Wazuup Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 17 juni 2006 (bewerkt) VideoTutorial: Een model is SA zetten Hey allemaal. Aangezien mij gevraagd werd om een videotutorial over hoe je een model in San Andreas zet, ben ik aan de slag gegaan. Het mooie van deze tut is dat je goed leert begrijpen hoe het 3d gedeelte van gta in elkaar zit. Het gaat op ongeveer de zelfde manier als de tutorial van Wauzie, dus ook dank aan hem. Als het te snel gaat kan je het dus ook nog nalezen. Hier een lijstje met benodigheden: - 3ds Max 7 of 8 - KAM's scripts - SA place Manager - TXD Workshop - Kladblok Als je de scripts hebt gedownload, moet je het rar bestand uitpakken met winrar en alle scripts in de ''Scripts'' map van 3ds Max zetten. Er zit een klein foutje in de tutorial, ik zeg namelijk dat je in de ide/ipl alle lange regels moet verwijderen, dit moet natuurlijk alle lange regels op één na zijn. Het is wel gewoon goed te zien. Soms kan de beeldkwaliteit van de tutorial slecht zijn (vooral ingame) omdat ik het heb opgeslagen als wmv. Als ik het had opgeslagen als avi was de kwaliteit wel goed gebleven, maar was de bestandgrootte 285 mb geworden, terwijl het nu maar 20 mb is. De Tutorial duurt ongeveer een kwatier. Er word uitgelegd hoe je met de SA place manager en kladblok een model ingame kan krijgen. Je leert hier dus niet mappen met de IO mapper. En wees gerust, ik heb een paar stukjes geknipt. Dus als je denk ''wat rebuild zijn pc de gta3.img snel zeg'' of ''Wat laad zijn San Andreas snel'' dan is dit dus omdat ik jullie niet te lang naar nutteloze stukjes wou laten kijken. DOWNLOAD! Resultaat van de Tutorial: Met vriendelijke groet, Wazuup >>> Door Matiscus: Goede tutorial. Die komt zeker in de Master Tutorial List. <<< Bewerkt: 29 juli 2007 door DaBeast Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
deagle Geplaatst: 17 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 17 juni 2006 Dit is wat ik noem een mooie goed uitgelegde tutorial . Nice werk. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Fuffie Geplaatst: 18 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 18 juni 2006 Mooi gedaan [Cool] Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wazuup Geplaatst: 19 juni 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 19 juni 2006 Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de hoofdpost een beetje bewerkt met duidelijkere info. Hebben verder nog mensen positieve/negatieve reacties? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
kees1991 Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 19 juni 2006 jo vet tof gemaakt ik hoop dat het mij nu een keer gaat luken met het ingme seten moet nu nog ff gta instaleeren maar k heb vandaag de dvd gekocht dus dat kan weer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
nick11123 Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 19 juni 2006 Bedankt!!! Wazuup goeie tut ik zal het gaan proberen met Gta III Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Achille Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 19 juni 2006 Eindelijk Nu kan ik eindelijk iets ingame proberen te zetten! Dodelijk man! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Ben_92 Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 19 juni 2006 en hoe moet 't als je alleen een txd file heb???? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ShortY- Geplaatst: 19 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 19 juni 2006 en hoe moet 't als je alleen een txd file heb???? Alleen een TXD file is natuulijk geen model, een model is een ding opgebouwd uit streepjes(een frame) waar jij de txd file omheen "wrapped." Jouw TXD is waarschijnlijk gewoon een Texture veranderd uit gta3.img of een dergelijke file? als je het zo doet, dan gaat het op dezelfde manier als dat jij de texture uit gta3.img hebt gehaald, gewoon gta3.img openen, en dan die TXD file die jij hebt veranderd aanklikken met rechtermuiknop (IMG Tool), en dan import. Selecteer jouw .txd file en replacen maar. Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb uitgelegt, is dat niet het geval, PM het maar . Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 20 juni 2006 (bewerkt) Goede tut hoor! Zal hem zeker gaan gebruiken, want ik kon het al wel, maar nog niet zo goed... Bewerkt: 20 juni 2006 door Dutchy3010 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
kees1991 Geplaatst: 20 juni 2006 Rapport Share Geplaatst: 20 juni 2006 ik ben nu gfd wel zo boos he (op mij self) dan is het zo goede tut en doe ik alles persies zo als het daar moet en gesegt wort en tog loopt gta weer vast wrm heb ik dit nu altijd ? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Wazuup Geplaatst: 20 juni 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 20 juni 2006 Ik weet niet wanneer jij je GTA San Andreas hebt gekocht, maar na de Hot Coffee mod van PW heeft Rockstar besloten een nieuwe versie (2.0) op de markt te brengen die onmodbaar is. Misschien heb jij die waardoor je spel telkens vastloopt. Je kan gelukkig wel downgraden naar versie 1. In dit topic staat uitgelegd hoe het moet. Mvg, Wazuup Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Xewl Geplaatst: 1 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst: 1 augustus 2006 (bewerkt) Ik weet niet wanneer jij je GTA San Andreas hebt gekocht, maar na de Hot Coffee mod van PW heeft Rockstarbesloten een nieuwe versie (2.0) op de markt te brengen die onmodbaar is. Misschien heb jij die waardoor je spel telkens vastloopt. Je kan gelukkig wel downgraden naar versie 1. In dit topic staat uitgelegd hoe het moet. Mvg, Wazuup Haha, je kan idd makkelijk downgraden Maar in v2 kan je ook bestanden bewerken hoor... Het enigste probleem dan nog is dat het 'alleen-lezen' op GTA SA gelocked is ... en zelf weet k niet hoe er toch af te halen.. Bewerkt: 1 augustus 2006 door Xewl Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
TommieguN Geplaatst: 3 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst: 3 augustus 2006 Wisten jullie kinderkes dat; IPL; Initial Program Load, synoniem: boot (procedure), oftewel in wat beter Nederlands; Opstart (procedure) betekent, en dat: IDE; Intergrated Development Envoirment ofwel; geintregreerde ontwikkeld omgeving betekent. COL en DFF zijn typische GTA extentie's zijn. FilExt WebOPedia Een goede duidelijk tut Wazuup, oftewl Frank:P Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
topdrop Geplaatst: 8 augustus 2006 Rapport Share Geplaatst: 8 augustus 2006 ik heb prercies stap voor stap alles de zelfde gadaan als de tut maar dan even snel een maklijk cube gemaakt en de namen heb ik boks.dff\boks.txd\boks.col in gta3.img en ipl/ide heb ik test.ipl/ide gegeven. Nou hij staat wel op grovestreat maar dan doorzichtig dus kan er wel op lopen maar kan hem niet zien, en bij het maken van de txd wordt er in de video gezegt dat je de bmp in de txd de zelfde naam moet geven als in 3ds max hoe moet dat en ligt het daar wel aan ??? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.