Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_539890

Mooie plaatje hoor! :)

En....Is het al gelukt om een straat te maken? (met textures?)

Mooi plaatje trouwens. Alles wordt GROEN!

Oh, en er komen ook een paar kermis attracties. Zoals een reuzenrad, of een "groene" octopus.

AppleMac... :)

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_540189

owhja ik had dus die texturen wel door alleen als ik een weg maak dan is ie wel goed alleen als je dan een bogt amakt en dus de andere kant op texturen wil dan wil ie niet draaien

Geplaatst:
comment_540261

Eindelijk heb ik tijd:

-Uitleg hoe het nou zit met LV, of hoe in iedergeval het idee is-

mapgrootmetglahelemaalyx1.th.jpg

Dat is de kaart van hoe het nu gaat worden/ hoe we willen dat het word.

Waarom LV weg?

Omdat:

- LS heeft te veel verbindingen met andere delen van SA, en is dus moeilijk uit SA te halen zonder dat we irritante problemen krijgen met weg aansluitingen.

- SF is te groot, want als SF weg gaat, gaat ook Mt Chilliat weg, en dat is nou ook niet nodig, zo veel ruimte hebben we nou ook weer niet nodig, en SF is verticaal, en GLD ligt horizontaal. (tenminste, dat is fijner)

Waarom LV dan wel?

omdat LV de juiste vorm heeft en de beste ruimte geeft voor de mod. Misschien vind je het jammer dat (voor sommigen (NIET VOOR MIJ)) de mooiste stad weg gaat. Maar zo wath? Er komt iets veel leukers voor in de plaats!

Hoe worden de wegen en hoe zit het met de trein?

De wegen zoals je op de kaart al ziet, die komen daar gewoon, die liggen al bijna vast. Maar zoals je al merkte waarschijnlijk, zijn die niet aangesloten. Dat komt omdat we nog niet precies weten hoe we die wegen gaan leggen.

En de trein dan?

Als we niks aan de path van de trein aanpassen, dan vliegt de trein gewoon over de plek waar hij anders zou rijden, ookal is er geen rails. Dus we moetten óf de trein verwijderen, óf de trein paths aanpassen.

Dat 2e gaat nog al moeilijk, omdat er hier niet zo veel mensen op dit forum goed omkunnen gaan met paths, laat staan trein paths. Als we er achter kunnen komen hoe we die path aan kunnen passen, dan passen we de trein aan. Zo niet, dan is het heel jammer maar helaas. dan gaan trein.

En gewoon verkeer op de straten, en mensen?

Hier geld ongeveer het zelfde voor. Namelijk nietmand die nu meedoet aan de mod, weet iets van paths af. Dus als we ook hier van te weten komen hoe dit werkt, gaan we dit ook doen. Liever dit dan de trein, anders zijn de straaten zo leeg.

Eiland 1 lijkt zo klein!

Komt omdat dit gewoon een klein eiland is. Hier zal je maar mee moetten leren leven, het is de harde waarheid.

even uitleg over de kaart:

De witte vierkanten of huizen en gebouwen wat ze moetten voorstellen, die zijn ook nog maar voor de show, die zitten nog neit opde goede plek, en hebben al helemaal niet de goede vorm (bij de meeste staat nog nieteens iets). Vooral op het 3e eiland is dit erg goed te zien. Daar heb ik het gewoon even helemaal wit gemaakt, omdat we nog helemaal niks van het 3e eiland hebben behalve de kaart. Dit word ook dus nog uiteindelijk gefikst.

Is dat alles?

Nee. Maar wat dan wel? Dat zeg ik lekker niet :engel: .

Bewerkt: door Nickonly

Geplaatst:
  • Auteur
comment_540620

Oke, ik heb ff snel aan mijn breakdance gewerkt voor GLD.

Hij ziet er te simpel uit, maar daar gaat het niet om.

Screen:

attractieyq7.png

Ik zeg er ff bij, dat de hele attractie, 6076 poly's heeft.

Dat wordt dus een hoop stukken verdelen :clown:

*En bij lots 14,15 komt er kermis.

AppleMac...

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_540948
Ik zeg er ff bij, dat de hele attractie, 6076 poly's heeft.

Dat wordt dus een hoop stukken verdelen :clown:

*En bij lots 15,16,17,18,19,20,21 komt er kermis.

AppleMac...

Wowowo, dat was niet de afspraak! Alleen op lot 15 en misschien ook 14 zou er een kermis komen! niet aan die hele kust! En die attratie hoeft niet in zo veel stukken te worden verdeeld! Dat kan best in een bestand. En dat hij zoizo al zo veel poly's heeft is al bijna onmogelijk! Die moet je gewoon minder maken!

Geplaatst:
comment_541041

Mensen, Ik heb hier nog niet echt wat gepost, maar heb contact gehad met Nickonly over radio stations in The Green Light District....

Ik heb ff een kleine demo in elkaar geflanst met wat tracks ... Check Hier 8.00 min. Verder heb ik een vraagje : het lijkt me erg lollig om wat jingles/reclame tunes te maken voor typische Green Light District dingen (die kermis, hotels, winkels etc)... Wat komt er zoal in die mod en zijn er echte namen voor (hotelnaam bv).

Om af te ronden : er staat veel muziek van mij op MP3Unsigned(Hier en Hier). Dit zijn allemaal tracks die ik zelf heb gemaakt en dus kan gebruiken zoals ik wil (geen copyrights). Als daar nummers tussen zitten waarvan jullie denken dat die er zeker in moeten, laat het me dan graag even weten.

Groeten en succes met dat hardcore modellen wat mijn pet echt ver te boven gaat !

Hans aka Drainage

Bewerkt: door Drainage

Geplaatst:
comment_541053

Mooie muziek hoor Drainage. Ik ben erg onder de indruk. Het klinkt bijzonder proffesioneel. Echt heel knap.

Alleen moet je even je e-mail uit je post halen. Het is niet toegestaan om e-mail adressen te posten op dit forum. We hebben wel een pm functie. Met die functie kun je met elkaar communiceren en eventueel om e-mail adressen vragen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_541061

At Drainage,

Zozo...Dat klinkt goed! Zoiets zou zeker in de Green Light District moeten komen. :)

*De radionaam heet District 5 Live.

Ik vrees dat we niet echte namen mogen gebruiken. Wel de afleiding daarvan. (zoals Burgerking, die noemen we dan bijv. BurgerQueen)

At Nickonly,

Oh, oke. 14,15. Het wordt niet echt een grote kermis, maarja maakt niet uit.!

AppleMac...

Geplaatst:
comment_541604

..... En de trein dan?

Als we niks aan de path van de trein aanpassen, dan vliegt de trein gewoon over de plek waar hij anders zou rijden, ookal is er geen rails. Dus we moetten óf de trein verwijderen, óf de trein paths aanpassen.

Dat 2e gaat nog al moeilijk, omdat er hier niet zo veel mensen op dit forum goed omkunnen gaan met paths, laat staan trein paths. Als we er achter kunnen komen hoe we die path aan kunnen passen, dan passen we de trein aan. Zo niet, dan is het heel jammer maar helaas. dan gaan trein.......

ik dacht net toen ik dit las als we nou gewoon LV weghalen alleen dan laten we de treinrails liggen en daar onder leggen we dan weer onze mod dan zouden we de trein path gewoon kkunnen laten wat het is en onz meer bezig houden met de voertuigen en citizen path.... of niej???:engel:

-EDIT-

naar aanleiding van appel zijn post hierboven heb ik ff wat namen bed8:

Burger King---->BurgerQueen

Pizzahut---->Pizzashop

McDonald's---->MacDistrict(naar een idee van Apple-Mac)

Febo---->Wallfood?

Smulwereld---->Yammieworld

of kledingzaken:

Coolcat---->Cooldog

Jeanscentre---->Pantscenter

weet iemand miss een betere naam voor 1 van die ik heb bedacht zeg het dan dan kunnen we zien of dat miss beter is!

owhja en @ Drainage: mooie muziek man!

:cya:

[NL]BoBo[FRL]

Bewerkt: door [NL]BoBo[FRL]

Geplaatst:
comment_542090

Ziet er niet onaardig uit allemaal, alleen ik moet nog steeds vor jullie een eiland ingame zetten maar ik krijg steeds rars toegestuurd met niet kloppende dff's en zonder textures, jullie kunnen ook gewoon de *.max er bij leveren, dan kan ik het ook doen. Wat betreft de map, het ziet er wel oke uit maar toch gaat het er niet uitzien in sa. Jullie bekijken namelijk alleen de voordelen maar er zijn ook nog nadelen: Waar eerst LV zat zit ju een groot gat waar geen water ligt, en alleen pro-mudders lukt het nog om water toe te voegen. Verder vraag ik me af hoe je al die wegen wilt gaan verbinden. Als laatste ziet er er ogal gaar uit dat LV weg is, dan zou je eigenlijk een soort van muur moeten bouwen ofzo want het land stopt nu opeens.

Met de juiste programma's en goede ervaring kun je paths maken en ze ook weghalen in sa, dat geld ook wat bereft de scm.

Geplaatst:
comment_542120
... Met de juiste programma's en goede ervaring kun je paths maken en ze ook weghalen in sa, dat geld ook wat bereft de scm......

heb jij miss die programmas en die ervaringen??

Geplaatst:
  • Auteur
comment_542610

Omdat eiland 1 zo klein lijkt (en dat is het zeker) ben ik vanplan, om het te vergroten. Er komt namelijk een eiland bij, wat bij het eerste eiland hoort, genaamd: "West Resort" (omdat het in het westen ligt)

bvdaf9.jpg

Zo moet het worden. Later zal het eerste eiland grondig aangepakt worden. Maar dit is op het eerste gezicht, hoe het moet worden.

*op de kaart staat EAST. Ik bedoel west.! :)

AppleMac...

Bewerkt: door Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.