Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1886543

Hey

Ik ben trouwens wel benieuwd of je Rockford Island nog steeds als gevangenis wil laten functioneren. Je kunt er ook een verlaten gevangenis van maken of iets dergelijks :) ben benieuwd

Mwaa..verlaten is het ook weer niet, aangezien de hele gevangenis vol gedecoreerd is. Ik denk dat ik Rockford Island nogsteeds als gevangenis laat functioneren, alleen hoe het er nu uit ziet heeft het een GLD-sausje eroverheen gekregen, zodat het nu perfect binnen dit thema past.

Binnenkort volgt een Gameplay-trailer van Rockford Island, en laat ik vergelijkingen van Toen en Nu zien. Hoe zag het eiland er als Alcatraz in Mafia Stories uit, en hoe ziet het er tegenwoordig in The Green Light District eruit. Het leuke hieraan is, dat het nogsteeds hetzelfde eiland is en blijft. Maar door de naam te veranderen, het eiland iets anders te decoreren, en het dienst te laten doen bij een andere thema, lijkt het eiland opzich heel anders.

Voor nu wil ik even melden dat ik een korte, geluidloze, gameplay-trailer heb gemaakt. Dit laat een verbinding zien van The Downtown District naar The Lynx District.

De reden dat mensen nog heel even (een maand) geduld moeten hebben, is omdat er veel bugs in dit eiland zitten, en het eiland lijkt grotendeels nog onvoltooid.

Rockford Island is, en zal in de toekomst alleen bereikbaar zijn via de boot of luchtverkeer.

Hieronder vind je de gameplay video. Alle feedback is welkom! Reageer, en laat weten wat je er van vind, of er iets mist, of als er eventueel iets beter kan!

69150102.png

19104768.png

85664663.png

92518423.png

Vergeet niet te reageren! Ik heb jullie feedback hard nodig voor de ontwikkeling van de mod!

Geplaatst:
comment_1886802

Na mijn mening is lynx district te laag van kwaliteit, daarbij zijn de verhoudingen ook niet echt goed. in ieder geval is het erg belangrijk dat Lynx district wordt uitgebreid en af gemaakt. Aangezien we daar in MS niet aan toe waren gekomen, hadden we het verworpen omdat het niet matchte met de kwaliteit, het was ook onze bedoeling om het af te maken. Maar in ieder geval voor een mooi plaatje moet het wel een hele makeover hebben :). ik zie dat graag in GLD, dat lynx district van betere kwaliteit wordt ;)

greetz.;)

Bewerkt: door Tim

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1887402

Allen bedankt voor jullie feedback!^_^

Ik zal deze dingen meenemen, maar ik kan helaas niet zeggen of dit al in de volgende update wordt toegepast.

In iedergeval bedankt!

@Tim,

Ik heb al gezien dat dit eiland inderdaad een opknapbeurt kan gebruiken. En ik kan het inderdaad afmaken (wat ik vrijwel zeker zal gaan doen). Alleen schuif ik deze prioriteit naar achter, en kan ik dit pas gaan doen nadat alles 100% correct en bugloos ingame staat. Ik heb nu nogsteeds moeite met het plaatsen van bepaalde eilanden (soms crasht San Andreas zonder duidelijke aanwijzing, etc.) dus daar focus ik me nu eerst even op.

Voor nu, een aantal geupdate screens van het Lynx District, zoals het er nu uit ziet. Die kermis heb ik tijdelijk even neergezet, aangezien het nog een leeg stuk grond is. In de toekomst zal ik de kermis denk ik laten verdwijnen, en gaat het plaats maken voor gebouwen. Maar ook dat schuif ik naar achteren, aangezien ik me nogsteeds focus op eilanden bugloos ingame zetten.

lynx1.png

lynx02.png

lynx2.png

lynx3.png

lynx4.png

lynx6j.png

lynx7.png

lynx8.png

De trailer met Rockford Island volgt binnekort!

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1888633
Ik vind de lantaarnpalen erg mooi met dat licht, maar ik denk dat ze iets te vel licht geven.

Een ander puntje is als je Lynx district binnen wil komen dat het dan zweeft, hier gaf je zelf al aan dat die wijk nog niet af is.

Goed werk verder thumbsup2.gif

Zal ik gaan veranderen, maar zal waarschijnlijk in een andere update dan 1.5 worden opgenomen.

Nice knipoog.gif Maar ik vind die brug gewoon veel te lang nope.gif

Tja, een brug leg ik ook niet voor de lol aan he.:puh: Het is de bedoeling dat twee delen met elkaar verbonden worden. Ik zal dit in de toekomst kunnen verbeteren door tussen The Downtown District, en Lynx District eventueel een kaal stuk grond aan te leggen, maar dat is iets voor later.

Zoals beloofd een nieuwe gameplay-trailer van The Green Light District. Dit keer van The Downtown District naar Rockford Island.

Voor degene die nog niet weten wat Rockford Island precies is...

Rockford Island (Stond bekend als Alcatraz in Mafia Stories) is een eiland dat buiten de normale beschaving van The Green Light District valt. Dit is een zeer zelfstandig eiland. Er is ook geen auto en/of trein-verbinding aanwezig in de vorm van een tunnel of snelweg vanuit elk eiland naar Rockford Island toe. Dit eiland is alleen te bereiken via de boot of lucht-verkeer. Dit eiland dient als een gevangenis, waar de allergevaarlijkste van The Green Light District zitten opgesloten.

Zoals beloofd de vergelijkingen. Onderstaande screens, zijn screens van Rockford Island in The Green light District.

rockviasky.png

rockford.th.png

rockford01.th.png

rockford02.th.png

rockford2.th.png

rockford03.th.png

rockford04.th.png

ms_sa_screen2.jpg

wazuup10ag2.jpg

wazuup9fe7.jpg

wazuup7bu7.jpg

wazuup3jl7.jpg

wazuup4be6.jpg

Persoonlijk vond ik het eiland er te saai, te kaal, en te opervlakking uitzien. Daarom heb ik de nodige wijzigingen aangebracht, om het eiland meer sfeer te geven.

Zoals beloofd hou ik de eilanden zoveel mogelijk trouw aan hun orginele concept. Maar door het eiland iets te herinrichten past het eiland prima in The Green light District.

Hier de gameplay-trailer van Rockford Island in The Green Light District.

Vergeet geen feedback te geven!

Zo zag het eiland er als Alcatraz uit in Mafia Stories


Geplaatst:
comment_1889782

Mooi eilandje, komen er ook nog peds in in de functie van gevangenen? Het zou leuk zijn als er gevangenen in alle cellen zitten die je neer kan halen, net zoals in het politie bureau in Los Santos maar dan wat meer gevangenen.

Of heb je daar het interieur nog niet voor? Je zou die van het politie bureau uit Las Venturas kunne gebruiken, die heeft meer cellen als het politie bureau in Los Santos.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1890148

Mooi eilandje, komen er ook nog peds in in de functie van gevangendaen? Het zou leuk zijn als er gevangenen in alle cellen zitten die je neer kan halen, net zoals in het politie bureau in Los Santos maar dan wat meer gevangenen.

Of heb je daar het interieur nog niet voor? Je zou die van het politie bureau uit Las Venturas kunne gebruiken, die heeft meer cellen als het politie bureau in Los Santos.

Dankjewel :) Ik heb er inderdaad nog geen interieur voor. Het is wel een idee om een interieur te maken, of die van Las Venturas te gebruiken, alleen focus ik me er op dit moment nog niet op. Ik zal dit zeker kunnen meenemen voor een latere update, hartstikke bedankt voor je tip :)

Over updates gesproken; V1.5 zal niet meer worden uitgebracht, aangezien ik het oorspronkelijke doel van 1.5 (welke voornamelijk bugs in The Downtown District zou fixen) al flink voorbij ben. In plaats daarvan zal er een update 1.7 worden uitgebracht die de fixes van 1.5, en deze twee gloednieuwe eilanden bevat. Ik zal de komende maand hard werken om GLD van een fatsoenlijk afgewerkte update 1.7 te voorzien. Update 1.7 staat gepland voor een release in de kerstperiode.

Edit: nog iets, wat misschien leuk is om te weten. Ik ben vanplan om de IV-versie (mocht ie er ooit komen) niet een simpele HD-Makeover te geven. In de San Andreas versie speelt GLD zich in 1992/1993 af, aangezien het verhaal een direct vervolg is op het einde van SA is, en je opnieuw als CJ speelt. In de IV-versie zal je echter als Niko (of iemand anders) spelen, en dit speelt zich in het hedendaags af. Dit moet ook terug te zien zijn in GLD, en gebieden die nu nog bouwzone's bijv. zijn, zijn in de IV-versie bijv. al voltooid. Maar ook straatverlichting, zoals de philips SOX-lampen, of de catenery light (lees: lijnverlichting) moet bijv. ook zijn vervangen. Dit is nu bijv. ook al terug te zien, doordat men begint met vervangen, wat uiteinderlijk in de IV-versie moet zijn voltooid

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1891298

Korte update; de extreem felle verlichting is er grotendeels al uit. Alhoewel deze wel op de op -en afritten van de snelweg staan. De reden daarvan is, dat deze de enigste soort is dat breakble is. Ik kan het bestand niet editen (en alleen het lampje vervangen). Men heeft nogal eens de neiging op tegen die dingen aan te botsen, en dan is het wel zo handig dat je niet gehinderd wordt

lightk.png

light2f.png

(Links oud, rechts nieuw)

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1894870

Als je dan toch MS in je mod gebruikt, plaats dan ook die MS Lantaarnpaal op een aantal plekken. Die van SA zijn namelijk zo lelijk, terwijl die MS paal juist gruwelijk is (al zeg ik het zelf :sigaar: ).

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1896582

Hahahaaha, ik wou al zeggen, die lantaarnpaal kan er misschien wel goed uitzien, maar ik vind hem inderdaad minder geschikt om hem langs de wegen in GLD te plaatsen:puh:

Maar om Wazuup ook weer blij te maken, kan ik deze antieke lichtmasten misschien wel plaatsen in het nog in game te zetten Mafia District (A.k.a. Cita di curizione)

Enkele nieuwe screens van Lynx District (Let op screen 5 :bier:)

naamloosym.png

cjlynx.png

ms2l.png

ms3yz.png

new01v.png

Hieronder nog enkele screens van Rockford Island, zoals het er nu uit ziet, en Alcatraz zoals het er in 1950 (volgens de makers:clown:) uitzag :sigaar:

Deze twee screenshots zijn op exact dezelfde locatie gemaakt

Eerst (Alcatraz)

ms1z.png

Nu (Rockford Island)

rockford.png

Eerst (Alcatraz)

ms2p.png

Nu (Rockford Island)

rockford1.png

Eerst (Alcatraz)

ms4o.png

Nu (Rockford Island)

change4.png

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1898474

Stoere auto's, mooie gebieden. Wanneer komt de volledige van deze mod uit? Met alle eilanden zeg maar.

De mod wordt eens om de zoveel tijd geupdated. Elke keer wanneer er een update gereleased wordt, mag je er van uit gaan dat er veel dingen veranderd en/of verbeterd zijn.

Niet alleen technisch, maar ook voor de speler zelf moet dit verschil echt merkwaardig zijn. Daarom wordt de mod niet elke keer in een korte periode gereleased, maar zal er eens in de zoveel tijd 1 grote update verschijnen, die flink wat zaken aanpakt en verbeterd. De volgende versie van de mod, is versie 1.7 welke gepland staat op een release in de kerstperiode.

Ik was even aan het sleutelen met de weersomstandigheden, en het is eigenlijk precies gelukt zoals ik het graag zou willen; het weer in de middag moet gewoon normaal zijn, wat de eilanden overdag een onschuldig beeld geeft. Maar in de avond/nacht moet het een totaal andere beeld geven. Een beeld dat je niet veilig bent, wanneer je in je eentje rond de straten van GLD zou lopen. Dat is juist het mooie; Ik wil twee totaal verschillende gezichten van de mod uitbeelden.

naamloosay.png

naamloos2c.png

tdd5.png

tdd.png

tdd3.png

tdd2.png

tdd4.png

Dit is wat ik bedoel met de avond:

lynx8.png

Bewerkt: door Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.