Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_955535
Nieuwe screens, van een voertuig wat je misschien niet zou verwachten, namelijk:

de Phobos VT, uit GTA Liberty City Stories(ja hetzelfde model, geen remake of iets dergelijks). Het chrome lijkt misschien een beetje overdreven, maar dat komt doordat het een stilstaand plaatje is(ingame ziet het er wel goed uit namelijk). Natuurlijk zitten er aangepaste wielen onder, die er best wel bij passen: Infernus/Banshee/Buffalo wielen, maar dan met zwart glimmende velg en chrome middenstuk...(En natuurlijk wat high polier) Ik zou zeggen: Kijk zelf

PhobosVT4.png

Comments please....

@hieronder: Lol.. :puh: Daar kan ik niks aan doen, bij mij zijn ze binnen no-time geladen :puh:

Ach zeur :puh: Ik verander 't wel...

Hey, de auto ziet er naar mijn mening veelste lowpoly uit. Ingame kan hij er misschien wel goed uitzien. Maar toch is een meer gedetaileerder voertuig mooier, vandaar dat wij in MS ook bestaande autos in kwaliteit 'pimpen'. Zoals bijvoorbeeld het maken van 3d motorblokken.

Ik vind ook dat de UVW die jullie hebben gebruikt niet uitermate geschikt is. Ook ziet alles er erg naturel uit, ik kan er bijvoorbeeld geen bepaalde sfeer uithalen.

Voorderest zal ik achter bij die berg overgangs texture gebruiken, en het gras wat minder netjes groen. Want nu lijkt alles gewoon door de mens gemaakt, het oogt niet natuurlijk.

Vat mij comentaar niet als gezijk op. Ik wil jullie alleen maar tips geven: ;)

met vriendelijke groet:

Tim :7

Geplaatst:
comment_955608

De auto is inderdaad nogal low poly, maar ik heb er ook een 3d motorblok ingelegt, met highpoly "dinges aan de bovenkant". Dit doe ik namelijk bij al mijn auto's, meestal maak ik een helemaal nieuw motorblok, met als basis een SA blok, maar dus met b.v. een nieuwe carburateur, uitlaten in volledig 3d enz.. (Zo heb in die Rumbler R/T('69 Charger) een 426 Hemi vrij gedetaileerd nagemaakt, en die Blizzard(Countach) heeft een V12...).

Ook de wielen heb ik aangepast naar mijn smaak zodat ze meer bij de auto passen, "40-hoekig" in plaats van 8??-hoekig zoals in SA, en glimmendzwart met chromen naaf.. Ook de achterlichten zijn van 6-hoekig naar 20-hoekig gegaan, hetzelfde geldt voor zo'n beetje alle ronde vormen. Ik houd zelf ook niet van low poly, (daarom zijn mijn eigen auto's altijd nogal "wel erg high poly" om het maar zo te zeggen zoals Nick en Apple het zeggen xD)

Je hebt inderdaad gelijk met "gedetaileerder ziet er altijd beter uit, ookal zie je het ingame niet", toch vind ik dat je op dát plaatje weinig kan zien dat rond hoort te zijn terwijl het heel hoekig is(behalve de wielkasten, maar zelfs dat valt, vind ik(!), niet heel erg op)

Over dat egaal, ik weet niet of je de auto bedoeld of de gebouwen, maar bij de auto heb ik de standaard LCS body texture gebruikt, (Lijkt heel erg op die van SA in princiepe), en als reflectie ook standaard SA reflectie dus er zit ook wel een beetje "modder" op de zij, voor en achterkant.

Ik ben nu met een andere auto bezig, en die ben ik inderdaad helemaal aan het updaten.

Oja: Ik zie je commentaar niet als gezeik, maar als tips, vandaar dat ik er ook antwoord op geef...

Geplaatst:
comment_956094

@ Tim, klupt maar dit eiland is gemaakt toen we nog echte n00bies waren. het 1e eiland wordt ons pronkstuk (zo vatte ik het op :puh:), daar zijn Nickonly vooral en ik een beetje mee bezig (qua eiland).

Bewerkt: door stefaneke

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1041318

Er zijn toch een paar dingen waar ik op moet attenteren waardoor ik de screen eerlijk gezegt helemaal niet mooi vind.

Ten eerste zien de autos er ontzettend onrealistisch uit, en ik ben ook niet tevreden over de kwaliteit.

Ten tweede zijn de textures van het rechtse gebouw niet goed getextured, het ziet er erg slordig uit.

Ten derde zal ik toch echt radiosity prelightning gebruiken, dat is zo simpel, je hoeft alleen maar in 3ds max een skylight te plaatsen, en vervolgens radiosity instellen en vertex paint.

Ten vierde zal ik dat groene boompje bij de raamtexture van het linkse gebouw weghalen, want het valt heel erg op dat het zich herhaald. ik vind zelf herhaling niet zon probleem, maar het moet niet opvallen.

greetz. Tim

Geplaatst:
comment_1041388

Thanks voor je reply Tim. Hier kunnen we tenminste wat mee.... zo ongeveer... Namelijk:

Ten eerste: Waarom vind je de auto's er onrealistisch uit zien? Door de reflectie, die by the way standaard SA reflectie is... Door de vorm van de auto? Dan moet je toch bij R* zijn, want de auto komt uit GTA VCS, ik heb er alleen een realistische(dus niet zo plat enzo) onderkant tegenaan gegooid en de auto zelf wat high polier gemaakt(eerst was hij echt super low poly).

Als je bedoeld die vering: Ik heb vaak zat zo'n lifted jeep gezien op de straat, er staat er zelfs een een paar straten verderop (een blauwe 1976 Ford Bronco, waar deze toevallig ook op gebaseerd is, ik heb de vering daarom ook zo exact(maar toch niet té exact natuurlijk, anders wordt het weer té high poly) mogelijk nagemaakt van een Bronco)(nadat ik klaar was met de originele Gang Rancher nog meer te baseren op die Bronco kwam ik er trouwens pas achter dat er echt EXACT zo een hier in het dorp stond als waar ik plaatjes van had, zelfs dezelfde metallic blauwe kleur :puh: )

Aan de kwaliteit kan ik niet echt iets veranderen helaas: als ik via imageshack upload zijn de plaatjes in png formaat, (dat deed ik eerst namelijk), en toen werd er geklaagd dat de plaatjes niet snel genoeg laadde, want ik moest "photobucket gaan gebruiken, dat is wel snel", maar dan worden de plaatjes jpeg formaat, dus vrij slechte kwaliteit.

Dat rechtste gebouw is precies wat Apple zei :7 "je moet er alleen wel op letten dat sommige gebouwen verwijderd zijn". Sorry Apple, ik zal er op letten Apple :engel: . lol....

Ten derde: Niet echt veel idee hoe dat allemaal werkt. Maar als je daarmee op de auto doelt: In Zmodeler kan dat niet, en 3DsMax vind ik (voor auto's!!!) een klote programma om in te werken, daarnaast zie ik er geen nut in om voor dit soort dingen op 3dsmax over te stappen, ik zie geen verschil met originele auto's.. Dus je zal het wel over de gebouwen hebben: wij vinden het er zelf goed uit zien, en om het maar even zoals R* te zeggen: "we maken het hoe wij het willen hebben".

Die ramentexture is inderdaad een goed punt, hier klaag ik met andere dingen soms ook over, dus je kan verwachten dat dat veranderd wordt. :)

Ik zou graag een reply krijgen op wat je precies zo onrealistisch vind aan die auto('s?), dan kunnen we er tenminste wat mee bij volgende auto's.

EDIT: Over de kwaliteit, Het is geloof ik andersom, photobucket geeft png formaat, imageshack jpeg. Zie ik net pas, dus bedoel je de kwaliteit van die auto? Ik heb alle lelijke hoeken high polier gemaakt(is misschien zo niet te zien op zo'n plaatje, maar het is wel zo), misschien dat je klaagt over de wielkassen: die zijn ook afgerond als je goed kijkt, ik heb ze express deze vorm gelaten en niet rond gemaakt, omdat de normale Rancher,(van SA), ook vierkante wielkassen/spatborden heeft.

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1041902

srry voor de onduidelijkheid,

in ieder geval vind ik de autos er onrealistisch uitzien, omdat ze er een beetje cartoony uitzien, je merkt zo dat dit niet SA graphics zijn,

wat ik met cartoony bedoel is dat de lak erg onrealistisch overkomt, glans toevoegen aan autos geeft toch niet zon mooi resultaat, je krijgt pas echt resultaat in reflecties wanneer je ENB series gebruikt om je screens te maken. Maar ik begrijp dat niet iedere videokaart dit tooltje aankan.

Maar om niet te lullig over te komen moet ik toch zeggen dat ik ook 1 mooi ding zie in de screen, en dat zijn die armachtige dingen rechts in de screen, dit is een decoratie neem ik aan?

Jullie moeten er wel iets aan doen dat je screens niet lelijk overkomen, zet de graphics van GTA op extra high, en de resolutie het hoogste wat je sherm kan vertonen. Voortaan als je screens maak moet je deze gewoon in paint als .jpg bestand opslaan.

iig veel succes met jullie mod,

M.v.g. Tim

Geplaatst:
comment_1042110

Ah nu weet ik wat je bedoeld. Alleen "je kan duidelijk zien dat dit geen SA graphics zijn"? Voor zover ik weet is er niks aan de standaard graphics van SA veranderd (tot nu toe), de enige veranderingen die je op onze screens kan zien ten opzichte van San Andreas zijn de auto's en de stad, dus snap ik nog niet echt wat je daar mee bedoeld.

Over die ENB series: Dat kan inderdaad niet elke videokaart aan,(mijne toevallig wel) maar ik wil ook niet op onze screens die mod aan hebben staan, om dan als GLD klaar is mensen GLD te laten downloaden om ze daarna uit te laten vinden dat die mod op hun videokaart niet werkt. Dan laat je het er mooier uit zien dan het is in de uiteindelijke versie. Ook gebruiken wij sowieso geen mods in GLD die niet voor GLD only zijn gemaakt(en dus zeker geen tools die mensen appart aan moeten zetten voordat ze het spel opstarten en/of waar wij appart credits voor moeten geven) Over die SA reflectie die ik op al mijn auto's gebruik: ik ben nog wel van plan om die misschien iets beter (iets realistischer) te maken, b.v. door ipv alleen maar die (een beetje) bruinachtige "gereflecteerde bergen" er "gereflecteerde" bomen enzo op te zetten.

Over "dat ding rechts" kan ik niets bekend maken, maar neem maar van mij aan dat het niet (alléén) ter decoratie dient

Ik draai SA (en dus GLD) sowieso al op de hoogste resolutie die mijn scherm aankan (1024 x 768), maar als ik een screen maak, post ik natuurlijk niet alles wat er te zien is, (onbelankrijke delen met b.v. alleen maar lucht laat ik zo veel mogelijk weg). Mijn graphics staan trouwens volgens mij ook al op z'n hoogst(weet niet zeker).

In ieder geval bedankt (allebei). Ik zal er op letten dat ik m'n auto's niet te laag op de weg leg(I just like 'em low, als je begrijpt wat ik bedoel :puh:)

@hieronder: xD ontlasting problemen :puh: Lol.. anyway: dankje voor de tip over fraps, ga ik proberen. Photoshop gebruik ik liever niet, ik ga liever geen dingen photoshoppen zodat het beter lijkt dan het is.

@Daaronder: Ah oke, ja dat idee heb ik zelf ook wel. De auto's van VCS zijn volgens mij sowieso meer cartoony dan die van LCS, maar allebei een stuk meer cartoony en "raar" dan de auto's van SA. Toch heb ik die Gang Rancher verbeterd qua kwaliteit, hij is een stuk high polier dan de originele, helaas dat dat kennelijk niet goed genoeg te zien is.

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1042125

Mythje heeft altijd al ontlasting problemen gehad qua betreft screens. De meeste screens zien er gewoonweg niet echt representatief uit.. misschien een ander programma dan simpelweg Paint en Prt Scrn? Fraps of iets anders doet ook wonderen, met photoshop nog wat dingen wegwerken en alles is representatief (A)

Bewerkt: door White Gold

Geplaatst:
comment_1042215

Ik bedoelde dat je zo ziet de de autos uit een spel zijn geimporteert dat mindere graphics heeft dan SA, zoals GTA LCS. Aangezien dit spel eerst op PSP uit kwam, en later op Ps2 heeft het daardoor minder kwaliteit gekregen als GTA Sa vind ik zelf.

Geplaatst:
comment_1042337
Ik bedoelde dat je zo ziet de de autos uit een spel zijn geimporteert dat mindere graphics heeft dan SA, zoals GTA LCS. Aangezien dit spel eerst op PSP uit kwam, en later op Ps2 heeft het daardoor minder kwaliteit gekregen als GTA Sa vind ik zelf.

Dat snap ik ook, toch vind ik de screens er nooit zo goed uitzien. Die van Mafia Stories zien er over het algemeen veel afgewerkter en verzorgerder uit.

Dus de freedom tower is er ook? :tu:

10/10 0_0

Je hoeft in godsnaam toch niet alles een fucking cijfer te geven. Je moet beoordelen met beargumentatie, dit is school niet. Wat heb je in godsnaam aan een cijfer als je niet wordt uitgelegd wat er verbeterd moet worden....

Geplaatst:
comment_1042359
Ik bedoelde dat je zo ziet de de autos uit een spel zijn geimporteert dat mindere graphics heeft dan SA, zoals GTA LCS. Aangezien dit spel eerst op PSP uit kwam, en later op Ps2 heeft het daardoor minder kwaliteit gekregen als GTA Sa vind ik zelf.

Dat snap ik ook, toch vind ik de screens er nooit zo goed uitzien. Die van Mafia Stories zien er over het algemeen veel afgewerkter en verzorgerder uit.

Sorry hoor, maar wat is nou het probleem? Wat heb je nou liever: veel gemodel en mooie models, of mooie screens van die models? Ik weet wel waar ik mijn prioriteiten zou leggen, hoor.

Bij Mafia stories heb ik nog niet (of nauwelijks) een screen gezien van zelfgemaakte auto's, dus dat is niet te vergelijken.

Ik vind de voertuigen van Myth briljant, en ook al is hij niet high-poly, ze zijn mooi zat.

@ Tim: laat in MS-subforum maar eens zien dat jij het beter kan. Eentje die ook werkelijk gebruikt wordt, en niet alleen gemaakt om te modellen, want voor het ingame zetten moet je ook nadenken over het aantal poly's.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.