De witte, iPod-achtige uitvoering van de draagbare PlayStation ligt half mei in Europese winkels. Sony plant verder nieuwe draadloze diensten: marketinghotspots en downloadbare stadgidsen.
De witte PSP was tot voor kort alleen te koop in Japan en via grijze import. Technisch is de witte handheldconsole identiek aan zijn zwarte evenknie en ook de prijs zal hetzelfde zijn.
Na de zomer verschijnen in samenwerking met Lonely Planet stadsgidsen die gebruikers op hun PSP kunnen zetten. De gidsen dragen voorlopig de naam 'Planet PSP', maar dit kan nog veranderen. In eerste instantie zijn Sony en Lonely Planet van plan gidsen voor Amsterdam, Barcelona, Londen, Parijs, Praag en Rome uit te brengen.
Een Planet PSP-gids zal geschreven informatie uit de bekende Lonely Planet-reisboeken bevatten, aangevuld met video's en gesproken tours. Reizigers zullen ook zelf maatgesneden routes kunnen bouwen en updates met actuele informatie kunnen downloaden.
Sony heeft ook plannen voor 'PlayStation Spots'. Dat zijn mobiele wifi-hotspots die tijdens evenementen worden opgezet om informatie te verspreiden naar PSP-eigenaars. Het idee is dat de draadloze netwerken vooral voor marketingdoeleinden worden ingezet, bijvoorbeeld om reclame te maken voor een muziekgroep of een film.
Niet echt mijn smaak, maar toch wel leuk dat er nu eens een ander kleurtje komt.
Niet echt mijn smaak, maar toch wel leuk dat er nu eens een ander kleurtje komt.
Ik denk dat er later meer zullen volgen.
foto: