Jump to content
Geplaatst:
comment_442797

VideoTutorial: Een model is SA zetten

Hey allemaal. Aangezien mij gevraagd werd om een videotutorial over hoe je een model in San Andreas zet,

ben ik aan de slag gegaan. Het mooie van deze tut is dat je goed leert begrijpen hoe het 3d gedeelte van gta in elkaar zit.

Het gaat op ongeveer de zelfde manier als de tutorial van Wauzie, dus ook dank

aan hem. Als het te snel gaat kan je het dus ook nog nalezen. Hier een lijstje met benodigheden:

- 3ds Max 7 of 8

- KAM's scripts

- SA place Manager

- TXD Workshop

- Kladblok

Als je de scripts hebt gedownload, moet je het rar bestand uitpakken met winrar en alle scripts in de

''Scripts'' map van 3ds Max zetten.

Er zit een klein foutje in de tutorial, ik zeg namelijk dat je in de ide/ipl alle lange regels moet verwijderen,

dit moet natuurlijk alle lange regels op één na zijn. Het is wel gewoon goed te zien.

Soms kan de beeldkwaliteit van de tutorial slecht zijn (vooral ingame) omdat ik het heb opgeslagen als wmv.

Als ik het had opgeslagen als avi was de kwaliteit wel goed gebleven, maar was de bestandgrootte 285 mb

geworden, terwijl het nu maar 20 mb is.

De Tutorial duurt ongeveer een kwatier. Er word uitgelegd hoe je met de SA place manager en kladblok een

model ingame kan krijgen. Je leert hier dus niet mappen met de IO mapper.

En wees gerust, ik heb een paar stukjes geknipt. Dus als je denk ''wat rebuild zijn pc de gta3.img snel zeg'' of

''Wat laad zijn San Andreas snel'' dan is dit dus omdat ik jullie niet te lang naar nutteloze stukjes wou laten kijken.

DOWNLOAD!

Resultaat van de Tutorial:

tutorial-result.jpg

Met vriendelijke groet,

Wazuup :bier:

>>> Door Matiscus: Goede tutorial. Die komt zeker in de Master Tutorial List. <<<

Bewerkt: door DaBeast

  • Reacties 81
  • Bezichtigingen 81.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_485395

ja de txd staat op san andres en de txd naam heb ik boks.txd de bmp had ik steen.bmp die heb ik nu verandert in boks.bmp maar doet nog nie :S heb ik meschien iets fouts gedaan in de ipl/ide of the dff model zelf ?

als ik een auto pak in de spel en ik schijn er met de koplampen op dan kan ik heb wel zien zonder textuur

Geplaatst:
comment_485962

he hij doet het nu

ik heb mijn ipl lijn veranderd nu heb ik hem 18001, boks, 0, 2487.402, -1669.153, 13.33595, 0, 0, 0, 1, -1

en ff een vraag wat houden die laatste cijfers dan in ?? (die 0,0,0,1,-1)

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_510169

Ik heb alles gedaan wat in de tutorial is beschreven. Het lukte met de eerste 6 objecten, maar als ik daarna nog meer bestanden toevoeg aan gta3.img dan loopt GTA vast. Is er soms een limiet voor het aantal bestanden in dit archief? En zo ja, hoe kan ik dan toch nog bestanden toevoegen?

Geplaatst:
comment_510188
Ik denk niet echt dat een limiet opstaat. Ik denk dat het eerder aan een slechte DFF ligt...

Er is wel degelijk een limiet.

En dat je maar 6 objecten kan toevoegen klopt, want dat is precies het limiet.

Er zijn nog mensen bezig met een hack (waarmee je dus het limiet kan opheffen)

Greets,

Mickey

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_531864

Dit is mss wel een late post maar ik zie hierboven dat er een limiet van 6 bestanden is?? betekend dan dat je eigenlijk maar 6 objecten kan toevoegen? Hoe doen ze het bij die grote mods dan? daar voegen ze ganse eilanden in en zo??!

Geplaatst:
comment_532484

Klupt, je kunt maar 6 zelf geneukte objecten toevoegen.

Klupt, in grote mods met grote eilanden hebben we uiteraad meer. Dat kumt momdat wij een tool gebruiken die SA cleaned, waardoor er al zo'n gauw 12.000 ID (ID = een uniek nummer dat elk model voor zich heeft) nummers vrijkomen.

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_547684

kun er iemand AUB dit video met ondertitelingen maken? want ben namelijk doof en ik heb niks aan als er gesproken wordt want daar versta ik niks van :(

ik heb heleboel problemen met de collision te maken aargh ik heb echt hekel eraan man

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.