Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_487046
Nog een vraag: er missen bestanden, iets van afbeeldingen ofzo, zou je die nog even kunnen uploaden?

Edit: hier een screen van de missende bestanden:

missingvo1.png

Die heb je alleen nodig als je de textures wil zien in gmax, en als je een dff wil maken. Dus die heb je niet nodig. Want je hebt die DFF al.

Hoe je een coll maakt:

Open Gmax, klik dan in het menu rechts op utulities (dat hamertje) en dan klik je op DFF IO (van KAM's GTA scripts. Dan moet je even in dat menutje zoekken (wat net geopend is) naar "import DFF". Daar klik je dan op en dan open je de DFF die jij van mij hebt gekregen. als je hem geopent hebt, dan kan dat menu weg en selecteer je in je werkbalk boven op MAXScript. Dan runscript en dan neem je "COL_IO_2b.ms". Dan klik je bij surface parameters eerst op Create boundings en daarna op Set surface. Daarna ga je weer naar IO parameters in dat zelfde menu en typ je op die plek waar je wat in kan typen (onder de knop "Replace") en daar typ je de naam in van de DFF ("Heteiland" in dat geval dus). Dan klik je op Safe as en dan sla je hem op met de naam van de DFF (dus ook Heteiland). En als het dan goed is, zou ie dan opgeslagen moetten zijn. Zo doe ik het tenminste normaal, maar dan heb ik wel dat GTAmax aanstaan. Als ie het dan nog niet doet, dan moet je het maar iemand anders laten doen.

En en Appel: die kan je ook gebruiken, maar ik denk dat die van mij handig er is. En Don, als je dat script niet hebt dan stuur ik hem wel even.

Nou, ik heb gezegt wat ik heb gezegt, dus hier moet het mee lukken.

Nickonly

Geplaatst:
comment_487203

Ok, het zijn de juiste, maar als ik hem wil opslaan klik ik op OK, dan ratelen linksonder allemaal getallen, maar hij spawnt niet op het bureaublad?

Bewerkt: door Donwell

Geplaatst:
comment_487212

Tsja dat probleem had ik ook, dat hij niet wilde opslaan. Maar misschien heb je dat GTAmax niet aan staan of je hebt hem ergens anders opgeslagen dan je bureaublad. Anders moet je ze even ergens anders opnieuw downloaden. Als dat allemaal OK zou moetten zijn weet ik het ook niet hoor, dan moet je even iemand anders ze laten "collen".

Geplaatst:
comment_487218

Ik heb het net geprobeerd met GTAmax, maar zonder resultaat... Daarom bij deze:

Wie kan eventjes van het eiland een .col maken?? Stuur dan een PB, ik stuur de .DFF van het eiland terug!

Donwell

EDIT: Apple-Mac, ik zag op de eerste pagina dat je óók nog iemand zoekt voor auto's en dergelijke die ergens spawnen, dit wil ik óók wel doen, het is ongeveer hetzelfde als objecten plaatsen!

Bewerkt: door Donwell

Geplaatst:
comment_487434

@don, ik zou de DFF terug sturen en niet de scene van het eiland, want met de DFF maak je de COL. Maar ik denk dat Appel het wel goed vind als jij ook de auto's plaatst. Kan je ze ook laten rond rijden als verkeer?

Geplaatst:
comment_487441

Dat helaas niet, en er is naar mijn weten ook nog geen tool daarvoor :N . Misschien op GTAForums.com, maar ik betwijfel het.

Ok, dan stuur ik de DFF wel op!

Donwell

Geplaatst:
  • Auteur
comment_487586
EDIT: Apple-Mac, ik zag op de eerste pagina dat je óók nog iemand zoekt voor auto's en dergelijke die ergens spawnen, dit wil ik óók wel doen, het is ongeveer hetzelfde als objecten plaatsen!

Oke, jij doet dat dan ook :):)

AppleMac

Bewerkt: door Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.