Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1395817

Wow, ziet er top uit :tu: Die kermis, heel goed gedaan. Het lijkt alleen op de eerste screen hier, alsof de tekst en strepen aparte models zijn die onder/over elkaar zijn gelegd. Ik vind het er eerlijk gezegd niet zo mooi uitzien, of het ligt gewoon aan de screen. Ziet er top uit, zeker het downloaden waard als ie af is :tu:

Geplaatst:
comment_1396882

Die Cinema texture wordt inderdaad nog vervangen.. Overigens, ik snap niet echt welke tekst en strepen je bedoeld? Die tekst van die gele bordjes? Dacht het niet hoor, heb dat model niet zelf gemaakt maar volgens mij is dat gewoon een texture, snap zelf niet echt hoe het komt dat de rest van de models in de verte normaal geblurred worden maar de texture van die bordjes niet. Misschien dat die texture van die tekst een beetje een te hoge resolutie heeft ofzo.. Zal er binnenkort eens naar kijken.

De strepen van de weg zijn in ieder geval geen losse objecten... En die gele helemaal rechts is ook niet echt een apart model, alleen die is wel van aparte poly's(omdat die strepen ook over andere textures heenlopen was het niet echt mogelijk om ze in de weg/betontexture zelf te zetten). Maar de texture van die strepen moet inderdaad nog even verbeterd worden, vorm ervan waarschijnlijk ook.

@Bierbuikje: Persoonlijk denk ik dat je iets meer dan de standaard minimale systeemeisen van SA nodig hebt, aangezien de gebouwen en auto's enzovoort eigenlijk allemaal wel een stuk high polier zijn dan de models van SA, je pc moet dus meer polygons laden dan dat hij dat voor SA moest.. (je weet wat polygons zijn toch? :puh: In ieder geval, meer poly's betekend meer deeltjes, over het algemeen dus meer detail enzo). Ter vergelijking: De gemiddelde SA auto is rond de 2000 polygons als ik me niet vergis, mijn meest low poly auto is.. nou, boven de 20000, de meeste rond de 40000... Dat scheelt een hoop voor wat je pc moet laden.

@Hieronder: Als je geluk hebt kan het wel.. :puh:

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1401527
@Bierbuikje: Persoonlijk denk ik dat je iets meer dan de standaard minimale systeemeisen van SA nodig hebt, aangezien de gebouwen en auto's enzovoort eigenlijk allemaal wel een stuk high polier zijn dan de models van SA, je pc moet dus meer polygons laden dan dat hij dat voor SA moest.. (je weet wat polygons zijn toch? :puh: In ieder geval, meer poly's betekend meer deeltjes, over het algemeen dus meer detail enzo). Ter vergelijking: De gemiddelde SA auto is rond de 2000 polygons als ik me niet vergis, mijn meest low poly auto is.. nou, boven de 20000, de meeste rond de 40000... Dat scheelt een hoop voor wat je pc moet laden.

Dan denk ik dat ik het niet kan spelen op mijn computer met 64 MB videokaart. :puh:

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1453909

Ik speel multiplayer gta, en daar kan je dus models importeren/exporteren in-game..

Dus voor iedereen zijn ze zichtbaar, en je laat je normale GTA clean.

Zodra je een Total Conversation maakt, zien andere spelers jouw in de lucht rijden (jij rijdt op jouw beeld gewoon op de weg enzo omdat je een andere map hebt), dus dat is de reden waarom ik geen Total Conversation wil installeren.

En ik vindt de andere auto's niet mooi, alleen deze wel :tu:

Ik kan de auto zonder problemen erin zetten, of eruit halen, maar met een total conversation wordt je gta zelf aangepast, en dat kan je niet in-game aan en uit zetten.

Geplaatst:
comment_1453922

Je praat onzin. Als jij in SAMP een BMW hebt in plaats van de Sultan, dan zien mensen op hun eigen scherm nog altijd de Sultan omdat de modellen gewoon vanaf hun eigen computer geladen worden en niet vanaf die van jou.

Geplaatst:
comment_1454058
Je praat onzin. Als jij in SAMP een BMW hebt in plaats van de Sultan, dan zien mensen op hun eigen scherm nog altijd de Sultan omdat de modellen gewoon vanaf hun eigen computer geladen worden en niet vanaf die van jou.

MTA... Daar kan het duh..

Geplaatst:
comment_1455701

En dan gaan we maar gelijk weer dit topic onder spammen...

Nee blijft néé. Als GLD uit komt met de RC wagen erin, download GLD dan maar zelf, haal hem uit de IMG bestanden, en zet hem in je standaard SA, zal niemand hier een zorg zijn of je ze uit GLD haalt en in jou eigen SA zet. Nogmaals: Ik release vooralsnog niets apart.

Sowieso: Je wil geen TC, maar je weet precies hoe je alles moet installeren, hoe moeilijk zou het dan zijn om hem zelf uit de IMG te halen ;) Lekker argument, maar niet heus :puh:

Oh by the way, als je dan met mijn RC wagen MTA speelt, dan kunnen anderen in principe gewoon met b.v. 3D Ripper DX(Of misschien nog wel makkelijker ook... dmv aparte MTA IMG bestanden ofzo) mijn model uit jouw spel halen? Nog een reden voor mij om hem niet los te releasen, kennen ze zo m'n model stelen xD Dacht het dus niet :puh:

(Als iemand hier nu nog op wil reageren, doe dit dan via PB, en NIET in dit topic!!!)

Bewerkt: door Mythbuster

  • 5 maanden later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1577886

The Green Light District stopt er waarschijnlijk mee. Dit zou dus het einde betekenen van de mod

Waarom?

De reden van de ondergang is omdat het gehele team uitelkaar is gevallen, en weinig aandacht aan de mod werd besteed.

De mod kreeg dus vrijwel geen aandacht, waardoor de mod nauwlijks vooruit ging.

Was het je niet eerder opgevallen dat..

..Mythbuster enkele GLD auto's appart gereleased heeft? Dit was al een aanwijzing dat de mod ten onder zou gaan.

Wat gaan we met GLD doen?

Wat we met GLD gaan doen is nog niet bekend. Wat je wel alvast kunt doen is stemmen in de poll in ditzelfde topic.

We zijn benieuwd hoe het publiek reageert..

Wat vind jij ervan dat de mod stopt? Een goeie zet, of zie je het liever verder gaan? Stem mee!

Teleurstelling

We vinden het jammer voor veel leden op gtaforum, die gehoopt hadden dat de mod ooit daglicht zou zien. Door te stemmen in de poll, weten wij of je de mod weg wilt hebben, of dat je wilt dat de mod toch nog gereleased wordt.

P.S. Als je kiest voor 'Over laten nemen door ander team', gelieve erbij te vermelden door welk team (Indien mogelijk)

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1577894

Ik heb alleszins gestemd om de mod te behouden, omdat anders zoveel prachtig werk verloren gaat, en dat zie ik liever niet gebeuren. :(

Is het niet mogelijk om alles wat jullie totnogtoe gemaakt hebben te bundelen tot de uiteindelijke mod en dat dan te releasen, ook al is het eigenlijk nog niet "af"? Dus dat je alles wat jullie nu hebben enkel nog verpakt als mod, en zo released?

Ik vind het overigens erg jammer dat het hier moet eindigen, aangezien dit één van de enige TC's was die echt kon slagen. :(

Geplaatst:
comment_1577903

Erg jammer, het was erg leuk geweest als de mod af zou komen. Mij lijkt het beste idee om wat jullie nu hebben gewoon te releasen. Het is zonde om wat jullie allemaal gemaakt hebben niet te releasen. Heel veel mensen hebben hier naar uit gekeken. Overnemen door een ander team.. Ja, dit zou kunnen, maar welk team heb je dan in gedachte? Mafia Stories heeft het ook druk en denk niet dat zij dit ook door willen zetten. Bovendien zal het toch anders worden zonder het GLD team. Ik zou er een punt achter zetten en releasen zodat iedereen er nog lol mee kan beleven en er wat van kan leren. Ikzelf ben ook erg benieuwd naar wat jullie allemaal gemaakt hebben. In ieder geval heel erg bedankt voor jullie inzet, het heeft iedereen erg veel lol gebracht en ervaring. Misschien dat jullie ooit nog eens besluiten om verder te gaan.. :tu:

Geplaatst:
comment_1577904

Is het niet mogelijk om alles wat jullie totnogtoe gemaakt hebben te bundelen tot de uiteindelijke mod en dat dan te releasen, ook al is het eigenlijk nog niet "af"? Dus dat je alles wat jullie nu hebben enkel nog verpakt als mod, en zo released?

Ik vind dat geen goed idee, je krijgt dan 2 eilanden die nog helemaal niet af zijn, ook zijn er nog (bijna) geen missies denk ik. Maar goed, dit is mijn mening, Apple-Mac en zijn crew moet dit beslissen.

Ik vind het net als vele anderen ook erg jammer, ik wist nog dat ik me had aangemeld om mee te werken. Toen ik uiteindelijk een week 'proeftijd' kreeg heb ik een aantal dingen van de mod gezien. Het zag er erg goed uit, de voertuigen, eilanden enz. Aan de screens te zien ziet het er bijzonder goed uit, daarom heb ik ook op optie 2 gestemd. Dit mag niet verloren gaan, er zijn een aantal goede modders op dit forum die deze mod over kunnen nemen!

Ik hoop trouwens dat Mafia Stories niet hetzelfde lot zal ondergaan, aangezien dat nu de enige echte grote mod op het forum hier is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.