Ik heb vanavond de eerste versie beschikbaar gesteld van de allereerste
savefile editor voor GTA-VC.
Na heel veel puzzelen en onderzoeken hebben we met een groep mensen
de structuur van de savefiles boven water gekregen. De volgende mensen hebben
hieraan een bijdrage gelevert (gtaforums.com nick-names):
PatrickW
Hammer83
CyQ
Ghost of Delete Key
CtlAltDel
eAI
Deze eerste versie ( v0.8beta) maakt het mogelijk om de car_generators in de savefile te wijzigen en nieuwe toe te voegen. Dit zijn de dingen die ervoor zorgen dat bepaalde auto's op bepaalde plekken staan geparkeerd in Vice-City.
Tot nu toe was dit alleen maar mogelijk door main.scm te modden, maar daardoor werden ook direct je bestaande savefiles onbruikbaar.
Nu kun je dus je eigen savefile aanpassen, en blijf je gewoon je originele main.scm gebruiken.
@eclipse: ja, hij mag in de Database
Volgende versies zullen meer mogelijkheden bevatten qua, aan te passen items.
Ik heb vanavond de eerste versie beschikbaar gesteld van de allereerste
savefile editor voor GTA-VC.
Na heel veel puzzelen en onderzoeken hebben we met een groep mensen
de structuur van de savefiles boven water gekregen. De volgende mensen hebben
hieraan een bijdrage gelevert (gtaforums.com nick-names):
PatrickW
Hammer83
CyQ
Ghost of Delete Key
CtlAltDel
eAI
Deze eerste versie ( v0.8beta) maakt het mogelijk om de car_generators in de savefile te wijzigen en nieuwe toe te voegen. Dit zijn de dingen die ervoor zorgen dat bepaalde auto's op bepaalde plekken staan geparkeerd in Vice-City.
Tot nu toe was dit alleen maar mogelijk door main.scm te modden, maar daardoor werden ook direct je bestaande savefiles onbruikbaar.
Nu kun je dus je eigen savefile aanpassen, en blijf je gewoon je originele main.scm gebruiken.
@eclipse: ja, hij mag in de Database
Volgende versies zullen meer mogelijkheden bevatten qua, aan te passen items.
veel plezier ermee.
Het tool is beschikbaar op
Mijn Website
p.s. Dit topic hoort eigenlijk in modding general, maar daar mag ik even niet posten;)