Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_528268

Wooo leuk dat er weer eens mensen meehelpen aan de mod, mooi Puma!! :klap: :klap:

Ik vind hem echt mooi! Alleen mogen die bochten in de hoekken in die parkeergarage wat mooier, want nu zijn ze nog al.. eh, recht. Hopenlijk ga je er nog een "echte" bocht van maken. maar hoedanook, voor nu is ie mooi!

Ik ben zelf ook al aan een lot begonnen, maar die is nog geen screenshots waard :sst:

Maar ik ben ondertussen ook bezig met een andere lot, die ook erg gaaf wordt, maar ik weet alleen nog niet waar die gaat komen.

En Boboboy, die insectenspray, die zou wel als of inplaats van die spray can of teargass kunnen. Maar een kanon?!? Dat gaat volgen mij niet lukken, want die zijn zo zwaar om te dragen :bonk: . Hoogstens in plaats van die rocketlauncher. Maar ik ga niet aan passen zodat cj een kanon duwt ofzo, maar dat zou ook niet zo goed kunnen, want als je dan omswitcht naar een ander wapen, dan heb je een kanon in je broekzak? Das dus een beetje gek en onmogenlijk.

Maar het gaat hier dus lekker goed met deze mod! Hopenlijk blijft het zo!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_528446

De kavellijst is nu in de hoofd-post te vinden. Ik ga nu ook werken aan mij lots. Hier komt ook gebouw te staan, namelijk een Hotel. Maarre, jongens. Laten we het eerste eiland ook niet vergeten, he! :)

-Fouten in de kavellijst? Zeg het via PM!- :)

Apple-Mac...

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_528660

Als ik die bochten 'nog ronder' maak dan zijn het meer poly's... en ik ben net met de parkeergarage begonnen... je mag niet meer dan 38000 poly's per model in SA hebben... toch? Zoiets tenminste, en ik denk dat de meeste poly's nog wel in kleine dingen gaan, zoals bloempotten of parkeerautomaten.

Anyway, ik heb pijlen op het wegdek gemaakt, en ik ga nu een stoep langs alles maken, en daarna parkeerplaatsen.

Geplaatst:
comment_528780
Als ik die bochten 'nog ronder' maak dan zijn het meer poly's... en ik ben net met de parkeergarage begonnen... je mag niet meer dan 38000 poly's per model in SA hebben... toch? Zoiets tenminste, en ik denk dat de meeste poly's nog wel in kleine dingen gaan, zoals bloempotten of parkeerautomaten.

Anyway, ik heb pijlen op het wegdek gemaakt, en ik ga nu een stoep langs alles maken, en daarna parkeerplaatsen.

deel 38.000 even door 30 skat, dan heb je het juiste aantal poly´s.

Bewerkt: door Bradley H.

Geplaatst:
comment_528862

Dus volgens jouw mag een model maximaal uit 1266,6666666666666666666666666667 poly's bestaan?

Hoe dan ook, dit \/ model (wat eerst nog geen screen waard was) is nu wel een screen waard, en het bestaat slechts uit 250 poly's.

nsabuilding2kg9.th.png

Geïnspireerd door dit gebouw:

nsa-building.jpg

Waar dit gebouw komt, weet ik ook niet, maar dat het erin komt is zeker.

Geplaatst:
comment_529221

oke nick dat van dat kanon zit wat in en die spray can is wel goed id heh maar wat vind je van dat andere id van mij??? ennuhh miss kunnen we een mooiere telefoon ingame zetten??!! zoals de Samsung D600 of Motorola RAZR V3i oid

ennuh dat kanon dat was eigelijks de bedoeling dat dat ergensgewoon stond en dat je daarachter kon staan zodat je kon schieten (ik was niet zo duikelijk geweest cker) bijv. op een kasteeltje of schipje oid.

en qua outows en boten enzo miss een kano en mooie outos zoals mclaren f1 of lelijke zoals miss een ingedeukt oude rammelbak(trabant?)

ennuh ik wou eerst ophouden met de mod omdat ik dan niet meer online kon spelen maar ik heb al mijn gta bestanden gekopieerd naar een andere schijf dus nu kan ik online én modden (naar een id van nick) dus ik blijf nu GEGARANDEERD!!! :*D:*D

Bewerkt: door boboboy

Geplaatst:
comment_529317
ennuhh miss kunnen we een mooiere telefoon ingame zetten??!! zoals de Samsung D600 of Motorola RAZR V3i oid

Ik denk niet echt dat dit nodig is om 2 redenen:

1 Die telefoon komt toch alleen maar in bepaalde missie's in het spel voor, dus je ziet hem bijna nooit

2 Ik denk niet dat die samsung of motorola toen eigenlijk al bestond, en dat past niet echt met de tijd waarin het afspeeld, dus dan wordt het een beetje gek

ennuh dat kanon dat was eigelijks de bedoeling dat dat ergensgewoon stond en dat je daarachter kon staan zodat je kon schieten (ik was niet zo duikelijk geweest cker) bijv. op een kasteeltje of schipje oid.

Maar dan klopt het nog niet echt, want dan zal die kogel net zo afgeschoten worden als een rocketlauncher, dus dan gaat ie de hele tijd maar recht vooruit, als of er geen zwaarte kracht is. Ook nog al gek.

en qua auto's en boten enzo miss een kano en mooie outos zoals mclaren f1 of lelijke zoals miss een ingedeukt oude rammelbak(trabant?)

ook al: bestond toen al een McLaren? Maar een kano? beetje nutteloos? en een Trabant? Wonen we in Rusland? Liever een "echte" sportwargen uit die tijd waarin SA zich afspeelt (zoals een _O_ Chervolette Corvette C4/ Zr1 _O_ ) of een andere "gewone" auto uit die tijd: Chervolette Impala (mooie wagens allebij, houd van Corvette).

Hoe dan ook, je zit vol inspiratie, maar somige iddeeën van je zijn een beetje té modern voor de mod.

Maar blijf wel leuke dingen bedenken!

En ik heb miss ook nog een leuk iddee voor een wapen, namelijk m'n lievelings gereedschap, namelijk een breekijzer/ koevoet! lekker mee rammen als een honkbalknuppel :puh:. Ook misschien leuk om te gebruiken bij een missie.

Geplaatst:
comment_529424

Zoozoozoooooo...... Ik heb wat doorgewerkt aan het parkeergaragegedeelte van m'n Lot, en zie hieronder het resultaat:

06wipparkeergaragebinnetp0.th.jpg

06wipparkeergaragebinnedl5.th.jpg

06wipparkeergaragebinnezz3.th.jpg

06wipparkeergaragedrempgy7.th.jpg

06wipparkeergarageinganab3.th.jpg

06wipparkeergarageparkeep9.th.jpg

06wipparkeergaragetotalcy3.th.jpg

06wipparkeergaragewegenrb1.th.jpg

Wat vinden jullie ervan?

Ik ga nog een soort 'blokken' maken waar een lift komt, lichten aan 't plafond en er komen nog parkeerautomaten. Misschien dat er nog meer moet gebeuren, maar dat komt ff niet in me op :{ ...

Grtz Puma :cya: .

Geplaatst:
comment_529438

echt nice Puma Keep It Up :tu::dans:

ziet er goed uit :D

maare wanneer ga je het eigenlijk ingame zetten

want ik zou het wel ingame willen zien :klap:

EDIT: Als jullie willen wil ik wel wat ingame zetten ?

Bewerkt: door nick11123

Geplaatst:
comment_529774
EDIT: Als jullie willen wil ik wel wat ingame zetten ?

Ja dat zou wel leuk zijn ja, maar, werk je zelf niet aan een mod? Want het lieftst hebben we leden die helemaal mee doen zeg maar, maar als je iets ingame wil zetten voor ons, dan houden we je niet tegen!

Misschien als je me even PBt voor als je echt er over denkt om dat te doen...

Maar Pum, Ziet er mooi ui jonge! Alleen als ik op die eenalaatste screen kijk, wat zijn dan die "lege" plekken tussen de parkeerplaatsen waar die pilaren staan? Komen daar die blokken met liften en parkeer automaten? Want anders is het best wel nutteloze ruimte...

En ik moest gewoon even dat breekijzer aka koevoet maken, dus hier is het resultaat:

breekas9.png

Maar verder heb ik geen idee hoe ik hem ingame of ook maar als wapen kan krijgen. Weet iemand dit?

Nickonly

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
comment_529783

Ik wil binnenkort het wel ingame zetten, maar dat doe ik dan in een rustig weekje, in het weekend; zoiets doe je niet ff in 10 minuutjes... en al helemaal niet een geheel eiland. Eerst moet ik uitvinden hoe ik LV van de map kan weghalen, zonder dat het spel crashed (ik heb al geprobeerd om alle LV-parts uit gta.dat te halne maar dan krijg je crash). Ik kan ook proberen om gewoon een aantal objecten uit het spel te halen, zodat ik wat meer objecten kan toevoegen; LV blijft dan wel staan maar dan heb je in ieder geval het eiland wel ingame; dat LV-probleem lossen we later wel op.

Anyway, ik ga het dus ergens in een weekend doen waarvan de week daarna weinig proefwerken of SO's heeft, en ik ook weinig programma heb dat weekend. Dat zal niet volgend weekend zijn, want dan ben ik jarig :dans: . Misschien het weekend daarop, of misschien kunnen we beter nog wat doorwerken, en dat ik het dan in de kerstvakantie ingame zet, want dan heb ik alle tijd.

Keep up the good work iedereen, en het gajullie goe!

Geplaatst:
comment_529966

ow mwa laat dan maar ik wou gewoon effe een model ingame zetten om te kijken of hij

niet bugd ofso maar echt mee doen wil ik niet teven mijn Mod West Palm Island is toch dood :Y

dus heb ik de laatste tijd niet echt veel te doen.

maar over die koefoet je moet gewoon een wapen vernagen dus de die honkbal knuppel zoek je dan op

en die vervang je door jouw dff in te plaatsen denk ik :)

Geplaatst:
comment_530243

2 nieuwtjes:

1 Ik heb dat breekijzer ingame weten te zetten, maar raar genoeg houd CJ dat ding op z'n kop vast, dat geronde stuk zit beneden en hij houdt het bij het verkeerde eind vast. Erg gek, maar ik heb hem in ieder gaval in game wat al een hele prestatie is (ahum).

2 Drainage, een nieuw lid op dit forum, wil voor ons muziek nummers gaan opnemen voor de radio! Ik had al wat (qua muziek) gehoord van hem, en dat klinkt heel goed! Dus dan is dat ook weet in oorde!

Geplaatst:
comment_530721

Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar het ziet er allemaal goed uit wat jullie aan het maken zijn.

Komen die landen bij de orginele map van SA of word het een gehele nieuwe map??

Veder veel suc6 met jullie project.

het is dat ik geen mod skills heb anders had ik geholpen ;)

Geplaatst:
comment_530740
Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar het ziet er allemaal goed uit wat jullie aan het maken zijn.

Komen die landen bij de orginele map van SA of word het een gehele nieuwe map??

Veder veel suc6 met jullie project.

het is dat ik geen mod skills heb anders had ik geholpen ;)

Je mag hier ten eerst wel posten hoor, graag zelfs, we horen graag commentaar. Maar eerst was ons iddee eigenlijk om heel SA te behouden, maar dat kan niet omdat ja maar zoveel objecten kan toevoegen, dus toen kwamen we op het iddee om het gedeelte land van LV (dus ook die woestijn met eigen vliegveld, en dat dorpje ten noorden van SF) te verwijderen, en inplaats daarvan GLD plaatsen. Maar als dat niet gaat lukken moet misschien wel heel SA weg :cry:. Maar er komt wel iets mooits voor in de plaats!

En dat je geen ervaring als modder hebt (ja dat klinkt raar), betekent niet dat je niet kan meehelpen. Je zou nog tester kunnen worden (alsof we die nog niet genoeg hebben) of je zou iets anders kunnen doen zoals helpen textures of andere afbeeldingen te maken. Dus als je wilt hebben we vast nog wel wat voor je te doen!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.