Jump to content
Geplaatst:
comment_436905

ik denk dat er niet veel zijn, die deze taal kunnen

basic is een taal voor ouwe computers

bijvoorbeeld:ZX81,comodore64 en comodore 128

met de zx81 zat er 1 kb ram geheugen op en daar moest jet mee doen,en bovendien als je em uit deed wiste hij alles,daarvoor gebruikte je cassetes

comodores,dit waren ciomputers met 128/64 kb ram aleen kon je hier gigantishe floppy's en casettes indoen

zelf heb ik samen met me vasder nog een zx81

het merk van xde zx81 was sinclear(intussen faiiet maar commodore bestaat nog en levert vaak usb sticks op)

Featured Replies

Geplaatst:
comment_441158

Ik heb ook ooit in BASIC geprutst op de commodore 64, begon vrij snel te vervelen als je grafiche dingen wou doen, je werd helemaal gaar van alle POKE 's. Daarna ben ik gestopt met programmeren, en had nooit gedacht dat ik het ooit nog eens zou doen.

Na een foute mbo-studie keuze ben ik bij toeval toch per ongeluk in de informatica terecht gekomen, en nu ben ik full time "Software Engineer", en zit zelfs regelmatig in Visual Basic te prutsen.

Vergelijk Visual Basic trouwens niet met de echte BASIC, ze lijken niet op elkaar.

BASIC was overigens van nature geen bijzonder nuttige / krachtige taal, maar slechts een aanzet tot de echte derde generatie talen (zie bericht van Patrick W.). De uitzondering hierop waren een aantal systemen (denk: commodore) die basic (zo goed als)ingesoldeerd hadden, waardoor BASIC meelifte op de successen van deze machines.

Bewerkt: door Goudvis

• 4 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.