Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404181 Na aanleiding van Jorge_F zijn post, hier is het topic dan. Wat is beter?Wat is handiger? Wat is het beste voor GTA?
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404195 Sketchup is een erg makkelijk programma, je kan er snel mee werken. Alleen de kwaliteit van sketchup models is niet erg goed, je hebt veel kans op bugs. Het programma is wel goed te gebruiken voor architecten en beginners. Maar voor GTA SA, dat betwijfel ik.... 3dsmax is een van de beste programma's waarmee je games kan maken. Zelfs R* gebruikt het programma, daarom kan je het ook beter gebruiken voor GTA. Maar met 3dsmax is bijna alles mogelijk, je kan er realistische scenes mee neerzetten en je kan er autoreclames mee maken, alles is vrijwel mogelijk. Dus daarom vind ik 3dsmax beter.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404196 Voor GTA denk ik dat 3ds max beter is, dat is gewoon een beter programma Maar dat betekent niet dat ik sketchup slecht vind, daar kun je ook zekers mooie dingen mee maken Sommige zeggen dat je daar niet vloeinde dingen in kunt maken Dat klopt NIET, om het te bewijzen: http://img466.imageshack.us/img466/6531/bewijs0ow.jpg Bewerkt: 1 mei 200619 jaren door Jorge_F
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404233 Oke dat is dan ook maar de enige vorm die je kan maken daarmee. Je kan bijvoorbeeld geen voetbal maken ofzo. Met vlakken enzo. En dat is met 3ds max wel te doen. Met 3ds max kan je bijna alles. Met sketchup kan je miss wel leuke vierkantjes maken. Maar ik zie je nog echt geen designhuis maken ofzo. Of iets realistisch.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404242 3ds max is natuurlijk een veel beter programma (daardoor ook het prijsverschil) het werkt veel efficenter dan sketch up dmv van handige tools die je veel werk besparen (mssmooth bijv) in sketch up kan je het ook wel zo doen maar dan moet je al die 100 lijntjes zelf trekken zover ik weet zit er geen smooth functie in sketch up maar het is natuurlijk wel zo dat sketch up een architect programma is en geen game dev programma.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404248 volgens mij als je als architect een huis maakt gebruik je autocad
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404259 volgens mij als je als architect een huis maakt gebruik je autocad Een architect werkt inderdaad met Autocad, een animator werkt met 3ds max en een beginnend architect werkt met SketchUp. Maar het gaat er in dit geval niet om waar een architect mee werkt maar wat geschikt is voor GTA modding. Als SketchUp geen bugs bevatte als je hem gebruikte voor GTA modding dan werkte ik er nu nog steeds mee hoor, het is gewoon een lekker simpel programma en je kan er nog best wel veel mee.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404267 Sketchup is goed voor beginners die te lui zijn om 3Ds Max te leren. Dat is dan ook het enige voordeel aan het programma, het is makkelijk te gebruiken. Je kunt models ook niet mooi texturen in sketchup je kunt er geen renders in maken Het zijn altijd hoekige objecten. Voor SA\VC\GTA3 is 3Ds Max ook vele malen beter, R* gebruikt hetzelf ook. Met 3Ds Max kunnen je gewoon alles maken wat maar mogelijk is.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404280 volgens mij als je als architect een huis maakt gebruik je autocad Een architect werkt inderdaad met Autocad, een animator werkt met 3ds max en een beginnend architect werkt met SketchUp. Maar het gaat er in dit geval niet om waar een architect mee werkt maar wat geschikt is voor GTA modding. Als SketchUp geen bugs bevatte als je hem gebruikte voor GTA modding dan werkte ik er nu nog steeds mee hoor, het is gewoon een lekker simpel programma en je kan er nog best wel veel mee. dat is niet waar mijn broer studeert voor architect = beginend architect dus maar ik denk dat hij niet weet wat SketchUp is
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404296 sketch up is goed genoeg als je voor gta gaat modden hoor check once again gtaforums.com de TC http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=186504 Illegal Sectors...
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404308 volgens mij als je als architect een huis maakt gebruik je autocad Een architect werkt inderdaad met Autocad, een animator werkt met 3ds max en een beginnend architect werkt met SketchUp. Maar het gaat er in dit geval niet om waar een architect mee werkt maar wat geschikt is voor GTA modding. Als SketchUp geen bugs bevatte als je hem gebruikte voor GTA modding dan werkte ik er nu nog steeds mee hoor, het is gewoon een lekker simpel programma en je kan er nog best wel veel mee. dat is niet waar mijn broer studeert voor architect = beginend architect dus maar ik denk dat hij niet weet wat SketchUp is Aad werkt toch ook met SketchUp....
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404319 Ik mod nog maar 2 dagen, als beginner vind ik sketchup echt veel makkelijker!
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404516 Ik mod nog maar 2 dagen, als beginner vind ik sketchup echt veel makkelijker! Is het ook, maar sketchup is zo beperkt. Later zal je echt verlangen naar 3Ds Max.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404535 3DS Max 8!!! Sketchup is heel anders en lijkt voor mij niet echt als modden.
Geplaatst: 1 mei 200619 jaren comment_404901 Oke dat is dan ook maar de enige vorm die je kan maken daarmee.Je kan bijvoorbeeld geen voetbal maken ofzo. Met vlakken enzo. En dat is met 3ds max wel te doen. Met 3ds max kan je bijna alles. Met sketchup kan je miss wel leuke vierkantjes maken. Maar ik zie je nog echt geen designhuis maken ofzo. Of iets realistisch. dit heb ik gemaakt in nog geen 2 uur tijd. het is maar net wat je onrealictisch noemt maar. en met renderen heb je ook wel een antal mogelijk heden je moet aleen weten hoe en waar want maar jij maar s mist in 3d max dat wil voglens mij niet he ?? Bewerkt: 1 mei 200619 jaren door kees1991
Na aanleiding van Jorge_F zijn post, hier is het topic dan.
Wat is beter?Wat is handiger?
Wat is het beste voor GTA?