Jump to content
Geplaatst:
comment_442797

VideoTutorial: Een model is SA zetten

Hey allemaal. Aangezien mij gevraagd werd om een videotutorial over hoe je een model in San Andreas zet,

ben ik aan de slag gegaan. Het mooie van deze tut is dat je goed leert begrijpen hoe het 3d gedeelte van gta in elkaar zit.

Het gaat op ongeveer de zelfde manier als de tutorial van Wauzie, dus ook dank

aan hem. Als het te snel gaat kan je het dus ook nog nalezen. Hier een lijstje met benodigheden:

- 3ds Max 7 of 8

- KAM's scripts

- SA place Manager

- TXD Workshop

- Kladblok

Als je de scripts hebt gedownload, moet je het rar bestand uitpakken met winrar en alle scripts in de

''Scripts'' map van 3ds Max zetten.

Er zit een klein foutje in de tutorial, ik zeg namelijk dat je in de ide/ipl alle lange regels moet verwijderen,

dit moet natuurlijk alle lange regels op één na zijn. Het is wel gewoon goed te zien.

Soms kan de beeldkwaliteit van de tutorial slecht zijn (vooral ingame) omdat ik het heb opgeslagen als wmv.

Als ik het had opgeslagen als avi was de kwaliteit wel goed gebleven, maar was de bestandgrootte 285 mb

geworden, terwijl het nu maar 20 mb is.

De Tutorial duurt ongeveer een kwatier. Er word uitgelegd hoe je met de SA place manager en kladblok een

model ingame kan krijgen. Je leert hier dus niet mappen met de IO mapper.

En wees gerust, ik heb een paar stukjes geknipt. Dus als je denk ''wat rebuild zijn pc de gta3.img snel zeg'' of

''Wat laad zijn San Andreas snel'' dan is dit dus omdat ik jullie niet te lang naar nutteloze stukjes wou laten kijken.

DOWNLOAD!

Resultaat van de Tutorial:

tutorial-result.jpg

Met vriendelijke groet,

Wazuup :bier:

>>> Door Matiscus: Goede tutorial. Die komt zeker in de Master Tutorial List. <<<

Bewerkt: door DaBeast

• Reacties 81
  • Bezichtigingen 81.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_756475

Zeg Wazuup (ofzo),

bij jouw video tut moet ik op een gegeven moment een script starten in 3DS Max: COL IO genaamd. Ik heb de meest recente versie van die DFF\COL scripter gedownload, maar de COL IO die daarbij zit lijkt niet op de gene die jij hebt. Waar kan ik de goeie downloaden?

Geplaatst:
comment_756492

Ik heb een probleem: ik heb nog maar een paar dagen trial-periode van 3DS Max 9 en ik heb geen zin om $3000+ te gaan dokken voor een programma waarvan ik de helft nie snap. Is er een andere manier om 3DS Max te kunnen blijven gebruiken (Ik wil ook liever niet mn hele PC opnieuw installere...)?

• 10 maanden later...
Geplaatst:
comment_1022788

Wat kan ik doen zodat die script voor de dff ook in 3ds studio 2009 het doet, want als ik hem nu exporteer en dan weer importeer dan krijg ik maar de helft van de kubus.

EDIT: laat maar ik heb weer aan de praat gekregen.

Even een aanvraag, ik kan COL_IO_2b niet vinden in mijn map, zou iemand hem even kunnen posten.

Bewerkt: door Dutchy3010

• 4 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1251208
Kun je dit ook gebruiken om een GEDOWNLOADE auto in SA te zetten?

Dit is niet een tutorial om een auto ingame te zetten, uiteraard kan het wel als je het als gewoon object wil (ook als auto, maar dat is wat lastiger).

Bewerkt: door Beagle

• 9 maanden later...
Geplaatst:
comment_1520295

Beste Wazuup,

Ik ben totaal nieuw bij dit mapping.

Ik ben ook niet technies aangelegd.

Zou je misschien een makkelijke New Starter guide willen opzetten?

Waarin staat hoe ik gewone gedownloade maps kan installeren zonder dat mijn spel crasht

MVG

Mongano

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_1583884

Als je Kam's scripts goed geïnstalleerd hebt (en de nieuwste ook) staat die in de tab utilities -> Kam's gta scripts -> Col IO. Deze tut is al een beetje verouderd.

Ja er staat alleen colission IO.

Maar zal wel ff kijken voor de nieuwste

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.