Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1042373

Ik vind de models van Mythbuster ook gewoon steen goed. Het probleem is dat de screens in z'n totaliteit er niet goed uitzien. Ik doel nu op de kwaliteit van de screens en niet van Myth z'n models. Aan de screens wordt te weinig aandacht besteed. Het doel is de auto te showen, maar de meeste mensen kijken ook naar de achtergrond en die ziet er dan gewoonweg niet goed uit. En dat vind ik jammer, want screenshots moeten op dit moment representatief zijn voor de mod.

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1059358
...en ook al is hij niet high-poly...

Wel dus :7 (ok, niet zo zeer die auto's uit LCS...)

Het probleem is dat de screens in z'n totaliteit er niet goed uitzien. (...) Aan de screens wordt te weinig aandacht besteed. Het doel is de auto te showen, maar de meeste mensen kijken ook naar de achtergrond en die ziet er dan gewoonweg niet goed uit. En dat vind ik jammer, want screenshots moeten op dit moment representatief zijn voor de mod.

Ik ben het totaal met je eens. De screens zien er in z'n geheel niet al te best uit, en er wordt niet al te veel aandacht aan besteed. Daarom wil ik ook melden dat je van nu af aan alleen nog maar "fatsoenlijke" screens zal gaan zien, àls we deze releasen (waneer we dat dan ook ooit in de zoveel tijd doen). Overigens zijn op de meeste vorige screens wel dingen (vooral gebouwen) te zien die nìet in de uiteindelijke GLD komen. Ook hier gaan we beter op letten.

Geplaatst:
comment_1059528

dit was niet lullig bedoeld hoor,

Kijk misschiien ligt het niet aan de autos zelfs, maar aan de graphics van SA, eerlijk gezegt denk ik ook dat dit de reden is. De vorige screen met de autos komen bij mij een beetje vaag over.

Daarentegen ziet de screen van een aantal posts terug er iig wel veelbelovend uit. Kijk dit zijn nou eens screens die er professioneel uitzien, veel beter als de vorigen. :tu:

Mafia Stories heeft al wel een paar eigen autos die zijn gemaakt door ons lid roberto van gtaforums.

Iig heb je wel gelijk dat ik wat meer moet laten zien. Maar MS heeft nu al een stap genomen naar een mooiere stad, zonder allemaal bugs e.d.

Iig moet ik eerlijk toegeven dat er op dit moment meer updates van MS zijn op gtaforums.com.

Bewerkt: door Tim

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1075604

Forston Island

Nergens ter wereld zie je zo'n groot verschil tussen Noord en Zuid...

Geschiedenis en Cultuur

Forston Island is een eiland waar oorspronkelijk veel boeren en dorpelingen leefden. De bewoners en ambtenaren waren in 1869 al erg arm. Het dorp kreeg later toch nog succes door een industiueel gebied met een haven, waar veel mensen konden werken. In 1978 is er een megasnelweg aangelegd, waardoor alles goed bereikbaar is, em het steeds beter ging met het eiland. Langzaam maar zeker is dit eiland gevormd tot wat het nu is.

Forston Island tegenwoordig

Tegenwoordig kijk je je ogen uit als je dit eiland betreed. Je kunt je haast niet meer voorstellen dat dit zo'n 'keurige' dorpje was. Wanneer je met de auto vanuit The Downtown District over de snelweg aan komt rijden, merk je meteen de "nieuw" aangelegde snelwegen. Links en rechts zie je dat het oude landschap vrijwel intact gebleven is. Maar schijn bedriegt. Waneer je de eerst volgende knooppunt bent uitgereden, zie je de ware aard van dit eiland. Alle vooruit gangen die het eiland in de loop der jaren gekend heeft zijn grotendeels teniet gedaan door burgeroolrogen, confrontaties met het leger en de politie, en ontevredenheid onder de bevolking. De sporen van de laatste confrontaties zijn nog goed te merken, als de spanning als maar hoger wordt, en er ieder moment weer een gevecht kan beginnen tussen een van de drie dorpen en de politie. Zolang het op het eiland rustig is, en iedereen zich koest houdt, is het een fantastische plek om eens lekker van de natuur te genieten in de bergen, of lekker aan het strand.

Wijken

-Komt binnenkort-

Algemene Kenmerken

  • Veel natuurervaring, maar ook veel bebouwing.
  • Redelijk groot, en dorpachtig.

[Plaatje komt hier]

Een overzicht van het snelweg-netwerk

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1075629

The Downtown District

Heel klein, bijzonder volgepropt.....

Geschiedenis en Cultuur

The Downtown District stond vroeger bekend als het 'visserseilandje. The Downtown District bestond toen slechts uit The Piralake Hill, en uit Arbardon, en zou vroeger Fishtown geheten hebben. In het midden zou zeer waarschijnlijk een rivier hebben gestroomd, genaamd Pirate's Lake. Derest is later bijgegraven. Dit was niet echt een bewoond eilandje. Hier kwamen veel mensen uit de grotere districten naartoe voor, je raad het al, de visserij. Niet alleen kwamen hier vissers, maar ook piraten kwamen hier veel, via het oude (inmiddels vergaande) Pirate's Lake. Er is nog het een en ander van dit eiland over, waar je goed kunt zien dat het een plaats was waar veel mensen viste. De grote uitstekende rots aan het zuiden van dit eiland is namelijk nog niet verdwenen. En als je goed oplet, zie je in Arbardon ook een weg in het water lopen. Vroeger waren dit dus aankomstplaatsen van de vissers. In 1960 kreeg het niet langer de naam als 'visserseilandje' en werd het graven gestart. In 1967 is dit uiteindelijk voltooid, en werd er zoveel mogelijk land geëgaliseerd, waardoor dit een uitstekend locatie werd voor kantoren, flats en hoogbouw. In 1987 was dit project helemaal voltooid.

The Downtown District tegenwoordig

Waneer je arriveerd op Arbardon International Airport zie je als eerst de prachtige wolkenkrabbers, en het tweede wat je opvalt, is dat er zoveel dichtbebouwd is. En ten derde: Het is er extreem druk. Doordat het zo druk is, is dit een uitstekende locatie voor criminalteit en drugsbarons. Als je door deze 'little city' loopt, merk je echt dat je in een volgepropte jampot zit. Er is 1 hoofdweg met 4 opritten, en 4 afritten. Het unieke van deze hoofdweg is, is dat er zowel aan het Oosten, als het Westen ervan 2 bruggen hangen die uitlopen tot snelwegen. Dit eiland heeft voor elk wat wils. Zo is Arbardon een beetje de rustige kant van het eiland, zonder wolkenkrabbers. The Piralake Hill heeft wel wat wolkenkrabbers op haar land staan. Ga je liever uit? Dan moet je in New Avalon zijn. Of wordt je neergeslagen door een trafestiet, dan beland je in het ziekenhuis in Junction's Ave. Kortom, hier valt veel te beleven...

Wijken

  • Arbardon - Woonwijkachtig, kleine kantoren.
  • GLD National Airport - Vliegveld van The Downtown District
  • Junction\\\'s Ave - Wolkenkrabbers, Winkelcentrum, Politiebureau en Ziekenhuis
  • New Avalon - Kermis, en uitgaansgelegenheden.
  • The Piralake Hill - Uitstekende Rots, Zaibatzu Gang Zone, Winkelcentrum.

Algemene Kenmerken

  • Geen natuur. Hooguit de uitstekende rots
  • Helemaal stad. Heel weinig reliëf, en heuvels.
  • Veel wolkenkrabbers, uitgaansgelegenheden, en winkelcentrum
  • Bevat politiebureau en ziekenhuis.
  • Vliegveld aanwezig.
  • Kermis aanwezig.
  • Bijzonder klein eiland, vergeleken met de andere 2.

stingerlrxky4.png

Junction's Ave, een van de hoofdwegen door The Downtown District

police1zb7.png

Een blik op De Hoofdweg van The Downtown District

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1079020

Liberty Tree's

Groot, groter, grootst....

Geschiedenis en Cultuur

Dit is waarschijnlijk het oudste eiland tot op heden. Dit is het eiland wat helemaal 'vergroend' was. Men zegt dat dit eiland precies 3289 jaar geleden uit een vulkaan was ontstaan. De Vulkaan "Liberty" doofde uit, en het zeewater steeg. Zo werd het land. Ongeveer twee eeuwen geleden kwamen er op dat land landbouwers wonen, omdat de grond daar niet gebruikt werd, en erg vers en vruchtbaar was. Deze landbouwers maakten langzamerhand hun eigen beschaving door steeds (kleine) dorpjes te bouwen. Maar daar bleef het niet mee, dit stuk land werd namelijk ook door militairen ontdekt als prima oefenterrein en extra land. Daarom werd een eeuw geleden de eerste militaire luchthaven aangelegd, ver vandaan buiten de boeren bevolking. Zo werd -stuk voor stuk- het land opgebouwd tot wat het nu is.

Liberty Tree's tegenwoordig

De naam 'Liberty Tree's' is waarschijnlijk niet de juiste benaming voor het gebied, omdat de bevolking die er nu woont tot op de dag van vandaag anoniem wilt blijven en geen contact toont met de buitenwereld. Het gebied is wel vanuit de lucht verkend en ziet eruit als een soort Italië (qua vorm). Verder wordt vermoed dat het eiland een trein-netwerk heeft, een luchthaven, een snelweg (Voor plaatselijke bevolking wordt aangenomen), en ongeveer 10 kleine privé eilandjes heeft, welke (voorlopig nog) onbewoond zijn. De bewoners duiken elke keer onder als er een vliegtuig boven vliegt om meer van het land te verkennen. Verder hebben we uit onze luchtfoto's gezien dat er veel bos en woud te zien is. Wij hopen binnenkort om de bevolking wakker te maken, zodat zij zichzelf EN het land aan de buitenwerld willen vertonen. Wat voor bevolking er nu leeft, is tot op heden onbekend.

Wijken



  • ???? - We hebben geen idee wat voor wijken er op dit moment zijn, en hoe ze heten. Waarschijnlijk zullen we er binnenkort achterkomen...



Algemene Kenmerken

  • Waarschijnlijk veel natuur
  • Groot spoor-netwerk
  • Groot ringweg/snelweg aanwezig met knooppunt(en)

Bewerkt: door Apple-Mac

  • 7 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1312507

Er mag van mij best wel wat voortgang gepost worden, en om te bewijzen dat die er ook daadwerkelijk is:

29582294.png

99378249.png

72288796.png

61753267.png

19982948.png

14803433.png

Opmerking: Hier is alleen de voortgang sinds de laatste screen te zien.

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1313530

Hey thnx Tim.

Ik zal er binnenkort aandacht aan besteden.

And we're not done yet:

Hieronder volgenen enkele screens van het vliegveld, dat helemaal herbouwd is.

gldscreenairport.png

21198381.png

Nog twee screens, met zicht op de stad

78449433.png

39134554.png

En tot slot. De lokale kermis van The Downtown District (New Avalon Fair), gedeeltelijk in beeld.

fair.png

bounce.png

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1332319

Wedje maken dat Apple da grote hoge ding laat ronddraaien :puh:

Vind het mooi dat jullie progress posten, vond de mod nogal saai worden. En nu ik deze screens zie word de mod leuker en kom ik vaker kijken :tu:

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1389302

Dat mag zeker vooruitgang genoemd worden :tu: ! Ziet er goed uit, maar sommige dingen hebben net even de verkeerde texture, naar mijn idee. Op de eerste screen van van de vliegveld-post bijvoorbeeld, vind ik de zwart-witte steentexture op het gebouw niet mooi. Hetzelfde geldt voor het gebouw midden voor (met de glazen ramen?).

Verder topwerk, die kermisattractie goed gelukt qua verlichting.

Geplaatst:
comment_1389711

Die texture met GLD Cinema of wat er ook opstaat kan ook wel vervangen worden voor een texture met tekst als ik eerlijk mag zijn. Verder ziet het er perfect uit! Misschien de tekst laten belichten van de kermis atractie. :tu:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.