------------------------------------------------
public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
new name[MAX_PLAYER_NAME+1];
new string[256];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "*** %s died.", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_RED, string);
return 1;
}
//---------------------------------------------------------
public GameModeExitFunc() {
GameModeExit();
}
SA-MP Script
Leeg script met 1 spawnplek en voertuig
Inleiding
Hier is een script dat alleen de basis bevat. 1 speler class en 1 voertuig (BMX). Er zit veel uitleg bij... Heb je vragen? Reageer gewoon
Het script
Met dank aan JGuntherS