Jump to content
Geplaatst:
comment_401359

Wii1.jpg

Welkom in Het grote: Wii topic!

In dit topic is alles te vinden over de Wii, de nieuwe console van Nintendo. Onder andere de specificaties, plaatjes, feiten, geruchten en meningen. Ik probeer alles zo net mogelijk in deze post te ordenen zodat je snel kan vinden waar je naar zoekt. :) Aangezien dit eerst een ander topic was is de hoofdpost nog niet zoals hij zijn moet, er gaat nog veel aan veranderen. Beetje bij beetje zal ik de hoofdpost compleet maken zodat alles over de Wii hier te vinden is. ^_^

Wii3.jpg

Wat is er zo opvallend aan de nieuwe console van Nintendo? Juist ja, dat is de naam. Als je Wii hoort dan zal je in het eerste geval niet denken aan een game console. Bij het bekend maken van de naam kwamen er daarom ook gelijk een hele golf met negatieve reacties, Nintendo zou Nintedno niet zijn als ze niet op de reacties zouden reageren. Nintendo kwam met een uitleg over de naam, toen duidelijk was waar de naam voor stond werd het kritiek al minder. Zelfs vandaag nog blijven er negatieve reacties over de Wii komen. De naam Wii is gekozen omdat de Wii voor iedereen is, Wii spreek je in het Engels uit als ''we'' dus ''wij''. De console moet een eenheid gaan vormen tussen gamers, mensen die nog nooit een game gespeeld hebben en gamers die niet meer gamen. Ook is het een innovatieve naam, niet iets wat eerder bij Nintendo geweest is. Het is niet een cijfertje achter een bestaande console (ps2 -> ps3, xbox -> xbox360) maar een totaal nieuwe naam voor een totaal nieuwe console. Wat ook handig is aan de Wii is dat het door iedereen is uit te spreken, in elke taal kan je gemakkelijk Wii zeggen, dit zorgt onder meer ook voor het gevoel van eenheid dat Nintendo probeert uit te stralen. Nintendo zelf is niet verbaast over al de kritiek op de Wii, alles wat nieuw is moet eerst geaccepteerd worden. Als voorbeeld gebruikt Nintendo de namen als ''Google'' of ''Ipod''. Wat eerst als rare namen gezien werden worden nu als normaal beschouwd, dit verwacht Nintendo ook van Wii. Een ding is zeker over de naam, je zult hem nog vaak gaan horen!

Wii4.jpg

Nintendo heeft besloten om met de Wii een andere weg in te slaan dan de concurrentie. Nintendo doet dit niet om het gewoon anders te doen, maar om het beter te doen. Het gaat er bij de Wii niet om de graphics, maar om het gevoel, de gameplay dus. Met behulp van de Wii controller speel je het spel niet, je bent zelf onderdeel van het spel. Nintendo wilt met de Wii niet-gamers, gamers, en gamers die niet meer gamen berijken. Het schijnt dat je zo gewend bent aan het spelen met de Wii, de ervaring zou zo echt zijn dat je echt helemaal in het zpel zit. Een andere unieke mogelijkheid van de Wii is de ‘Virtual Console’ functie. Via deze functie kun je meer dan 20 jaar aan Nintendo-geschiedenis downloaden naar je Wii. Spellen van de NES, SNES, en Nintendo 64 zijn hierdoor te spelen op de Wii. Ook Sega en Hudson Soft bieden hun klassieke spellen aan via deze online service. Ook GameCube spellen zijn te spelen op de Nintendo Wii, met alle bijbehorende GameCube-accessoires. De Wii maakt ook gebruik van de Nintendo Wi-Fi connection, de online service van Nintendo. De Wii staat 24 uur per dag aan, zonder dat er gespeeld wordt verbruikt de Wii in 'stand-by mode' de energie van een klein led-lampje. Dit zorgt ervoor dat hardcore gamers op elk moment van de dag de nieuwste aspecten voor hun games kunnen downloaden, zelfs terwijl ze slapen. Voor de normale gamers betekent dit dat ze wanneer dan ook binnen no-time kunnen zien of er bijvoorbeeld iemand in hun dorp is geweest en iets heeft achter gelaten (Animal Crossing Wii). Dit project heet WiiConnect24. De Wii heeft ook geen last meer van laadtijden, als je een keer zin hebt om een spelletje te spelen hoef je niet eerst een kwartier te wachten doordat je console eerst moet opstarten en dan het spel nog moet laden. Bij de Wii kan je gelijk een spel erin doen en gelijk spelen. De Wii moet de muur tussen niet-gamers en gamers gaan doorbreken, daarom heeft Nintendo de meest uitnodigende console van deze tijd gecreerd die door iedereen van elke leeftijd bespeelbaar zal zijn. Wii is voor iedereen!

Wii8.jpg

Over de specificaties van de Nintendo is vrij weinig vrijgegeven, en waarschijnlijk zullen we ook nooit helemaal achter de definitieve specificaties komen. Nintendo wil zich namelijk focussen op de al eerder genoemde controller van de spelcomputer. Duidelijk is in ieder geval dat het apparaat een 729 MHz processor bevat, genaamd ‘Broadway’, welke ontwikkelt is door IBM. ATI is verantwoordelijk voor de 243 MHz GPU van de Wii. Deze processors liggen op gebied van MHz dicht bij de kracht van de eerste Xbox. De Wii bevat 88 MB aan intern geheugen. Volgens ontwikkelaars is het ontwikkelen voor de spelcomputer zeer gebruikersvriendelijk en goedkoop vanwege de goed in elkaar stekende architectuur. Verder kent de Nintendo Wii 512 MB intern flashgeheugen, waar bijvoorbeeld muziek, afbeeldingen, savegames, video’s en downloadable content op kan worden geslagen. Via de twee USB-poorten aan de achterkant van de Wii is het geheugen uit te breiden door er bijvoorbeeld een harde schijf op aan te sluiten, maar ook SD cards kunnen in de Wii worden gestopt. Ook ondersteunt de Nintendo Wii Wi-Fi-mogelijkheden, zodat er een draadloos Internetsignaal kan worden opgevangen. De Wii kan ook DVD-films afspelen doormiddel van een DVD uitbreiding.

Wii2.jpg

Wii5.jpg

Wii6.jpg

  • De Games:
    Nintendo
  • Super Mario Galaxy
  • Metroid Prime 3 Corruption
  • Super Smash Brothers
  • The Legend of Zelda Twilight princess
  • Mario Kart Wii
  • Donkey Kong
  • Animal Crossing
  • Mario party
  • Pokémon titel
  • Wii sports
  • Duck Hunt
  • Exite Truck
  • Project H.A.M.M.E.R.
  • Disaster day of crisis
  • Wario Ware Smooth moves
  • Tennis game
  • Fire Emblem
    Ubisoft
  • Red Steel
  • Rayman Raving Rabbids
  • Prince of Persia
  • King Kong 2
  • Project Assassin
    Square-Enix
  • Final Fantasy Crystal Chronicles
  • Dragonquest Swords: The Masked Queen at the Tower of Mirrors
    Sega
  • Super Monkey Ball Banana Blitz
  • Sonic Wild Fire
    Capcom
  • Resident Evil
    Konami
  • Hideo Kojima Project
  • Unnamed Football project
  • Elebits
    Namco
  • Untitled Namco action project
  • Untitled Namco RPG project
    Activision
  • Tony Hawk’s Downhill Jam
  • Call of Duty 3
  • Marvel Ultimate alliance
  • Spider-Man 3
    EA Games
  • Madden 2007
  • James Bond Casino Royale
  • Need for Speed Carbon
    THQ
  • Spongebob Squarepants Creature from the Krusty Krab
  • Avatar
  • Cars
  • Madagascar 2
    Nibris
  • Raid over the River
  • Sadness
    Radical
  • Simpsons next
    Majesco
  • The Darkness
    Atari
  • Dragonball Z Budokai Tenkaichi 2
  • Arcade's Greatest Hits The Atari Collection 1
  • One Piece
  • Marc Ecco's Getting up
    Blitz
  • Possesion
    Tecmo
  • Sukatto Golf Pangya
    Grasshopper
  • Heroes
    Hudson
  • Flight game
  • Bomberman Land
    Zoonami
  • Game Zero
    Atlus
  • Trauma Center Second Opinion
    Koei
  • Batalion Wars 2
  • Sengoku
    SNK
  • Metal Slug
    Midway
  • Blitz the League

Geruchten (Games):

  • Pilot Wings (Nintendo)
  • Mario Paint (Nintendo)
  • Kid Icarus (Nintendo)
  • Pikmin 3 (Nintendo)
  • Camelot RPG (Nintendo)
  • Beyond Good & Evil 2 (Ubisoft)
  • Brothers in Arms 3 (Gearbox)
  • Teenage Mutant Ninja Turtles (Ubisoft)
  • Rainbow Six Vegas (Ubisoft)
  • Killing Day (Ubisoft)
  • Splinter Cell 4 (Ubisoft)
  • Nights in to Dreams (Sega)
  • Space Channel 5 Part 3 (Sega)
  • Sonic Riders 2 (Sega)
  • Stranglehold (Midway)
  • Blitz: The League (Midway)
  • The Ant Bully (Midway)
  • Happy Feet (Midway)
  • Soulcailibur next (Namco)
  • Ridge Racer 6 Revo (Namco)
  • Unreal (Epic)
  • Untitled NST first-person shooter
  • Castlevania (Konami)
  • Harvest Moon (Natsume)
  • Powerful Pro Baseball
  • Sin & Punishment 2
  • Turok
  • Untitled Free Radical action game
  • Untitled Ubisoft first-person shooter x 2
  • Transformers the movie game (Activision)
  • Viewtifull Joe Revolution (Capcom)
  • No end soon project
  • Orb
  • Thorn
  • Will Wright game
  • Blitz game new project
  • Alien Hominid
  • 100 Bullets (D3 & Warner Bros)
  • Star Wars
  • Medal of Honour Airborne (EA games)

De Ontwikkelaars

  • Activision
  • Bandai Namco Group
  • Capcom
  • Electronic Arts
  • Grasshopper Manufacturer
  • Koei
  • Konami
  • LucasArts
  • Natsume
  • Namco
  • Sega
  • Square Enix
  • THQ
  • Ubisoft
  • Artdink
  • Gearbox
  • Blitz games
  • Tecmo
  • N-Space
  • Frontier
  • Midway
  • Natsume
  • Succes
  • Radical
  • Hudson
  • Route 24

Geruchten (Ontwikkelaars):

  • Craft & Meister
  • Eurocom
  • Factor 5
  • Free Radical
  • From Software
  • Gaia
  • Game Republic
  • Harmonix
  • Kuju Entertainment
  • Majesco, Mistwalker
  • Sora
  • Treasure
  • Q Entertainment
  • Epic games
  • Crosbeam studios
  • Nippon Ichi
  • Pandemic Studios.

Wii7.jpg

[WIP] Topic in aanbouw! [WIP]

Laatste Update:

Bewerkt: door Jowx

  • Reacties 689
  • Bezichtigingen 65.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_445486

Het lijkt me sterk dat ze de Wii nu nog van naam gaan veranderen, zeker na die hele bulk domeinen die ze geregistreerd hadden. Het logo hebben ze al gepresenteerd en dit logo staat al op de controller en de console. Ook de boxart die op de press site van Nintendo te zien was waren met een Wii logo bedrukt.. Maar wie weet wat Nintendo voor ons in petto heeft..

Geplaatst:
comment_445504

Het lijkt me inderdaad heel sterk dat ze nu nog eens van naam gaan veranderen. Ze hebben al vele dingen rondom de Wii, iedereen kent de naam nu ondertussen wel al. De Wii klinkt fijn, en ik hoop ook dat de naam zo gaat blijven.

Ik wil de Wii liefst zo goedkoop mogelijk, zelf heb ik niet echt veel geld voor iets echt duurs te gaan kopen, dus moet ik natuurlijk wel opletten wat ik ga doen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_446194

Peter Moore erg lovend over Wii-controller

Topman Peter Moore van Microsoft is wel erg enthousiast over de Wii-controller. In een interview met de website next-gen.biz spreekt hij erg lovend over de afstandbediening van Nintendo.

Hoewel hij tijdens zijn eerste speelsessie op de E3 met Nintendo’s nieuwe apparaat nog niet helemaal overtuigd was, lijkt dat nu wel zo te zijn. Peter Moore: ‘een digitale pad, twee analoge sticks, schouderknoppen- en triggers, losse knopjes; het is wel erg ingewikkeld. Vroeger had je op de Atari 2600 controller een joystick en een knopje, zodat je meteen aan de slag kon’.

‘Ik denk dat Nintendo via hun controller terug wil naar die roots. En het is onze verantwoordelijkheid als industrie om het toegankelijk voor iedereen te maken.’ Als voorbeeld gaf Peter Moore zijn 14-jarige dochter. ‘Zij speelt graag racegames maar kan niet uit de voeten met de huidige controllers die te veel knopjes bevatten’.

Peter Moore toont in ieder geval ballen met deze opmerkingen. Als ik het zo lees lijkt het wel dat ‘ie z’n eigen controller enigszins afkraakt en erg te spreken is over de Wii-controller.

Bron: GameZ

-------------------------

Tenminste iemand die wel respect kan tonen voor de concurrentie. ^_^

Geplaatst:
  • Auteur
comment_447204

Nintendo niet blij met prijsbeleid gamesindustrie

Nintendo topman Satoru Iwata heeft in een management briefing die naar buiten bekend is gemaakt, laten weten dat hij niet blij is met het huidige prijsbeleid binnen de gamesindustrie. Iwata stoort zich vooral aan het snel zakken van de prijzen van nieuwe games.

Volgens de topman moet de industrie een nieuw model maken waar games voor aangeboden worden. De games moeten gaan kosten, wat ze waard zijn. Daarmee bedoelt Iwata dat games waar men weinig ontwikkelingstijd, energie en moeite in heeft gestoken niet voor de volle prijs aangeboden zouden mogen worden. Uitgevers zijn echter bang dat het publiek een game niet koopt, die direct bij de launch al voor een zacht prijsje wordt aangeboden. Uit angst dat dergelijke games als minderwaardig worden overgeslagen door de consument, probeert een uitgever zo'n game toch eerst voor 60-70 euro aan de man te brengen.

Het gevolg is dat deze games snel in prijs zakken en binnen mum van tijd in de budgetbakken liggen. Slimme consumenten rekenen hier zelfs op en proberen de loop van de prijsdaling in te schatten. Iwata zou graag zien dat topgames voor de maximun prijs worden aangeboden en dat deze ook langer wordt aangehouden. Mindere games moeten dan ook voor een mindere prijs worden aangeboden.

Het lastige hieraan is wie beoordeelt of een game een kwaliteitstitel is of niet. Los hiervan valt me inderdaad op dat Nintendo (te) lang haar toptitels voor een hoge prijs probeert te slijten. Daar waar Resident Evil 4 voor de PlayStation 2 overal voor 30 euro of minder te koop is, moet de oudere GameCube versie in de reguliere verkoop nog steeds 60 euro opbrengen. Om over GBA titels maar te zwijgen.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Waar o waar zijn die Elebits?

In Elebits zal jij de hele wereld over moeten reizen op zoek naar de Elebits. Elebits kan je een klein beetje vergelijken met Pikmin, de kleine vrolijke knolletjes. De beestjes hebben energiebronnen nodig om te overleven en te evolueren. Dat is iets wat de Pikmin weer niet konden, dus dat maakt het interessant.

Elebits zal heel veel gebruik maken van de Revo's controller. Volgens Mukaitouge is het spel zo goed te spelen met die controller, dat het lijkt alsof je echt met je hand in het scherm kan voelen. Kijk, dat willen we horen. Een online-mode is eveneens gepland, en zal ook op een speciale manier de speler beïnvloeden.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Super Mario Galaxy gaat co-op

Super Mario Galaxy zal een co-op modus krijgen. Beide spelers zullen tegelijk de game kunnen spelen. Hierbij zal de ene speler alleen een Wii-mote gebruiken, terwijl de andere speler de Wii-mote met de Nunchaku expansie zal gebruiken. Het principe van "Save Peach" zal in tact blijven, maar de grote vraag is natuurlijk 'Wie speelt de co-op speler?'

Misschien kunnen we met Toad spelen, of met Luigi. Maar, gezien de verschillen in controls tussen de twee spelers, gok ik dat de tweede speler met Yoshi zal gaan spelen. Dit is natuurlijk geen feit. Hoe denk jij over een co-op in Super Mario Galaxy? Zie je het zitten? Met welke karakters?

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Motion Sensor nu ook voor handheld

IDG-300 op ware grootteBeweging gaat hot worden als het aan Nintendo en Sony ligt. Nintendo zal met haar Nintendo Wii een grensverleggende gameplay op tafel leggen. Sensoren moeten 3D bewegingen berekenen en omzetten in in-game handelingen. Ook Sony zal met een vergelijkend systeem komen. Hier zal de sensor echter ìn de controller zitten. Deze techniek zal worden toegepast bij de controller voor de PlayStation3. Ook huidige generatie platformen zullen echter van motion control gebruik gaan maken, als het aan InvenSense uit Californië ligt.

IvenSense heeft de IDG-300 ontwikkeld, speciaal voor handheld apparaten. Het is een gyroscope welke 400 graden per seconde kan vastleggen op twee verschillende assen; horizontaal en verticaal. De techniek is eerder al een keer toegepast door NEC voor de Gameboy Advance game Wario Ware. IvenSense heeft de IDG-300 echter heel klein gemaakt. Het apparaatje is slechts 6mm bij 6mm. De IDG-300 kan dus makkelijk geimplementeerd worden in apparaten als mobiele telefoons, USB-sticks voor de PSP of misschien een Nintendo DS cartridge.

IvenSense heeft beloofd dat publishers bij een grote afname de IDG-300 voor slechts 3 dollar per stuk kunnen kopen. Ambitieuze publishers kunnen hun developers voor weinig geld dus aan het werk zetten met een leuke feature wanneer we praten over unieke gameplay.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

-------------------------

Iwata: ‘Wii móet beter verkopen dan de Cube’

Satoru Iwata komt met een opvallende uitspraak. Hij zegt dat de Wii persé beter moet verkopen dan de GameCube, anders heeft Nintendo gefaald.

Iwata wil simpelweg dat de Wii veel beter verkoopt dan de GameCube en anders zal het apparaat als ‘niet succesvol’ kunnen worden bestempeld. Bij de vraag aan Miyamoto over de behaalbare graphics van de Wii en het ontbreken van High Defenition ondersteuning, antwoordde hij: ‘We willen een console maken die voor veel plezier zorgt. In je eentje, maar ook in multiplayer-stand met de hele familie. Ik heb nog nooit stress gehad over de ‘power’ van de Wii. Eerlijk gezegd hebben ontwikkelaar nooit de 100% uit de GameCube gekregen, en dat lukt nu wel met de Wii. Daar ben ik dus tevreden over.”

Nog even voor de niet wetenden: de prijs en releasedatum van de Wii worden in september verklapt.

Bron: Ownage.nl

-------------------------

Dat waren wel genoeg updates dacht ik zo.. :koffie::gaap:

Veel plezier met lezen dan maar!

Geplaatst:
comment_447266

Ik hoop dat de spellen niet te lang duur zijn :t

En dat de Wii beter verkoopt dan de Cube is wel zeker denk ik. Er is veel meer leuks aan de Wii.

De Cube was eigenlijk een kleine XBox/PS2, met minder grafische zooi. En er waren maar weinig uitbreidingen.

De Wii heeft al deze zooi er al inzitten. En de gameplay/controller is ook ECHT anders geworden. Bij de PS3/XBox360 zijn de graphics alleen maar een beetje opgeboost.

PS3/XBox360 liefhebbers: sorry :puh:

Bewerkt: door ikt

Geplaatst:
  • Auteur
comment_447338
Bij de PS3/XBox360 zijn de graphics alleen paar een beetje opgeboost.

Ik ben bang dat je hier geen vriendjes mee gaat maken in het PS3 kamp.. :D

-------------------------

Nieuwe Wii trademarks

Verschillende online sites zijn er achter gekomen dat Nintendo Japan patent heeft aangevraagd op de volgende namen; Wiipointer, Wiiculture en M!!.

Deze namen zijn misschien niet echt veelzeggend, maar als je M!! omdraait dan krijg je Wii. Wat ze hiermee willen zeggen is nog onduidelijk.

Zou dit een mogelijk concept kunnen zijn voor de opvolger van de Wii?

De andere twee namen kunnen te maken hebben met de soort non-games die Nintendo op de DS heeft uitgebracht, zoals Nintendogs en Brain Training. Het zou kunnen dat ze deze vorm van games ook voort willen zetten op de Wii. Zoals altijd houdt Nintendo de lippen stijf op elkaar.

Bron: GameZ

-------------------------

Geplaatst:
comment_447572

@ Idee Motion Sensing in Handheld.

Het idee van de Handheld is dat je overal kan gamen. Dus ook in de trein (die kan springen), of in de te drukke metro... En als je dan aangestoten word... (dit was overigens ook het geval met de DS, maar als je je hondje een veeg geeft met Nintendogs is dat niet erg _O_ ).

Geplaatst:
comment_447581

Hmmm motion sensor in een handheld ik weet niet precies wat ik daarvan moet verwachten...

Iwata heeft helemaal gelijk, sommige titels kosten 60euro maar zijn nog niet eens de helft waard...

Ik denk dat het een beetje te vroeg is om al te speculeren over een opvolger voor de Wii.

Wederom bedankt voor het leesvoer.. :klap:

Geplaatst:
comment_450931
Wat dacht jij van:
  • Meer rekenkracht
  • betere engines
  • Betere AI
  • Betere physics

Meer dan de helft heeft met een game te maken, en niet met de console. En een engine heeft toch te maken met de graphics, niet ? De dingen die jij opsomt zijn allemaal dingen die met kracht van de console te maken hebben. Wel, bij de Wii kijken we niet naar de kracht, maar naar de gameplay. De Playstation 3 is al helemaal geen echte game-console meer zoals de PS2, X-Box (360) of Wii. Er worden allemaal extra functies opgezet die voor niks nodig zijn.

Een game-console is ervoor gemaakt dat je niet hoeft te letten op de specs of andere dingen. Als je dan nog eens zelf je PS3 kan samenstellen wordt dat een probleem denk ik. Ook de prijs ligt heel erg hoog. Wel, dat komt juist door die extra shit. Ze zijn zelfs van plan in de loop van het jaar er nog wat PC-Functies op te zetten. Belachelijk is het. Als Sony zo door gaat, zijn ze geen concurrentie meer...

Geplaatst:
comment_450934
Wat dacht jij van:
  • Meer rekenkracht
  • betere engines
  • Betere AI
  • Betere physics

Meer dan de helft heeft met een game te maken, en niet met de console. En een engine heeft toch te maken met de graphics, niet ? De dingen die jij opsomt zijn allemaal dingen die met kracht van de console te maken hebben. Wel, bij de Wii kijken we niet naar de kracht, maar naar de gameplay. De Playstation 3 is al helemaal geen echte game-console meer zoals de PS2, X-Box (360) of Wii. Er worden allemaal extra functies opgezet die voor niks nodig zijn.

Een game-console is ervoor gemaakt dat je niet hoeft te letten op de specs of andere dingen. Als je dan nog eens zelf je PS3 kan samenstellen wordt dat een probleem denk ik. Ook de prijs ligt heel erg hoog. Wel, dat komt juist door die extra shit. Ze zijn zelfs van plan in de loop van het jaar er nog wat PC-Functies op te zetten. Belachelijk is het. Als Sony zo door gaat, zijn ze geen concurrentie meer...

Graphics hebben ook niks met een game te maken. :schater: Eigenlijk wel maar hoe ikt het bedoeld niet.

Een engine is een set van functies die gebruikt kunnen worden in een spel. Deze set is heel breed; een functie om geluid af te spelen, een functie om via een netwerk te spelen, een functie om een map in te laden enz.

BRON: Hier

Dus heeft niet alleen met graphics te maken.

Bewerkt: door Mania-92

Geplaatst:
comment_450972

Ja, :Y maar je moet ook nog aan een next-gen gamelay denken. Een betere AI is wel handig, dat rekenkracht-gedoe ook (minder laadtijden enzo). En ik ben er ook wel mee eens, maar alle reclame van XBOX360 en PS3 gaan eigenlijk iets meer over de graphics, zo van ''Nu met HD-TV ondersteuning, de beelden zullen als nooit tevoren uit uw televiesie knallen!''

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.