Jump to content
Geplaatst:
comment_471012

Heey,

Ik zelf ben een soort actie/plan aan het maken met mensen voor mensen te beschermen tegen virussen, keyloggers en andere rommel in de wereld.

We willen dus alles doen voor de veiligheid van hun computer.

Ik zelf had als taak gekregen om rond keyloggers te werken.Heb daarover een verslag moeten maken.

Als volgt zag deze eruit.Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. :)

Wat zijn Keyloggers?

Keyloggers zijn mensen die in jouw pc kunnen kijken wat je doet.Stel dat je op GTAForum inlogt en je hebt een keylogger, dan kan de persoon zien, wat jouw wachtwoord is.Je hebt dus een soort van inbreker in je pc.

Hoe kom ik aan een keylogger?

Een keylogger kun je best makkelijk voorkomen, je moet alleen weten hoe

1.Als je iemand op msn hebt, en die stuurt een bestandje, accepteer dan niet zomaar, zelfs je beste vriend kan een keylogger sturen zonder hij/zij het weet.Wil je toch accepteren, vraag dan eerst wat dat bestandje is, en waarom je dat moet accepteren

2.Als je bestanden via e-mail krijgt, van e-mails die je niet vertrouwt, of van mensen die je niet kent, NIET open!

Somsziet het er vertrouwbaar uit, maar eenmaal geopent, zit je pc onder de keyloggers zonder je het weet

3.Ga nooit op sites, die er raar uitzien, of niet te vertrouwen zijn, zonder je het mischien weet, zit er een keylogger op die site!

4.Op vreemde sites, kun je soms bestanden downloaden, leuk natuurlijk, maar zijn ze wel te vertrouwen?

Wie weet heb je zonder dat je het weet een keylogger op de pc

En dan zit je natuurlijk in de problemen..

Hoe kan ik keyloggers van me pc gooien?

Als je een goede firewall hebt, krijg je niet gemakkelijk een keylogger binnen.Moest dit toch gebeuren, raden we je aan, met ad-aware of hitmanpro te scannen.Liever een paar keer meer scannen, dan 1 keer terwijl de keylogger nog in je pc zit.

Spy Sweeper en McAfee zijn minder bekend, maar kunnen je ook helpen met keyloggers te verwijderen!

Ik heb die programma's niet op me pc, waar moet ik ze dan downloaden?

Dit zijn betrouwbare links, waar je een keylogger verwijderaar kunt downloaden:

[1] www.webroot.com (Spy Sweeper)

[2] www.lavasoftusa.com (Ad-aware)

[3] www.mcafee.com (McAfee)

Tot slot

Als je de spelregels dus kent, is het niet zo moeilijk keyloggers te voorkomen of ze van je pc te krijgen, je moet ze alleen kennen.

Dit artikel is niet zomaar een artikel, dit artikel helpt jouw computer veilig te houden, en natuurlijk jouw pc om keyloggers te voorkomen!

Ik stop met typen, want me vingers doen zeer als je meer dan een halfuur aan dit stuk typt.

Ik wens jullie succes, en laat zien wie de baas is over de pc.

Jullie, niet de keyloggers!

TheGuardian (Assistent Office SafetyGuard)

Zo, dit was me verslag

let niet op dat laatste, dat is me rang voor als die site binnenkort opengaat ;)

Ik hoop dat jullie het wat goed vinden.Heb er in elk geval me best om gedaan.. :$

Bewerkt: door TheGuardian

Featured Replies

Geplaatst:
comment_471197
Dat is waar

Maar ik zal hem wel blijven zoeken voor je niels :)

Als ik hem gevonden heb stuur ik wel pb'tje naar je

Maak je er ook nog een stukje in over dedected en niet dedected, anders is hij zeker niet compleet. :engel:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_471210

Dat is waar

Maar ik zal hem wel blijven zoeken voor je niels :)

Als ik hem gevonden heb stuur ik wel pb'tje naar je

Maak je er ook nog een stukje in over dedected en niet dedected, anders is hij zeker niet compleet. :engel:

Zal binnenkort stuk erbij zetten.

Thnx om te melden voor de extra info _O_

Geplaatst:
comment_472318

"Wat is een keylogger"

Een keylogger is een bestand (meestal .exe of .bat), dat zoals de naam al zegt, de toetsen die je intoetst opslaat op je computer om deze later per e-mail naar de verzender opstuurt. De gene die de keylogger op je PC heeft gesmokkeld kan dus zien welke toetsen jij hebt ingetoetst. Als je niets belangrijks op je PC doet kan dit niet veel problemen opleveren (hooguit een spelaccount gehackt), maar stel je ouders doen aan internet bankieren.. Het is altijd het beste om te verwijderen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.