Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1906058

Hierbij een reeks nieuwe screens. Enkele screens laten naar mijn mening duidelijk zien dat de Mafia Stories-sfeer niet geheel verdwenen is.

lynxev.png

lynxev1.png

lynxev2.png

lynxingame2.png

lynxingame3.png

lynxingame.png

lynxingame4.png

lynxingame5.png

lynxingame6.png

lynxingame7.png

lynxingame8.png

Dames & Heren, jongens en meisjes, vriendjes en vriendinnetjes, en iedereen die met een fotobewerkingssoftware kan omgaan, opgelet!

Dit is je ALLERLAATSE kans om jou kunstwerk in The Green Light District V1.7 terug te zien, in de vorm van billboards die overal geplaatst worden in de mod.

Hoe werkt het?

1) Maak een goeie poster voor een billboard in GLD. Het is aan jou hoe je het doet, als het maar geen reclame voor een echt merk is, of pornografische of racistische inhoud bevat

2) Upload je gemaakte billboard, en post deze in dit GLD-topic

3) Je krijgt via PM te horen of je billboard is goedgekeurd.

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1906338

Misschien als billboard het logo van de mod? Is volgens mij wel een gelikt billboard. Enne: zijn er ook graffiti dingen, zoals in de SA? Anders wil ik best wel proberen voor de zibatsu een ding te maken... In welke tijd zit GLD eigenlijk, 1980/90/2000?

post-114663-1323708678,13.jpg

Bewerkt: door Kippetje123

Geplaatst:
comment_1906578

@ Apple: Ziet er weer geweldig uit! Zou alleen als tip willen geven dat je wat andere soorten bomen gaat mixen. In mijn ogen is dit juist het minst mooie boom-model dat in San Andreas zat(aangezien ie nogal een vierkante stam heeft) dus ik vind het nogal zonde dat dat de enige boom is in GLD :puh:

@Kippetje hier vlak onder: Wel leuk, heb je die zelf gemaakt? Persoonlijk vind ik 'm een beetje simpel, zou wat meer kleur toevoegen in de achtergrond(donkergroen?), en wat meer zelf photoshoppen. Dit is in principe een wiet-plantje van Google met tekst eroverheen en een model-screenshot erin geplakt. Ook zou ik iets realistischere billboards maken als ik jullie was. Als heel GLD straks vol hangt met billboards die direct (zonder dubbele betekenis) reclame maken voor drugs, porno, of gestolen spullen, dan is het niet leuk meer, dan word het zo 'te erg proberen om grappig te zijn' zoals in Saints Row 3... Wat echter in mijn ogen wel leuker zou zijn is als je bijvoorbeeld indirect naar zulke dingen verwijst(niet op ALLE billboards, dan is het overdone). Goede voorbeelden van wat ik bedoel zijn het in San Andreas met graffiti bewerkte billboard '(s)Train Hard', en dit billboard in GTA IV/EFLC: Klik

@golf_mk_1: hier staat een heel aantal real-life mods voor sa, dus...

edit: hier staat de ibiza

Alsjeblieft zeg... Als je zulke auto's met mijn auto wil vergelijken voel ik me toch echt diep beledigd. En als je zulke tuning mooi vind... Nou ja, iedereen z`n mening, maar dan vraag ik me toch af waar 't heen gaat met de wereld xD Wat een lelijk gedrocht, heb medelijden met de auto die die persoon in het echt heeft, aangezien die er waarschijnlijk net zo uit ziet(er zal immers ergens reference vandaan gehaald zijn)... Maar het is ook een totaal ander model dan die van mij, ééntje nieuwer. Zonder tuning is dat model nog wel mooi, al vind ik die van mij mooier :puh:.

Anyway @Golf_Mk1: 't converteren van auto's is in principe gewoon het ingame zetten van het model, dus zorgen dat de deuren rond de goede plek scharnieren, zorgen dat de auto op schaal is, zorgen dat de auto realistisch rijdt. Da's op zich allemaal niet zo spannend en kost niet veel tijd.

Helaas moet je in mijn geval, omdat mijn Ibiza model niet uit polygons bestaat maar uit NURBS surfaces, elke afzonderlijke surface naar polygonen omzetten(da's in principe één keer klikken). Maar als je dat in één keer doet dan sluit niets meer op elkaar aan, en zitten er overal spleten in de auto(net alsof je 2 a4'tjes langs elkaar houdt). Die moet je dan allemaal weer dicht maken. In principe ben je dan bijna net zo veel tijd kwijt als wanneer je de helft vanuit het niets opnieuw zou bouwen. En dan komt daar het echte ingame zetten nog bij. 'T is best te leren hoor, daar niet van, maar wat je voor 't converteren zelf moet weten is eigenlijk ook alles wat je moet weten om zelf een mod te maken :puh:

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1906589

Alsjeblieft zeg... Als je zulke auto's met mijn auto wil vergelijken voel ik me toch echt diep beledigd. En als je zulke tuning mooi vind... Nou ja, iedereen z`n mening, maar dan vraag ik me toch af waar 't heen gaat met de wereld xD Wat een lelijk gedrocht, heb medelijden met de auto die die persoon in het echt heeft, aangezien die er waarschijnlijk net zo uit ziet(er zal immers ergens reference vandaan gehaald zijn)... Maar het is ook een totaal ander model dan die van mij, ééntje nieuwer. Zonder tuning is dat model nog wel mooi, al vind ik die van mij mooier :puh:.

Dat dacht ik er ook van. :klap::klap:

@Golf_Mk1: 't converteren van auto's is in principe gewoon het ingame zetten van het model, dus zorgen dat de deuren rond de goede plek scharnieren, zorgen dat de auto op schaal is, zorgen dat de auto realistisch rijdt. Da's op zich allemaal niet zo spannend en kost niet veel tijd.

Helaas moet je in mijn geval, omdat mijn Ibiza model niet uit polygons bestaat maar uit NURBS surfaces, elke afzonderlijke surface naar polygonen omzetten(da's in principe één keer klikken). Maar als je dat in één keer doet dan sluit niets meer op elkaar aan, en zitten er overal spleten in de auto(net alsof je 2 a4'tjes langs elkaar houdt). Die moet je dan allemaal weer dicht maken. In principe ben je dan bijna net zo veel tijd kwijt als wanneer je de helft vanuit het niets opnieuw zou bouwen. En dan komt daar het echte ingame zetten nog bij. 'T is best te leren hoor, daar niet van, maar wat je voor 't converteren zelf moet weten is eigenlijk ook alles wat je moet weten om zelf een mod te maken :puh:

Ik heb mijn twijfels of ik het zelf zou kunnen, maar als jij ermee akkoord gaat, wil ik me er wel eens opstorten in de vakantie... ^_^

Geplaatst:
comment_1906651

Mijn toestemming heb je, zonder twijfel. Maar ga sowieso eerst eens wat tutorials over moddelen zelf doorlezen als je eraan wil beginnen, en zorg dat je een of ander modeling programma in handen krijgt, b.v. Zmodeler of 3dSMax (In dit geval zou je 't beste 3dSMax 7 kunnen pakken denk ik, aangezien dat ook NURBS kan openen én er zijn plugins om naar San Andreas te exporteren). Als je er dan iets van snapt, ga dan eens je verdiepen in het ingame zetten van models. Als je zo ver komt ga ik m`n Ibiza model openen en 'm klaar maken voor je en dan kun je die converteren! Als je zo ver zou komen zou ik je er erg dankbaar voor zijn. Zou 't zelf wel willen doen, maar ben zo druk met school dat ik er gewoonweg niet aan toe kom! :(

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1906825

Wie heeft zin om enkele LAADSCHERMEN te maken voor de mod? :sigaar:

- Gebruik afbeeldingen die door mij geplaatst zijn in dit topic (tot 8 pagina's terug!)

- Zorg dat de text 'Loading' overal hetzelfde is, en op dezelfde plek gepositioneerd is

- Maak minimaal 8 laadschermen, en plaats deze in dit topic.

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1906844

Wie heeft zin om enkele LAADSCHERMEN te maken voor de mod? :sigaar:

- Gebruik afbeeldingen die door mij geplaatst zijn in dit topic (tot 8 pagina's terug!)

- Zorg dat de text 'Loading' overal hetzelfde is, en op dezelfde plek gepositioneerd is

- Maak minimaal 8 laadschermen, en plaats deze in dit topic.

Zoek ook even de resolutie op van de originele laadschermen, b.v. verhouding 6:9 of zo, dat is met dit soort dingen wel belangrijk anders wordt de afbeelding gestretched.

Geplaatst:
comment_1906895

Is het dan de bedoeling dat de radar en wapen enz. er ook nog bij staan? Lijkt me niet, zo. Waar kan je die laadschermen vinden? root map van SA en dan? Ik ga nu beginnen met het exporteren van de files in .3ds. Crashte elke keer, dus nu maar los.

edit: ik vroeg me zo af: is er al een haven, niet zo een van maar 50x50m ofzo, maar met een containerpark? En: is het mogelijk om die elektrische oppakkraan erin te zetten en containers oppakbaar te maken?

RAAAAAAAAAH: elke keer crasht ie! Ik ga het maar eens proberen op m'n oude brik met sketchup 7, misschien doet die 't wel...

Ben ik nog op tijd als ik het zaterdag/zondag stuur? Ik kijk dan of ik het kan prelighten alvast in GMAX/3ds max. Zo gaat het i.i.g. niet lukken. Col-file zal ik ook wel even maken dan.

Is er eigenlijk al een vliegveld? Ik ben nu maar begonnen aan eentje voor in n bos, aangezien ik het nog 1 keer wil proberen met een high-end pc, alleen is de processor kaduuk en moet ik daarvoor de bios updaten. Dus als je nog behoefte hebt...

Bewerkt: door Kippetje123

Geplaatst:
comment_1907102

Jippie! Wachtwoord van m'n oude account teruggevonden!

Ik zal voortaan niet meer posten als kippetje123(was eigenlijk geleend van m'n broer), maar als IV4Life.

Is er ergens een logo van GTAforum? Dan kan 'k dat gebruiken voor in de title screen...

Ik ga het, denk ik, helaas van het weekend niet meer afkrijgen, tenzij alles meezit. Pc waar ik het op van plan was is waarschijnlijk het moederbord van overleden.

Bewerkt: door IV4LIFE

Geplaatst:
comment_1907415

Mijn toestemming heb je, zonder twijfel. Maar ga sowieso eerst eens wat tutorials over moddelen zelf doorlezen als je eraan wil beginnen, en zorg dat je een of ander modeling programma in handen krijgt, b.v. Zmodeler of 3dSMax (In dit geval zou je 't beste 3dSMax 7 kunnen pakken denk ik, aangezien dat ook NURBS kan openen én er zijn plugins om naar San Andreas te exporteren). Als je er dan iets van snapt, ga dan eens je verdiepen in het ingame zetten van models. Als je zo ver komt ga ik m`n Ibiza model openen en 'm klaar maken voor je en dan kun je die converteren! Als je zo ver zou komen zou ik je er erg dankbaar voor zijn. Zou 't zelf wel willen doen, maar ben zo druk met school dat ik er gewoonweg niet aan toe kom! :(

Ok, komt voor elkaar! Volgende week begin ik eraan. :D

Geplaatst:
comment_1907416

@mythbuster: Je hebt gelijk, maar ik had even niet veel tijd om dat billboard te maken, ik vond 'm zelf ook al een beetje "mwoah, gaat net". En over die models: ik heb geen idee hoe jouw modellen eruit zien en hoe die mod eruit ziet. Als ik zo dingen lees en zie van jou denk ik ook niet dat jij een prut/hobby-moddeller bent zoals ik hoor.

Geplaatst:
comment_1907509

Na de release kan er een introfilmpje gemaakt worden: ik denk dat "Rage Against The Machine - Killing In The Name" wel een goed begeleidingsnummer is. Ik moet 'm dan wel van de playstationdisk afhalen, want het kan volgens mij niet vanaf de pc versie?

Geplaatst:
comment_1907578

Leuke foto's Apple-Mac, zijn de voertuigen die aan de mod zijn toegevoegt ook terug te zien op straat? En hoeveel GB/MB neemt de mod in? Alvast bedankt voor het antwoorden!

Geplaatst:
comment_1907629

Leuke foto's Apple-Mac, zijn de voertuigen die aan de mod zijn toegevoegt ook terug te zien op straat? En hoeveel GB/MB neemt de mod in? Alvast bedankt voor het antwoorden!

@ die eerste vraag: Voor zo ver ik weet wel. Een groot aantal auto's die normaal op straat rondrijden zijn vervangen door nieuwe voertuigen, b.v. de Perennial is vervangen door de Perennial van GTA Vice City Stories, waardoor elke Perennial die je normaal op straat tegenkomt, nu een nieuw soort Perennial zal zijn. Zo ook met andere wagens. Voor je tweede vraag zul je op Apple moeten wachten, ben al zo lang niet met de mod bezig geweest dat ik dat echt niet kan inschatten.

@Apple: Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik soms wat 'help' *kuch* in het beantwoorden van posts en zo? Anders moet je het maar zeggen, dan hou ik m`n mond wel :)

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.