Jump to content
Geplaatst:
comment_407292

{ { The Elder Scrolls IV: } }

oblivionlogo1ek.jpg

{ { Oblivion } }

{Het Grote Oblivion Topic}

Het is de bedoeling dat dit een soort van centraal topic over Oblivion wordt. Ik weet dat Slimm al een topic heeft aangemaakt over deze game (namelijk dit), maar dat gaat voornamelijk over tweaks. Een echt topic was er dus nog niet.

Ik maak speciaal voor Oblivion dit topic aan omdat ik helemaal in de ban van dit spel ben, terwijl ik het pas even heb. Dit spel vind ik zo geweldig, dat het een eigen plekje op ons forum verdient. :)

{Algemene Gegevens}

Volledige naam: The Elder Scrolls IV: Oblivion ("The Elder Scrolls" is een serie, net als GTA. Oblivion is dus het vierde deel (IV)).

Genre: RPG (Role Playing Game)

PEGI-rating: 16+

ESRB-rating (VS): 17+ (tot voor kort 13+)

Releasedatum: 20 maart 2006

Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

Uitgever: 2K Games

{Systeemeisen}

Minimale Systeemeisen:

• > Windows XP
    > 512MB RAM
    > 2 GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 128MB Direct3D ondersteunende videokaart
    > DirectX 9.0 ondersteunende videokaat-driver
    > 8x DVD-ROM station
    > 4.6 GB vrije ruimte op harde schijf
    > DirectX 9.0c (zit bij het spel)
    > DirectX 8.1 ondersteunende geluidskaart
    > Keyboard en muis

Aanbevolen Systeemeisen:

• > 3GHz Intel Pentium 4 processor of vergelijkbaar
    > 1GB RAM
    > ATI X800 serie-kaart, NVIDIA GeForce 6800 serie-kaart of hoger
    Rest van de aanbevolen systeemeisen is gelijk aan de minimale systeemeisen.

Ondersteunde Videokaarten:

• > ATI X1900 series
    > ATI X1800 serie-kaarten
    > ATI X1600 serie-kaarten
    > ATI X1300 serie-kaarten
    > ATI X850 serie-kaarten
    > ATI x800 serie-kaarten
    > ATI x700 serie-kaarten
    > ATI x600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9800 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9700 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9600 serie-kaarten
    > ATI Radeon 9500 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 7800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6800 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6600 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce 6200 serie-kaarten
    > NVIDIA GeForce FX serie-kaarten

{Tekst Op De Cover}

Nu het keizerrijk ineen dreigt te storten, gaan de poorten van Oblivion open en rukken de demonen op. Je moet de verloren troonopvolger zien te vinden en het duistere plot ontrafelen dat de neergang van heel Tamriel dreigt te worden.

• > Leef een ander leven in een andere wereld: creëer en speel met een zelfbedacht personage, van een nobele ridder tot een duistere sluipmoordenaar.
    > Next-generation graphics: ongeëvenaarde beelden, van onder meer levensechte steden, kerkers en realistische bossen.
    > Gevechten en magie vanuit eerste persoon: het compleet nieuwe vecht- en magiesysteem zet de nieuwe standaard voor eerstepersoons RPG’s.

{Enkele Screenshots}

25wb.jpg

12pf.jpg

38ve.jpg

{Links}

Site Van The Elder Scrolls Serie

Het Tweak Topic Van Slimm

Modpack Met Mods Die Oblivion Beter Laten Lopen En Mooier Maken

Diepgaande Engelse Tweakguide Voor Oblivion

{Mini Tutorial: Screens zonder HUD maken}

De screenshots die Bethesda heeft gemaakt bevatten geen HUD (informatie op het scherm). Als je zelf een screen maakt, staat dat er normaal gesproken wel op. Zo kun je screens maken zonder HUD en zonder extra hulpmiddelen:

1} Oblivion heeft twee ini.-bestanden. Zoek deze op. De ene kun je vinden in Mijn documenten\My Games\Oblivion. De andere vind je in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion.

2} Zoek in beide bestanden naar de instelling bAllowScreenShot= (Dit gaat makkelijk door automatisch te zoeken met Ctrl+F). Als hier een 0 staat, moet je die veranderen in een 1.

3} Start Oblivion, en druk op de ~-knop. Deze zit onder de Escape-knop. Nu opent de console. Typ tm en druk op Enter. Sluit de console weer af met de ~-knop. Je zult zien dat alle metertjes en menu's verdwenen zijn, ook het pauze-menu.

4} Om een screenshot te maken, druk je op de Prt Scr-knop (Print Screen). Het beeld zal even stil blijven hangen. Nu wordt de screenshot gemaakt. Hoewel Windows normaal maar een enkele screenshot bewaard met Print Screen, slaat Oblivion ze meteen op. Je kunt er dus zoveel maken als je wilt.

5} Herhaal stap 3 om de metertjes en menu's weer terug te krijgen. Oblivion opnieuw opstarten is natuurlijk niet nodig.

6} Je kunt je screenshots nu bekijken in Deze computer\Lokaal station\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion. De screenshots worden opgeslagen in BMP formaat. De grootte van het bestand ligt aan de resolutie waarin je Oblivion speelt, want de screenshot zal ook in die resolutie zijn.

Je kunt natuurlijk ook een programma zoals Fraps gebruiken. Dan hoef je alleen maar stap 3 te volgen.

{Eigen Mening}

Ik zei het al aan het begin van dit topic: Ik vind Oblivion echt geweldig. De vrijheid die je hebt, de graphics, het geluid, de afwisselende quests, de ongelooflijk overtuigende sfeer...

Oke, er zitten ook nadelen aan. In het begin wist ik niet zo goed wat ik moest doen, maar dat gaat snel over. Verder kan ik de geruchten over het vastlopen bevestigen: Heel soms krijg ik een foutmelding bij het saven, waardoor mijn savegame corrupt gaat. Maar omdat de game automatisch saved als je door een deur of poort gaat (en je gaat heel vaak daardoor), valt de schade altijd mee. Verder heb ik nog geen technische problemen gehad.

Wat de systeemeisen betreft: Die vallen reuze mee. Oke, om de game echt op high te spelen moet je wel een NASA-computer hebben, maar met mijn (gemiddele) opstelling (AMD 1.8 GHz, 1GB RAM, GeForce 6600 256MB) valt Oblivion makkelijk op medium te spelen, zelfs een stukje hoger.

Wat vinden jullie van deze game?

• Reacties 416
  • Bezichtigingen 49.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1226824
Ik heb sinds kort ook Oblivion, ik ga sowieso opnieuw beginnen, heavy armor en blades bevallen me niet echt :puh:

Ik heb een klein vraagje over het spel, als je items steelt, dan komen ze in je inventory te staan met een rood handje erbij, hoe gaat dit handje weg zodat iedereen denkt dat de gestolen items van jou zijn?

Dat kan volgens mij nooit weg, ik heb nog nooit meegemaakt dat het weg kan. Wel kun je de items verkopen bij mensen van de Thieves Guild. Als je dat dan terugkoopt is het weer weg. Misschien kun je het via de console weghalen. Maar daar heb ik geen verstand van, heb Oblivion op de ps3.

Bewerkt: door Reinier93

Geplaatst:
comment_1227117
Ik heb sinds kort ook Oblivion, ik ga sowieso opnieuw beginnen, heavy armor en blades bevallen me niet echt :puh:

Ik heb een klein vraagje over het spel, als je items steelt, dan komen ze in je inventory te staan met een rood handje erbij, hoe gaat dit handje weg zodat iedereen denkt dat de gestolen items van jou zijn?

Dit is op geen manier weg te halen.

Het houd in dat jij die spullen niet aan een eerlijke koper kan verkopen. Je kunt die spullen alleen aan leden van de Thieves Quild verkopen.

Geplaatst:
comment_1231374

Dit is op geen manier weg te halen.

Het houd in dat jij die spullen niet aan een eerlijke koper kan verkopen. Je kunt die spullen alleen aan leden van de Thieves Quild verkopen.

Je zou het gestolen item eventueel weer terug kunnen kopen van de leden ("fences") van de Thieves Guild. Het rode handje zal dan verdwenen zijn. Je zult echter ook wat verlies maken. Mensen zullen niet meer kunnen zien dat je het item gestolen hebt en je kan het dus ook aan een eerlijke koper verkopen. Dit truukje wordt vaak gebruikt door mensen die roleplayen. :)

Bewerkt: door ViceAgent

• 8 maanden later...
Geplaatst:
comment_1491301

Het grote Oblivion topic

Hierbij open ik het grote Oblivion topic . De meeste weten wel al wat dit inhoud , maar voor zij die het niet weten : hier mag je alle glitches , ontdekkingen , mods , screens , hulp-aanvraag , ... posten . Je kan natuurlijk ook gewoon praten over Oblivion .

*The Elder Scrolls 4 : Oblivion*

Ontwikkelaar: Bethesda Softworks

Uitgever: 2K games

Genre: Role-play

Platforms: PC , Xbox , PS3

Aantal spelers: 1 , maar een online mod

Release: Al gereleased .

Demo: Is er niet .

Trailer :

Gameplay van L0rdVega :

Bewerkt: door Dakendak

Geplaatst:
comment_1491304
Het grote Oblivion topic

Hierbij open ik het grote Oblivion topic . De meeste weten wel al wat dit inhoud , maar voor zij die het niet weten : hier mag je alle glitches , ontdekkingen , mods , screens , hulp-aanvraag , ... posten . Je kan natuurlijk ook gewoon praten over Oblivion .

KLIK

Ik zou eerst even dit lijstje even invullen voordat je topic gesloten word.

[size=5][color="#FF0000"]*Naam Spel*[/color][/size]
[b]Ontwikkelaar[/b]
[b]Uitgever[/b]
[b]Genre[/b]
[b]Platforms[/b]
[b]Aantal spelers[/b]
[b]Release[/b]
[b]Demo[/b]

>>> Door Visser23: Hier is de crew voor ;) Dus dit hoef jij niet te doen.<<<

Bewerkt: door Visser23

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1499487

Ja , dit vind ik inderdaad ook leuk :D . Maar , ik weet dat dit topic nooit iets gaat worden , omdat het al een oud spel is . Daarentegen open ik een nieuw topic: Het grote Motorstorm:arctic edge forum :D

Geplaatst:
comment_1504088

Dit was mijn eerste stap ooit naar een RPG en heb er echt van genoten.

Heb hem helaas verkocht maar mischien dat ik binnenkort de GOTY versie even haal.

Shivering Islands heb ik nog nooit kunnen onderzoeken namelijk. :tu:

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1513672

Heb hem helaas verkocht maar mischien dat ik binnenkort de GOTY versie even haal.

Voor mij ook de eerste stap naar RPG. Heb wel GOTY editie en het is de moeite waard. Shivering Isles en The Knights of the Nine zijn super leuke uitbreidingen.

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1523735

Voor mij ook de eerste stap naar RPG. Heb wel GOTY editie en het is de moeite waard. Shivering Isles en The Knights of the Nine zijn super leuke uitbreidingen.

Ja , dat is waar , maar ik vind het wel spijtig dat dit topic niet zo ... Succesvol is . Maar dit is echt een prachtgame ! Ze zeggen dat de volgende TES er zoals in het echt gaat uitzien ! (De graphics)

Geplaatst:
comment_1524738

Onlangs heb ik oblivion + bioshock G.O.T.Y. dualpack voor 20 euro zien staan + ernaast shivering isles voor 60 euro ... effe me kamer doorzoeken, en misschien zal je binnenkort in me xfire miniprofile (zie: men signature) TES IV: Oblivion zien staan.

Geplaatst:
comment_1524749

Ja , dat is waar , maar ik vind het wel spijtig dat dit topic niet zo ... Succesvol is . Maar dit is echt een prachtgame ! Ze zeggen dat de volgende TES er zoals in het echt gaat uitzien ! (De graphics)

Heb je toevallig al Morrowind geprobeert? De voorloper van Oblivion? Ik vind die zelf nóg beter dan Oblivion. Meer vrijheid, quests en groter. Voor €5,00 te koop of op een andere manier... Maar het is echt de moeite waard :)

Bewerkt: door Reinier93

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.