Jump to content

[SA-MP|Script] Leeg script met 1 spawnplek en voertuig

Geplaatst:
comment_388046

SA-MP Script



Leeg script met 1 spawnplek en voertuig

Inleiding

Hier is een script dat alleen de basis bevat. 1 speler class en 1 voertuig (BMX). Er zit veel uitleg bij... Heb je vragen? Reageer gewoon :)

Het script

//---------------------------------------------------------
//
// Een leeg script met 1 spawnplek en voertuig
// Door: Jarno a.k.a. Ywa
// ywa@xoti.net
//---------------------------------------------------------


// We includen de benodigde files/functies
#include <a_samp>
#include <core>
#include <float>

#define COLOR_RED 0xAA3333AA // Kleur voor het "Ywa died" bericht.

forward GameModeExitFunc();

new gRoundTime = 0; // Hoe lang duurt de ronde (In seconden)? 0 = Oneindig

//---------------------------------------------------------

main()
{
   // Main functie... Deze functie wordt geladen wanneer de gamemode wordt gestart.

   // We printen nu de hoofd-informatie in de server
   print("\n----------------------------------");
   print("  Script by Jarno (2006)\n");
   print("----------------------------------\n");
}

//---------------------------------------------------------

public OnGameModeInit()
{
 // Functie voor wanneer de gamemode start.

   SetGameModeText("Test script"); // De gamemode die andere zien in de server lijst.

   AddPlayerClass(202,-1404.344,2640.061,55.887,0,0,0,0,0,0,0);
   // 202 = De model id van de class
   // Daarna komen de X, Y en Z positie van de class en daarna hoeveel graden hij gedraait moet worden. Daarna komen de wapens.

   AddStaticVehicle(481,-1422.32,2606.451,55.8,270.0,-1,-1); // Een statische wagen die automatisch respawnt als hij kapot is.
   // AddStaticVehicle(WagenID,PositieX,PositieY,PositieZ,Rotatie,Kleur1,Kleur2);


   if (gRoundTime > 0) {
       // De gamemode moet worden gezet. Op een timer die als het afgelopen is de gamemode quit.
       SetTimer("GameModeExitFunc", gRoundTime, 0);
   }
   return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerConnect(playerid)
{
   GameTextForPlayer(playerid,"~w~Test script",6000,5); // Als de speler joint laten we de gamemode 6000 ms zien.
   return 1;
}

//---------------------------------------------------------

SetupPlayerForClassSelection(playerid)
{
   SetPlayerPos(playerid,-1389.554,2641.089,59.79216); // Waar de speler te zetten voor het spawn-menu
   SetPlayerCameraPos(playerid,-1389.554,2631.089,62.79216); // Camera voor het spawn-menu
   SetPlayerCameraLookAt(playerid,-1389.554,2641.089,59.79216); // Waar moet de camera naar toe kijken?
   SetPlayerFacingAngle(playerid, 180.0); // Draai de speler naar 180.0 graden
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
   SetupPlayerForClassSelection(playerid);
   return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
   new name[MAX_PLAYER_NAME+1];
   new string[256];
   GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
   format(string, sizeof(string), "*** %s died.", name);
   SendClientMessageToAll(COLOR_RED, string);
   return 1;
}

//---------------------------------------------------------

public GameModeExitFunc() {
   GameModeExit();
}

Met dank aan JGuntherS

  • Reacties 42
  • Bezichtigingen 13.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1042500

Hier word uitgelegd wat een script is:

Uitleg wat scripten (scriptaal) is

En wij hebben het over pawno en daar kun je hier bij SA:MP scripting info over vinden:

SA:MP Scripting

En ik zal het even kort uitleggen:

Scripten is het maken van (kleine) programma's, toevoegingen van programma's en dus bij ons (pawno) het scripten van een gamemode die we op een server laten lopen zodat je online kunt spelen met GTA SA via SA:MP.

Bewerkt: door Juwayri

Geplaatst:
comment_1044174
Example server.cfg:

echo Executing Server Config... = Naam van de server

lanmode 0 = laat maar gewoon op 0

maxplayers 32 = maximum aantal spelers

port 7777 = poort laat maar op 7777

hostname (SXx) StreXx = Vul maar wat in

gamemode0 lvdm 1 = gamemode 1 naam en dan hoevaak hij nog moet herhalen als hij afgelopen is voordat gamemode 2 komt

gamemode1 rivershell 3 = zie bovenstaande

gamemode2 area51 3 = zie bovenstaande

gamemode3 cng 2 = zie bovenstaande

gamemode4 sftdm 1 = zie bovenstaande

weburl www.sa-mp.com = url van je site

rcon_password changeme = admin wachtwoord

voorbeeld:

echo Mania's server

lanmode 0

maxplayers 99

port 7777

hostname Mania-92[NL]

gamemode0 mania 0

weburl www.gtaforum.nl

rcon_password ikhebeenwachtwoord

ty :dans:_O_

alleen nog 1 probleempje :$

Example server.cfg:

echo (SXx) StreXx

lanmode 0

maxplayers 32

port 7777

hostname (SXx) StreXx

gamemode0 Jelle 6

gamemode1 rivershell 3

gamemode2 area51 3

gamemode3 cng 2

gamemode4 sftdm 1

weburl www.sa-mp.com

rcon_password blabla

kheb nu dit en hij geeft nog steeds een foutmelding bij server_log

wat doe ik fout ?

heb ik te veel herhalingen of ..

ty alvast _O_

welke fout. Kunnen we je makkelijker helpen

Geplaatst:
comment_1044360

Nee, 'echo' moet zo blijven:

echo Executing Server Config...

Ik weet niet wat echo is/doet, maar het is in ieder geval NIET de naam van de server, want dat is 'hostname' al ;)

  • 5 weken later...
Geplaatst:
comment_1075563

Echo is niets meer dan een simpele command die gewoon een output in de serverwindow weergeeft (in feite alleen tekst), maarja werkt geeneens als je de server opstart. Type voor de grap maar is "Echo + tekst" in je serverwindow. Niet eens verplicht om in je server config te hebben staan.

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1117442

srry jarno maar eh.. ik begrijp helemaal niks van dat script

kan je me msschn n PM geve en uitlegge plz?

PS ik ben nieuw hier

Geplaatst:
comment_1117964
srry jarno maar eh.. ik begrijp helemaal niks van dat script

kan je me msschn n PM geve en uitlegge plz?

PS ik ben nieuw hier

Er valt niet veel aan te snappen. het is ene leeg script met 1 spawn plek voor je skin en een voertuig.
Geplaatst:
comment_1124455

als ik hem Compile

zegt hij dit

N:\sa-mp server\filterscripts\test.pwn(0) : fatal error 100: cannot read from file: "N:\sa-mp server\filterscripts\test.pwn"

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Error.

  • 9 maanden later...
Geplaatst:
comment_1403359

Ik heb een hele simpele teleport code:

	if(!strcmp(cmdtext, "/Home",true))
{
	SetPlayerInterior(playerid, 0);
	SetPlayerPos(playerid,); //Hiero de coord's waar je komt te spawnen
	GameTextForPlayer(playerid,"Welcome home",4000,3);
	GivePlayerWeapon(playerid,,); //Als je je eventueel je player wapens wilt geven.
	return 1;
}

Geplaatst:
comment_1408036
als ik hem Compile

zegt hij dit

N:\sa-mp server\filterscripts\test.pwn(0) : fatal error 100: cannot read from file: "N:\sa-mp server\filterscripts\test.pwn"

Compilation aborted.Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase

1 Error.

dan is de locatie N: niet beschikbaar.

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1443397
Echo is niets meer dan een simpele command die gewoon een output in de serverwindow weergeeft (in feite alleen tekst), maarja werkt geeneens als je de server opstart. Type voor de grap maar is "Echo + tekst" in je serverwindow. Niet eens verplicht om in je server config te hebben staan.

echo is idd een commands, nl. van batch script dus alles wat achter echo staat op dezelfde regel zie je als je op het scherm de server opstart

je kan zelfs een regel met 'pause' invoegen (zonder') dan wacht het script tot je een toets indrukt . Maar dan begin ik jullie batch te leren en dat is niet de bedoeling, maar gwn om dus te zeggen dat echo Executing Server Config... daar niet moet blijven staan

greetz

Bewerkt: door djcas

Gast
Dit onderwerp is gesloten.

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.