Jump to content
Geplaatst:
comment_407292

{ { The Elder Scrolls IV: } }

oblivionlogo1ek.jpg

{ { Oblivion } }

{Het Grote Oblivion Topic}

Het is de bedoeling dat dit een soort van centraal topic over Oblivion wordt. Ik weet dat Slimm al een topic heeft aangemaakt over deze game (namelijk dit), maar dat gaat voornamelijk over tweaks. Een echt topic was er dus nog niet.

Ik maak speciaal voor Oblivion dit topic aan omdat ik helemaal in de ban van dit spel ben, terwijl ik het pas even heb. Dit spel vind ik zo geweldig, dat het een eigen plekje op ons forum verdient. :)

{Algemene Gegevens}

Volledige naam: The Elder Scrolls IV: Oblivion ("The Elder Scrolls" is een serie, net als GTA. Oblivion is dus het vierde deel (IV)).

Genre: RPG (Role Playing Game)

PEGI-rating: 16+

ESRB-rating (VS): 17+ (tot voor kort 13+)

Releasedatum: 20 maart 2006

Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

Uitgever: 2K Games

{Systeemeisen}

Minimale Systeemeisen:

• > Windows XP
    > 512MB RAM
    > 2 GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 128MB Direct3D ondersteunende videokaart
    > DirectX 9.0 ondersteunende videokaat-driver
    > 8x DVD-ROM station
    > 4.6 GB vrije ruimte op harde schijf
    > DirectX 9.0c (zit bij het spel)
    > DirectX 8.1 ondersteunende geluidskaart
    > Keyboard en muis

Aanbevolen Systeemeisen:

• > 3GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 1GB RAM
    > ATI X800 serie-kaart, NVIDIA GeForce 6800 serie-kaart of hoger
    Rest van de aanbevolen systeemeisen is gelijk aan de minimale systeemeisen.

Ondersteunde Videokaarten:

• > ATI X1900 series
    > ATI X1800 serie-kaarten
    > ATI X1600 serie-kaarten
    > ATI X1300 serie-kaarten
    > ATI X850 serie-kaarten
    > ATI x800 serie-kaarten
    > ATI x700 serie-kaarten
    > ATI x600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9800 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9700 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9500 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 7800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6600 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6200 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce FX serie-kaarten

{Tekst Op De Cover}

Nu het keizerrijk ineen dreigt te storten, gaan de poorten van Oblivion open en rukken de demonen op. Je moet de verloren troonopvolger zien te vinden en het duistere plot ontrafelen dat de neergang van heel Tamriel dreigt te worden.

• > Leef een ander leven in een andere wereld: creëer en speel met een zelfbedacht personage, van een nobele ridder tot een duistere sluipmoordenaar.
    > Next-generation graphics: ongeëvenaarde beelden, van onder meer levensechte steden, kerkers en realistische bossen.
    > Gevechten en magie vanuit eerste persoon: het compleet nieuwe vecht- en magiesysteem zet de nieuwe standaard voor eerstepersoons RPG’s.

{Enkele Screenshots}

25wb.jpg

12pf.jpg

38ve.jpg

{Links}

Site Van The Elder Scrolls Serie

Het Tweak Topic Van Slimm

Modpack Met Mods Die Oblivion Beter Laten Lopen En Mooier Maken

Diepgaande Engelse Tweakguide Voor Oblivion

{Mini Tutorial: Screens zonder HUD maken}

De screenshots die Bethesda heeft gemaakt bevatten geen HUD (informatie op het scherm). Als je zelf een screen maakt, staat dat er normaal gesproken wel op. Zo kun je screens maken zonder HUD en zonder extra hulpmiddelen:

1} Oblivion heeft twee ini.-bestanden. Zoek deze op. De ene kun je vinden in Mijn documenten\My Games\Oblivion. De andere vind je in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion.

2} Zoek in beide bestanden naar de instelling bAllowScreenShot= (Dit gaat makkelijk door automatisch te zoeken met Ctrl+F). Als hier een 0 staat, moet je die veranderen in een 1.

3} Start Oblivion, en druk op de ~-knop. Deze zit onder de Escape-knop. Nu opent de console. Typ tm en druk op Enter. Sluit de console weer af met de ~-knop. Je zult zien dat alle metertjes en menu's verdwenen zijn, ook het pauze-menu.

4} Om een screenshot te maken, druk je op de Prt Scr-knop (Print Screen). Het beeld zal even stil blijven hangen. Nu wordt de screenshot gemaakt. Hoewel Windows normaal maar een enkele screenshot bewaard met Print Screen, slaat Oblivion ze meteen op. Je kunt er dus zoveel maken als je wilt.

5} Herhaal stap 3 om de metertjes en menu's weer terug te krijgen. Oblivion opnieuw opstarten is natuurlijk niet nodig.

6} Je kunt je screenshots nu bekijken in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion. De screenshots worden opgeslagen in BMP formaat. De grootte van het bestand ligt aan de resolutie waarin je Oblivion speelt, want de screenshot zal ook in die resolutie zijn.

Je kunt natuurlijk ook een programma zoals Fraps gebruiken. Dan hoef je alleen maar stap 3 te volgen.

{Eigen Mening}

Ik zei het al aan het begin van dit topic: Ik vind Oblivion echt geweldig. De vrijheid die je hebt, de graphics, het geluid, de afwisselende quests, de ongelooflijk overtuigende sfeer...

Oke, er zitten ook nadelen aan. In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest doen, maar dat gaat snel over. Verder kan ik de geruchten over het vastlopen bevestigen: Heel soms krijg ik een foutmelding bij het saven, waardoor mijn savegame corrupt gaat. Maar omdat de game automatisch saved als je door een deur of poort gaat (en je gaat heel vaak daardoor), valt de schade altijd mee. Verder heb ik nog geen technische problemen gehad.

Wat de systeemeisen betreft: Die vallen reuze mee. Oke, om de game echt op high te spelen moet je wel een NASA-computer hebben, maar met mijn (gemiddele) opstelling (AMD 1.8 GHz, 1GB RAM, GeForce 6600 256MB) valt Oblivion makkelijk op medium te spelen, zelfs een stukje hoger.

Wat vinden jullie van deze game?

• Reacties 416
  • Bezichtigingen 49.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_741981
Wat bedoelen ze dan met exept using the console? Ik heb een console :ch: als ik het niet verkeerd begrijp :?

`(staat onder ESC) dan kom je in het console en hier moet je het dan intypen en dan enter drukken en dan de console sluiten. En dan bedoelen ze geen gameconsole mee :Y

Bewerkt: door -->nick<--

Geplaatst:
comment_743752

Voor de zekerheid kan je het beste de 'Cure Disease' spell kopen, daarmee gaan je Porphyric Hemophilia en nog een paar diseases weg. Deze kan je altijd gebruiken, als je genoeg Magicka heb. Als dit niet het geval is dan kan je altijd nog Cure Disease potions kopen, veel winkels die potions verkopen hebben deze wel. Of je kan hem natuurlijk zelf brouwen. Dit geld ook van andere Diseases, die veel nadelen met zich meebrengen. Vooral in grotten en ruines is dit vervelend, want als je in de stad bent is bidden bij de kerk de simpelste manier om van ziektes af te komen. Dit moet binnen 3 dagen als je Porphyric Hemophilia hebt, anders heb je kans om een vampier te worden, maar ik weet niet zeker of dit wel mogelijk is na de quest 'Cure Vampirism'. Als je in de Dark Brotherhood zit dan zal Vincente je nog wel een aanbod doen om een vampier te worden na 'Cure Vampirism', maar deze kan je gerust weigeren zonder dat dit gevolgen heeft. Als je hem wel accepteerd dan zit je goed in de problemen..

Geplaatst:
comment_743827
Voor de zekerheid kan je het beste de 'Cure Disease' spell kopen, daarmee gaan je Porphyric Hemophilia en nog een paar diseases weg. Deze kan je altijd gebruiken, als je genoeg Magicka heb. Als dit niet het geval is dan kan je altijd nog Cure Disease potions kopen, veel winkels die potions verkopen hebben deze wel. Of je kan hem natuurlijk zelf brouwen. Dit geld ook van andere Diseases, die veel nadelen met zich meebrengen. Vooral in grotten en ruines is dit vervelend, want als je in de stad bent is bidden bij de kerk de simpelste manier om van ziektes af te komen. Dit moet binnen 3 dagen als je Porphyric Hemophilia hebt, anders heb je kans om een vampier te worden, maar ik weet niet zeker of dit wel mogelijk is na de quest 'Cure Vampirism'. Als je in de Dark Brotherhood zit dan zal Vincente je nog wel een aanbod doen om een vampier te worden na 'Cure Vampirism', maar deze kan je gerust weigeren zonder dat dit gevolgen heeft. Als je hem wel accepteerd dan zit je goed in de problemen..

Maar als je de Dark Brotherhood joint wordt je ook vampier en kun je het niet verhelpen. :duh: dus dan moet je de quest wel doen.

Geplaatst:
comment_743937
Maar als je de Dark Brotherhood joint wordt je ook vampier en kun je het niet verhelpen. :duh: dus dan moet je de quest wel doen.

Je wordt niet perse vampier, het wordt je alleen gevraagd door Vincente. Je kan deze optie ook gerust weigeren. Vicnente zal teleuergesteld zijn, maar meer gevolgen heeft het niet. Hij zal het ook nog een keer aan je vragen als je het geweigerd hebt, maar ook dan kan je hem weer bedanken en het aanbod afwijzen. Zo gaat het tenminste normaal, misschien heb je een mod of zoiets?

Geplaatst:
comment_744485

Je wordt niet perse vampier, het wordt je alleen gevraagd door Vincente. Je kan deze optie ook gerust weigeren. Vicnente zal teleuergesteld zijn, maar meer gevolgen heeft het niet. Hij zal het ook nog een keer aan je vragen als je het geweigerd hebt, maar ook dan kan je hem weer bedanken en het aanbod afwijzen. Zo gaat het tenminste normaal, misschien heb je een mod of zoiets?

Maar ik heb het ook neit over Vincente als je die gast vermoord hebt die je moet vermoorden om de Dark Brotherhood te killen komt Lucien Lechance langs als je gaat slapen en dan wordt je ook vampier. :Y

Geplaatst:
comment_747033

Man dit wordt me eerste spel die ik koop op me 360 ^_^, heel erg binnekort dus. Hebben jullie ook tips om te beginnen en zo? Ik bedoel : Welk ras zou ik nemen, is een Archer goed, kosten items veel ingame? Etc...

IB

Geplaatst:
comment_747640

Lucienne is geen vampier maar volgens mij de "Listener" van The Black Hand (Groep boven The Dark Brotherhood)

Ik las net dit:

Shivering Isles and Knights of the Nine in one big box of RPG love, out September

Bethesda's fantasy RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion is to be released in Game of the Year edition form in September.

The edition, which will release for PC, Xbox 360 and PS3, contains the original game, first full expansion Shivering Isles and download content Knights of the Nine.

Oblivion impressed us with its epic, free-form gameplay and gorgeous fantasy world. Fans were treated to another 30 hours or so of new adventuring when Shivering Isles arrived, while Knights of the Nine introduced a new faction and quests.

Oblivion won the UK's Ultimate Game of the Year award at last year's Golden Joystick ceremony.

July 9, 2007

Bron: Cheatplanet.com

Mijn vraag: Moet je Knights Of The Nine downloaden of zit het spel er zelf in?

EDIT: Want ik wil hem zeker kopen :Y

Bewerkt: door Verrity

Geplaatst:
comment_747651

The edition, which will release for PC, Xbox 360 and PS3, contains the original game, first full expansion Shivering Isles and download content Knights of the Nine.

Deze editie, welke uitkomt voor pc, xbox 360 en ps3, bevat de originele game, eerste uitbreiding Shivering Isles en downloadbaar content Knights of the Nine.

dus alles zit er in ;)

Geplaatst:
comment_747811
Lucienne is geen vampier maar volgens mij de "Listener" van The Black Hand (Groep boven The Dark Brotherhood)

Hij is ook Listener maar daarom kan hij ook nog wel vampier zijn.(maar hij is nog niet zo lelijk dus ik denk eigenlijk ook niet dat hij vampier is. :puh:)

Want de count van Skingrad is toch bijv. ook vampier terwijl hij count is

Shivering Isles and Knights of the Nine in one big box of RPG love, out September

Bethesda's fantasy RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion is to be released in Game of the Year edition form in September.

Oblivion impressed us with its epic, free-form gameplay and gorgeous fantasy world. Fans were treated to another 30 hours or so of new adventuring when Shivering Isles arrived, while Knights of the Nine introduced a new faction and quests.

Oblivion won the UK's Ultimate Game of the Year award at last year's Golden Joystick ceremony.

July 9, 2007

Bron: Cheatplanet.com

Mijn vraag: Moet je Knights Of The Nine downloaden of zit het spel er zelf in?

EDIT: Want ik wil hem zeker kopen :Y

Volgens mij is dit alleen Knights Of The Nine en niet al die andere dingen bijv Frostcrag Spire, Dunbarrow cove enz... Er staat op de officiele site niets over die downloadible content (die gebouwen die ik net al typte) alleen over Knights of the Nine zelf.

Knights of the Nine features an all-new faction and quests for noble characters and answers many of the questions surrounding the Ayleid ruins found throughout Oblivion. Players can join a new faction and found their own order of holy knights – leading them into battle against a sorcerer-king and his demonic minions while exploring massive dungeons and searching for legendary relics – the holy armor and weapons of the Divine Crusader.

die zitten er geloof ik niet in maar ik zal het even nakijken. :Y

Man dit wordt me eerste spel die ik koop op me 360 ^_^, heel erg binnekort dus. Hebben jullie ook tips om te beginnen en zo? Ik bedoel : Welk ras zou ik nemen, is een Archer goed, kosten items veel ingame? Etc...

IB

Het ras moet je eigenlijk zelf kiezen waar je zelf van houd.

Houd je meer van boogschieten dan kun je een WoodElf zijn.

houd je meer van zwaardvechten kun je beter een imperial of iets in die richting zijn

Houd je meer van magic een High Elf of een Breton.

Maar je moet wel goed lezen!

Want de keuzes die je in het begin maakt kun je later niet meer veranderen!

http://www.uesp.net/wiki/Oblivion:Races

Hier kun je nog even nakijken waar elk ras goed in is enz.

Bewerkt: door -->nick<--

Geplaatst:
comment_750017
Gaat Oblivion op een NVIDIA GeForce 7500 LE videokaart?

Alvast bedankt,

Seva.

ATI X1900 series

ATI X1800 series

ATI X1600 series

ATI X1300 series

ATI X850 series

ATI x800 series

ATI x700 series

ATI x600 series

ATI Radeon 9800 series

ATI Radeon 9700 series

ATI Radeon 9600 series

ATI Radeon 9500 series

NVIDIA GeForce 7800 series

NVIDIA GeForce 6800 series

NVIDIA GeForce 6600 series

NVIDIA GeForce 6200 series

NVIDIA GeForce FX series

Deze videokaarten worden ondersteunt. :Y

Geplaatst:
comment_750559

Oblivion is geil,me pc gaat er perfect mee,maar soms heeft hij Lagg problemen(maar dat komt omdat een bericht kreeg van Apple om up te daten).De eerste quest was moeilijk(maar ja,hij stond op middelmatig),maar wanneer kun je op paarden zitten?

Geplaatst:
comment_750602
Oblivion is geil,me pc gaat er perfect mee,maar soms heeft hij Lagg problemen(maar dat komt omdat een bericht kreeg van Apple om up te daten).De eerste quest was moeilijk(maar ja,hij stond op middelmatig),maar wanneer kun je op paarden zitten?

Dat kan je altijd als je net genoeg geld hebt, ik dacht dat de goedkoopste is in Skingrad, daar kost een Paard 1000 Coins. Je kunt ook op een paard rijden naar het einde toe van de missie " Breaking the Siege of Kvatch" Daar mag je op het paard rijden van een of andere Monk om naar Cloud Ruler Temple ta gaan ( Fast travel). Of je kan gewoon een paard stelen, bij die Bekertjes, maar niet alle Bekertjes zijn Stallen. Paardendiefstal is een erge misdrijf (aldus de Manual), Dus koop er eentje in Skingrad voor 1000, heb je liever een Wit paard kan je dat kopen in Anvil voor 4000 ;) Andere prijzen weet ik niet zozeer, ik raad je aan om hier te kijken :)

Klik

IB

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.