Jump to content
Geplaatst:
comment_407292

{ { The Elder Scrolls IV: } }

oblivionlogo1ek.jpg

{ { Oblivion } }

{Het Grote Oblivion Topic}

Het is de bedoeling dat dit een soort van centraal topic over Oblivion wordt. Ik weet dat Slimm al een topic heeft aangemaakt over deze game (namelijk dit), maar dat gaat voornamelijk over tweaks. Een echt topic was er dus nog niet.

Ik maak speciaal voor Oblivion dit topic aan omdat ik helemaal in de ban van dit spel ben, terwijl ik het pas even heb. Dit spel vind ik zo geweldig, dat het een eigen plekje op ons forum verdient. :)

{Algemene Gegevens}

Volledige naam: The Elder Scrolls IV: Oblivion ("The Elder Scrolls" is een serie, net als GTA. Oblivion is dus het vierde deel (IV)).

Genre: RPG (Role Playing Game)

PEGI-rating: 16+

ESRB-rating (VS): 17+ (tot voor kort 13+)

Releasedatum: 20 maart 2006

Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

Uitgever: 2K Games

{Systeemeisen}

Minimale Systeemeisen:

• > Windows XP
    > 512MB RAM
    > 2 GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 128MB Direct3D ondersteunende videokaart
    > DirectX 9.0 ondersteunende videokaat-driver
    > 8x DVD-ROM station
    > 4.6 GB vrije ruimte op harde schijf
    > DirectX 9.0c (zit bij het spel)
    > DirectX 8.1 ondersteunende geluidskaart
    > Keyboard en muis

Aanbevolen Systeemeisen:

• > 3GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 1GB RAM
    > ATI X800 serie-kaart, NVIDIA GeForce 6800 serie-kaart of hoger
    Rest van de aanbevolen systeemeisen is gelijk aan de minimale systeemeisen.

Ondersteunde Videokaarten:

• > ATI X1900 series
    > ATI X1800 serie-kaarten
    > ATI X1600 serie-kaarten
    > ATI X1300 serie-kaarten
    > ATI X850 serie-kaarten
    > ATI x800 serie-kaarten
    > ATI x700 serie-kaarten
    > ATI x600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9800 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9700 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9500 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 7800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6600 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6200 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce FX serie-kaarten

{Tekst Op De Cover}

Nu het keizerrijk ineen dreigt te storten, gaan de poorten van Oblivion open en rukken de demonen op. Je moet de verloren troonopvolger zien te vinden en het duistere plot ontrafelen dat de neergang van heel Tamriel dreigt te worden.

• > Leef een ander leven in een andere wereld: creëer en speel met een zelfbedacht personage, van een nobele ridder tot een duistere sluipmoordenaar.
    > Next-generation graphics: ongeëvenaarde beelden, van onder meer levensechte steden, kerkers en realistische bossen.
    > Gevechten en magie vanuit eerste persoon: het compleet nieuwe vecht- en magiesysteem zet de nieuwe standaard voor eerstepersoons RPG’s.

{Enkele Screenshots}

25wb.jpg

12pf.jpg

38ve.jpg

{Links}

Site Van The Elder Scrolls Serie

Het Tweak Topic Van Slimm

Modpack Met Mods Die Oblivion Beter Laten Lopen En Mooier Maken

Diepgaande Engelse Tweakguide Voor Oblivion

{Mini Tutorial: Screens zonder HUD maken}

De screenshots die Bethesda heeft gemaakt bevatten geen HUD (informatie op het scherm). Als je zelf een screen maakt, staat dat er normaal gesproken wel op. Zo kun je screens maken zonder HUD en zonder extra hulpmiddelen:

1} Oblivion heeft twee ini.-bestanden. Zoek deze op. De ene kun je vinden in Mijn documenten\My Games\Oblivion. De andere vind je in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion.

2} Zoek in beide bestanden naar de instelling bAllowScreenShot= (Dit gaat makkelijk door automatisch te zoeken met Ctrl+F). Als hier een 0 staat, moet je die veranderen in een 1.

3} Start Oblivion, en druk op de ~-knop. Deze zit onder de Escape-knop. Nu opent de console. Typ tm en druk op Enter. Sluit de console weer af met de ~-knop. Je zult zien dat alle metertjes en menu's verdwenen zijn, ook het pauze-menu.

4} Om een screenshot te maken, druk je op de Prt Scr-knop (Print Screen). Het beeld zal even stil blijven hangen. Nu wordt de screenshot gemaakt. Hoewel Windows normaal maar een enkele screenshot bewaard met Print Screen, slaat Oblivion ze meteen op. Je kunt er dus zoveel maken als je wilt.

5} Herhaal stap 3 om de metertjes en menu's weer terug te krijgen. Oblivion opnieuw opstarten is natuurlijk niet nodig.

6} Je kunt je screenshots nu bekijken in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion. De screenshots worden opgeslagen in BMP formaat. De grootte van het bestand ligt aan de resolutie waarin je Oblivion speelt, want de screenshot zal ook in die resolutie zijn.

Je kunt natuurlijk ook een programma zoals Fraps gebruiken. Dan hoef je alleen maar stap 3 te volgen.

{Eigen Mening}

Ik zei het al aan het begin van dit topic: Ik vind Oblivion echt geweldig. De vrijheid die je hebt, de graphics, het geluid, de afwisselende quests, de ongelooflijk overtuigende sfeer...

Oke, er zitten ook nadelen aan. In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest doen, maar dat gaat snel over. Verder kan ik de geruchten over het vastlopen bevestigen: Heel soms krijg ik een foutmelding bij het saven, waardoor mijn savegame corrupt gaat. Maar omdat de game automatisch saved als je door een deur of poort gaat (en je gaat heel vaak daardoor), valt de schade altijd mee. Verder heb ik nog geen technische problemen gehad.

Wat de systeemeisen betreft: Die vallen reuze mee. Oke, om de game echt op high te spelen moet je wel een NASA-computer hebben, maar met mijn (gemiddele) opstelling (AMD 1.8 GHz, 1GB RAM, GeForce 6600 256MB) valt Oblivion makkelijk op medium te spelen, zelfs een stukje hoger.

Wat vinden jullie van deze game?

• Reacties 416
  • Bezichtigingen 49.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1004056
Wat is de beste en goedkoopste ( :puh: ) manier om aan Lockpicks te komen?

Ze zoeken in grotten kisten enz. ;) En anders kun je ze alleen kopen bij de Thieves guild. :7

En anders kun je nog de Skeleten key gebruiken, dit is een lockpick die niet kapot kan :7

Zie boven genoemde informatie :7

Bewerkt: door -->nick<--

Geplaatst:
comment_1004584

Ik houd dit topic nou al een tijdje in de gaten en ik wil eerdaags weer is een game gaan kpen. Nou denk ik dat het Oblivion The Game Of The Year Edition wordt. Als ik het goed heb zijn dit alle uitbreindingen enz. De game kost 60 euro. Nou heb ik dus een paar vragen:

1. Is de game 60 euro waard?
  2. Klopt het dat The Year Edition alle uitbreidingen bevat?
  3. Is de game niet the Hardcore?
  4. Ziet de game er goed uit?
  5. Met welke games kan ik het vergelijken?
  6. Hoelang kan ik mij ermee vermaken?

Dit waren mijn vragen hopelijk krijg ik snel antwoord terug en dan zal ik de game ook snel binnen hebben.

Geplaatst:
comment_1004599

:)

1. Ik zou er nog 100 euro voor betalen ;)

2. Allemaal weet ik niet, maar volgens mij is Shivering Island alles, en die bevat hij wel.

3. Wat bedoel je met The Hardcore?

4. ZEKER WEL!!!

5. ehm... ik weet niet.

6. lol, ik weet niet of het wel bekend is hoeveel missies er in totaal zijn, want elke keer als je door een stad loopt, en met een willekeurig iemand praat, heeft diegene wel weer een missie voor je :7 Ik geef je een hele ruime 100 uur.

Bewerkt: door Kloep

Geplaatst:
comment_1004630

Kloep heel erg bedankt ik weet dat alle vragen niet beantwoord zijn, maar je heb er genoeg beantwoord om mijn ervan te overtuigen dat het een geweldige game is. Dan vroeg jij ook nog iets over "Hardcore" Je heb van die games series zijn zijn "Hardcore" Dat betekend dat je zo'n spel alleen maar kan spelen als je er veel ervaring mee heb. Bijvoorbeeld een "Hardcore" shooter. Dit is niet een shooter waarmee je even achter een kist kan blijven schuilen nee het is in een keer door lopen en schieten.

Geplaatst:
comment_1004751
Kloep heel erg bedankt ik weet dat alle vragen niet beantwoord zijn, maar je heb er genoeg beantwoord om mijn ervan te overtuigen dat het een geweldige game is. Dan vroeg jij ook nog iets over "Hardcore" Je heb van die games series zijn zijn "Hardcore" Dat betekend dat je zo'n spel alleen maar kan spelen als je er veel ervaring mee heb. Bijvoorbeeld een "Hardcore" shooter. Dit is niet een shooter waarmee je even achter een kist kan blijven schuilen nee het is in een keer door lopen en schieten.

Oblivion kun je op ieder gewenst moment aanpassen aan de moeilijkheids graad die je zelf wilt.

Je kunt altijd bij opties alles aanpassen.

Ik zal nog even zoeken wat er allemaal bij die Game of the year edition zit.

Is de game 60 euro waard? Ja, ik vond zelf alleen Oblivion het al waard, maar dat hangt bij iedereen anders af.

Klopt het dat The Year Edition alle uitbreidingen bevat? Zal ik nog even opzoeken.

De Shivering Isles zit er in en Knight's of the nine, maar niet de andere 8 downloadbare content (zijn alleen 8 speciale huizen die je in het spel kan kopen, bijv. een Wizard's tower hoog in de bergen, ik heb die namelijk wel)

Is de game niet the Hardcore? nee je kunt het altijd aanpassen.

Ziet de game er goed uit? 2 jaar geleden was het echt het beste van het beste, en nog steeds kun je er niets over zeggen, enkele bugs maar voor de rest.

Met welke games kan ik het vergelijken? Poeh.. daar vraag je wat.. Eigenlijk moet je gewoon de review kijken op gametrailers want daar krijg je wel een goeie indruk

Hoelang kan ik mij ermee vermaken? Dat ligt eraan, de aller eerste keer speelde ik ong. 150 uur totdat ik me verveelde en opnieuw begon (had nog niet alle quest voltooid enz.) en de 2e keer gaat het veel sneller omdat je het beter kan enz.

A Game of the Year (GOTY) edition of Oblivion was released on September 10, 2007 (for PC and Xbox 360; October 16 2007 for PS3). The GOTY version of the game is the equivalent of the original game patched to version 1.2.1, with the addition of the Knights of the Nine mod and the Shivering Isles expansion. The other eight official mods are not included in the GOTY edition.

Geplaatst:
comment_1004930
Klopt het dat The Year Edition alle uitbreidingen bevat? Zal ik nog even opzoeken.

De Shivering Isles zit er in en Knight's of the nine, maar niet de andere 8 downloadbare content (zijn alleen 8 speciale huizen die je in het spel kan kopen, bijv. een Wizard's tower hoog in de bergen, ik heb die namelijk wel)

Kun je die huizen ook op de PS3 installeren?

Geplaatst:
comment_1004940

Ik heb net even op de officiele site van Oblivion gekeken. En daar kon ik nisk vindne over Downloadbare content voor de PS3. Daarna dacht ik wie weet staat het in de PS3 Store. En daar stond het ook niet. Dus neem ik aan dat dit neit geld voor de PS3 Versie.

Geplaatst:
comment_1005155

Ik ben nu met een missie bezig, waar ik Glow Dust voor nodig heb. Weet iemand waar ik dat vandaan moet halen?

Kheb het al :7

En nu heb ik tog wel een vraag over de missie. Hij heet "Blood of the Daedra". Ik moet nu bij een standbeeld "Glow Dust" achterlaten of zoiets. Wat moet ik doen, want als ik op het beeld klik, gebeurt er niks.

Bewerkt: door Kloep

Geplaatst:
comment_1005483
Ik ben nu met een missie bezig, waar ik Glow Dust voor nodig heb. Weet iemand waar ik dat vandaan moet halen?

Kheb het al :7

En nu heb ik tog wel een vraag over de missie. Hij heet "Blood of the Daedra". Ik moet nu bij een standbeeld "Glow Dust" achterlaten of zoiets. Wat moet ik doen, want als ik op het beeld klik, gebeurt er niks.

Hier vind je een uitgebreide beschrijving van deze quest. Volgensmij ben je bezig met een Daederic Quest, dat zijn 15 subquests met 15 verschillende standbeelden. Hier vind je de quest van Azura, waarbij je Glow dust moet opofferen aan het standbeeld van Azura. Je moet hierbij ook op de tijd letten, je moet de Glow Dust namelijk van 5 tot 7 uur 's avonds aan Azura geven anders werkt het niet ;)

Geplaatst:
comment_1005526

ik heb Oblivion ook, en ik moet wel zeggen dat dit spel toch een van de zaligste avontuur spel dat ik gespeeld heb enal maar ik was van plan om GoTY versie te kopen maar kan ik met de savegames van gewone Oblivion zonder GoTY nog steeds gebruiken voor die Oblivion GoTY?

voor alle duidelijkheid; GoTY = Game of The Year :)

Geplaatst:
comment_1006177
ik heb Oblivion ook, en ik moet wel zeggen dat dit spel toch een van de zaligste avontuur spel dat ik gespeeld heb enal maar ik was van plan om GoTY versie te kopen maar kan ik met de savegames van gewone Oblivion zonder GoTY nog steeds gebruiken voor die Oblivion GoTY?

voor alle duidelijkheid; GoTY = Game of The Year :)

Ik denk het wel aangezien ik ook met mijn oude save game verder kon nadat ik de uitbreidingen had. :7 De uitbreidingen zijn een klein bestandje die je installeerd en dus erbij komen, als het goed is gaat er niets weg alleen komt er wat bij ;) en voor de zekerheid maar een backup :7

Nee, het is tot nu toe nog niet mogelijk om de huizen op de PS3 te krijgen ;):7

Maar als ik heel eerlijk ben mis je niet veel zonder ze, ze zijn leuk maar dan houd het ook wel op, je kunt het zien als extra huizen waar je iets meer kan doen dan bij het gemiddelde huis, meer niet eigenlijk.

Geplaatst:
comment_1006631

Wat is iedereen z'n level?

Ik heb al n'n huis in Imperial City & in Bruma, is echt gesicft man.

Ik was lvl 17, en ik zeg ga ik ffe naar m'n stekkie in Bruma, ik praat met m'n buurman Baeln ofzo.

Ik ga slapen, kom ik een gast tegen, vroeg ik om rumors, en is Baelin geplet door een gevuld Minoutaur hoofd!

Is echt raar man.

Nu ja, m'n level is Lvl 17.

Geplaatst:
comment_1006644

Ik speel al hele tijd Oblivion niet meer omdat ik nu andere games heb :puh:

maar ik ben level 255 ;)

heb het al tijd uitgespeeld alle quests enz gedaan

maar ik speel nu met wat "cheats" als ik er nog eens zin in heb

zoals dingen vergroten/verkleinen

bounty op iemand zetten :puh:

is echt lollig xD

Gratzz GTAFreak007 :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.