Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_515590

jongens sorry dat ik de afgelopen 6 blz niets heb gezecht..

maar dit komt omdat ik niet zow super actief ben hier..

ik hoor het wel van Nickonly op msn als ik nodig ben..

maar ziet der allemaal goed uit..

Geplaatst:
  • Auteur
comment_516796

Ik ben nu bezig met een straat voor het eerste of tweede eiland:

straathy5.th.jpg

En ik ben van plan om dit voetbalveldje wat ik eerder had gebouwd, ook te gebruiken!

powerdvd2006092118350681ad3.jpg

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_518007

Jaja: Nieuws!

De verdeling van het 2e eiland is hier!

deverdelingmetnummerskr6.th.png

Daar zie je de verdeling, en er zijn dus in totaal 44 kavels.

Sommige kavels hebben al een bestemming, maar sommige ook niet.

Voor de kavels is al bepaalt wàt er op moet, maar hoe je dat doet maakt niet uit.

De lijst met kavels en wie hem gebruikt en wat er op moet komen

1: Woonwijken

2: Woonwijken

3: Commercieel gebied

4: Commercieel gebied

5: Autodealers : Kelkimble

6: Autodealers : Kelkimble

7: Autodealers : Kelkimble

8: Commercieel gebied

9: Commercieel gebied

10: Het centrum (gebouwen complex, soort winkelcentrum, redelijk hoog de lucht in) : Puma

11: Het centrum (gebouwen complex, soort winkelcentrum, redelijk hoog de lucht in) : Puma

12: Het centrum (gebouwen complex, soort winkelcentrum, redelijk hoog de lucht in) : Puma

13: Het centrum (gebouwen complex, soort winkelcentrum, redelijk hoog de lucht in) : Puma

14: Woonwijken

15: Woonwijken

16: Woonwijken

17: Woonwijken

18: Woonwijken

19: Woonwijken

20: Woonwijken

21: Woonwijken

22: Woonwijken

23: Commercieel gebied

24: Commercieel gebied

25: Commercieel gebied

26: Commercieel gebied

27: Het vliegveld : Nickonly

28: Commercieel gebied

29: Commercieel gebied

30: Parkeergarage

31: Clubs, disco's en gokhallen en die zooi : Nickonly

32: Commercieel gebied

33: Commercieel gebied

34: Zaibatsu Gang gebied (half vervallen industie gebied)

35: Commercieel gebied

36: Commercieel gebied

37: Commercieel gebied

38: Commercieel gebied

39: Woonhuizen

40: Woonhuizen

41: Woonhuizen

42: Woonhuizen

43: Woonhuizen

44: Woonhuizen

Het is fijn als je een paar kavels die bij elkaar liggen tegelijk neemt (bijvoorbeeld 32 of 33), dat is ook handiger voor mij.

Wil je een kavel bebouwen? Dan moet je even posten en dan krijg je de benodigde informatie!

Verdere informatie volgt!

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_518408

uhh ik heb een probleempjuh alhoewel he tniet zo heel erg is maar als ik op een afbeedling klik die een link naar image shack heeft dan crasht me internetverbinding op de eenofanderemanier duss als iemand ff weet hoe dat komt en miss een oplossing heeft pm me ff dan oke anders word het té oftopic dus gwoon pm'en!!

xD :?

-EDIT-

@ hieronder: nog vager apple naja ut zal wel

Bewerkt: door boboboy

Geplaatst:
  • Auteur
comment_518648

-Even voor iedereen. Het topic is verplaatst naar het: Textures & Modelling Showroom - Met dank aan Matiscus.-

AT: Boboboy. Ik kan er niet eens op klikken. :?

AT: Nickonly: Mooi gedaan! Netjes verdeeld. NickOnly houd zich vanaf nu bezig met de EILANDEN, en die zaken. Ik houd me nu ff bezig met het verhaal.

Apple-Mac...

-We zoeken nog mensen die willen joinen. Mensen, kom op! :)-

Geplaatst:
comment_520792

Leuk als er nog even wat mensen mee zouden willen doen met de mod, vooral nu Donwell de eilanden niet ingame kan krijgen (ja, erg fijn...). Dus we hebben ook nog iemand nodig die modellen ingame kan krijgen.

En ook slecht nieuws nu: De komen de week kan ik "even" niet aan de mod werken, want ik ben "ff" naar New York ( :D !).

En bezoek ook nog eens onze site van de mod:

www.greenlightdistrict.tk

Geplaatst:
comment_524410

Hey ik wil eventueel wel wat gebouwtjes ofzo maken... een winkelcentrum zou wel vet zijn dan maak ik zo'n Amerikaans winkelcentrum zoals dit:

1bf6.jpg

En ik wil eventueel ook nog wel wat PhotoShop werk doen, maar ik heb geen Photoshop, wel PaintShopPro; dat is bijna hetzelfde alleen een paar functies minder en een stuk goedkoper.

Bewerkt: door Puma

Geplaatst:
comment_524571

Ik heb de opdracht gekregen om het 1ste eiland in sa te zetten.

Oja, ik bn niet van plan om alles ingame te zetten.

Hier is een film-tutorial over hoe je een object in sa zet, ik neem aan dat je het daarna wel kunt.

Geplaatst:
comment_524614

Goed Puma, dat je dat wil gaan maken. Als je daar uiteindelijk mee klaar bent dan mag je best nog een andere lot maken als je dat wil, maar dat is voor later.

En Blastov, ook erg fijn dat je het in game wil gaan zetten. Hopelijk zullen we redelijk snel resultaat zien :*D

Maar die tut, Hij is erg goed hoor, goed uitgelegd enzo, maar wat is er mis met dat geluid? Het is nogal zacht en soms kraakt het heel erg?!? (Maar dat kan natuurlijk ook gewoon aan mijn computer liggen :D )

Hoe dan ook, goed dat er eindelijk wat meer mensen aan mee willen werken :D :D !

Geplaatst:
comment_526111
Dat gekraak klupt, maar ik kan het niet ingame zetten want het is een .gmax file.

Ja, dat regelen we, we maken er zelf wel eerst een DFF van, want dat lukt nog net, maar daar mee kan je wel verder de col enzo maken om het ingame te krijgen. Dus er wordt hier aan gewerkt.

Ik had ook nog een ander idee, namelijk nieuwe wapens. Zelf geen idee van hoe je die ingame moet krijgen, maar weet iemand misschien een leuk wapen? Ik dacht zelf al aan zware machine geweren zals M60 of gewoon een kapote bierfles, maar hebben jullie nog betere ideeën?

Maar Blastov, je krijgt goede bestanden dus binnekort!

Geplaatst:
comment_526165

Idd, het is wel mogelijk; ik werk met sketchup en ik kon ook geen bestanden vanuit Gmax naar Sketchup krijgen, maar wat hebben wij gedaan: Nickonly heeft zijn model als een .dff geexported uit Gmax, en ik heb die weer geimport in mijn 3dsMax, toen geexported naar een .3ds en toen kon ik het in Sketchup bewerken. Dus: gewoon als .dff exporten en importen en klaar is Kees.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_526957
Ja, dat regelen we, we maken er zelf wel eerst een DFF van, want dat lukt nog net, maar daar mee kan je wel verder de col enzo maken om het ingame te krijgen. Dus er wordt hier aan gewerkt.

De coll(s) is(zijn) overgins ook al aangemaakt door mij :)

Applemac.....

Geplaatst:
comment_527681
Ik had ook nog een ander idee, namelijk nieuwe wapens. Zelf geen idee van hoe je die ingame moet krijgen, maar weet iemand misschien een leuk wapen? Ik dacht zelf al aan zware machine geweren zals M60 of gewoon een kapote bierfles, maar hebben jullie nog betere ideeën?

jah dat is een goed id en ik weet miss ook nog wel een paar zoals miss insectenverdelger, of een kanon of een of andergeweer dat je tegenstander verschrompeld:Phah

naja ik laat nog wel ff horen als er wat in me opkomt;p :Y

Bewerkt: door boboboy

Geplaatst:
comment_527726

Hey ik heb al wat aan m'n LOT gewerkt, ik ben nog niet ver ofzo maar voor de mensen die willen weten hoe het er tot nu toe uitziet (klik op plaatje voor vergroting):

06fd9.th.jpg

06bi1.th.jpg

06pn7.th.jpg

06js4.th.jpg

06by0.th.jpg

Ff voor de duidelijkheid: dit wordt dus de parkeergarage. Dat glas wordt nog vervangen door beton, wat realistischer plafond. Ik heb het alleen even zo gemaakt dat je erdoor kunt kijken. Hier bovenop komt dan het winkelcentrum, er zal ook een trap komen van de parkeergarage naar het gebouw zelf, of een lift waar als je dan tegen de door loopt naar boven wordt geteleporteerd. Dit moet nog gedaan worden in de parkeergarage:

-Pijlen op de weg

-'Pilaren' die zorgen dat het plafond niet naar beneden komt

-De muren texturen

-Parkeerplaatsen zelf maken d.m.v. witte strepen op de asfaltstukken

-Overige obecten zoals parkeerautomaten, lampen en hekjes

Ik zal binnenkort (komende dagen) er wel aan werken, dus dan wil op z'n laatst zaterdag klaar zijn met de parkeergarage in z'n totaal. Wat vinden jullie ervan?

Keep up the good work allemaal, Grtz Puma.

Bewerkt: door Puma

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.