Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1903917

screencontainer.jpg

screencontainer2.jpg

screencontainer3.jpg

Er komen waarschijnlijk nog wel andere textures, er moeten nog kabels van de accu´s naar de pannelen, draadwerk in de container en de hoogte tussen de bakken wordt nog ietsje groter.

edit± de kleuren van de lichtbalkjes kloppen ook niet helemaal...

Bewerkt: door Kippetje123

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1903964

@Kippetje123,

Als je de textures voorziet van betere kwaliteit, en ze beter mapt, dan heb ik een locatie in gedachten waar ik deze container eventueel kan plaatsen...

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1903968

Welke auto,'s worden hiervoor vervangen? Echt sexy die zwarte sportwagen in het midden, en die politie auto,'s zijn tof! Ik kan niet wachten tot de release!

Aangezien ik deze auto's allemaal gemaakt heb, op de Ford Cortina na(die heeft Joshua gemaakt, ik geconvert) zal ik 't even opnoemen: Infernus, Kart, Copcarvg(Las Venturas politiewagen), Tampa, Bobcat, Sentinel, Turismo, Hydra(bugged, weet niet of die er in de release version nog in zal zitten), Marquis, Moonbeam, Majestic, Andromada, Hustler, Comet, SuperGT, Perennial,

Euros, Buccaneer, Rancher Lure(Dus niet normale Rancher), RCCam, ZR-350, Solair, Banshee, Stallion, Feltzer, Hermes, Uranus.

Die zwarte sportwagen is overigens de Deimos SP uit GTA Vice City Stories/Liberty City Stories :) Hij is helaas nogal low poly, maar hij rijdt in mijn ogen erg fijn. Er zitten in ieder geval een aantal wagens bij uit de GTA Stories, originele modellen, sommige aangepast zodat sommige delen wat meer high poly zijn. De enige waarbij ik dat niet heb gedaan is eigenlijk de Deimos SP(op de wielen na dan).

De politiewagen op de foto is een 1977 Dodge Royal Monaco, de auto ernaast in blauw-wit is een '74 Monaco, en is dus geen politiewagen. Als je wat '74 Monaco zoekt op google afbeeldingen, zul je begrijpen waarom ie 2 kleuren heeftt. Helaas klopt de carcols.dat in GLD nog niet, eigenlijk hoort de enige combinatie waarbij ie ingame 2 verschillende kleuren heeft, zwart-wit te zijn.

Apple, zou jij voor de 1.7 release willen zorgen dat de hele handling.cfg lines, vehicles.ide en carcols.dat erbij zitten uit de Rar die ik je heb gestuurd, als dat nog niet zo is... Daarbij zou ik graag willen dat je de carcols.dat even opent en wat aanpassingen maakt...

De lijn van de Tampa moet je even naar dit veranderen:

tampa, 74,74, 72,72, 75,75, 79,79, 83,83, 84,84, 36,36, 89,89, 35,35, 91,91, 0,1

En die van de ZR-350 naar dit:

zr350, 92,1, 94,1, 101,1, 121,1, 0,1, 22,1, 36,1, 75,1, 126,126

En de Infernus naar dit:

infernus, 12,1, 64,1, 123,1, 116,1, 112,1, 106,1, 80,1, 75,1, 1,1, 0,0, 88,88

Verder zou ik graag willen dat je de carcols lijn van de Kart verwijdert, en onderaan bij de 'car4' catagorie deze lijn toevoegt tussen Euros en Squalo:

kart, 2,54,86,2, 86,2,54,86, 88,126,61,20, 108,61,56,86, 90,126,10,126, 1,8,21,53, 11,22,86,108

Als 't goed is spawnt de Zr-350 dan ook in het oranje, en de Tampa altijd in 1 dezelfde kleuren, en soms in zwart-wit, en de Kart zal dan ook wat flitsende kleuren hebben, meer dan 2 dus(daarom moet je 'm bij car4 toevoegen)... Als je verder nog rare kleur-combo's op auto's ziet die ik gemaakt heb die er niet op horen, moet je me maar even PM'en :)

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1903970

@applemac: waarschijnlijk bedoel je de texturen van die container en die kisten, dat ben ik met je eens. Moeten die kisten van een specifiek "materiaal" worden gemaakt en moet die container dezelfde textures hebben als zo'n container uit gta? Zo ja, zou je die dan kunnen geven (in jpg, png etc.)? En: wat is mappen ook alweer? Ik heb al een hele tijd (lees 3 jaar) niks meer met modden gedaan :$ ...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1903972

@applemac: waarschijnlijk bedoel je de texturen van die container en die kisten, dat ben ik met je eens. Moeten die kisten van een specifiek "materiaal" worden gemaakt en moet die container dezelfde textures hebben als zo'n container uit gta? Zo ja, zou je die dan kunnen geven (in jpg, png etc.)? En: wat is mappen ook alweer? Ik heb al een hele tijd (lees 3 jaar) niks meer met modden gedaan

Maak het gewoon zoals jij het wilt. Gebruik je eigen inspiratie. Mappen betekend letterlijk plaatsen, en het heeft er mee te maken hoe je de texture plaatst, dus als je bijv. een gebouw zou maken, en je plaatst een texture met ramen op je gebouw, dat dan niet bij de rand van het gebouw een halve raam te zien is bij wijze van spreken. Gebeurt dit wil, dan kan je door middel van mappen (In 3dsxmax UVW Mapping, weet niet hoe het in Sketchup heet) de texture zodanig aanpassen dat er bijv. geen halve raam meer te zien is.

Wat ik bedoel is dat de textures aan de rand en binnenkant van de deur best wel stretched (Uitgerekt) uitzien. Gebruik andere textures, of map het beter ;)

@Mytbuster.

Handling.cfg, vehicles.ide, en carcols.dat zijn vervangen met degene uit het archief. Ik ga nu de carcols.dat aanpassen

Geplaatst:
comment_1903976

In sketchup heeft het geloof ik geen naam, maar daar kan je gewoon je texture verplaatsen, vergroten endraaien, zodat 'ie goed past, zoals je zelf wil. Maar dat had ik al gedaan. Ik zal zo, als ik tijd heb, goede textures zoeken en erin zetten. Dan zou hij vanavond al klaar kunnen zijn. Moet ik 'm als .dae, .kmz, .dwg of .dxf?

Geplaatst:
comment_1904040

Ik denk dat ik 'm vanavond niet meer geupload krijg, ik moet allerlei dingen er nog aan doen voordat ik 'm kan opslaan als 3ds. Morgen waarschijnlijk, overmorgen zeker.

Geplaatst:
comment_1904449

Sorry, ik heb er vandaag toch wel gauw een uur of 3 aan gewerkt, maar m'n pc werkt niet echt mee: voor elke verandering moet ik minstens 5 sec wachten, voordat ik weer verder kan. Morgen denk ik het wel af te kunnen hebben. Moet ik ook de gebruikte textures meesturen in .bmp?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1904575

Deze vraag werd al eerder gesteld door Sjaakswabber, maar ik heb er geen moeite mee om hem nog een keer te beantwoorden. Een lid op gtaforums.com was bezig met het scripten van missies voor de mod. Sinds de overname van Mafia Stories heb ik hem verteld dat ie nog even moest wachten totdat Mafia Stories ingame staat. Ik heb daarna niet veel van hem vernomen. Volgensmij kan jij ook wel missiescripten, nietwaar? Als het je leuk lijkt om een aantal missies voor GLD te maken, graag. Tim en ik hebben de focus nu op het corrigeren van zoveel mogelijk fouten in The Downtown District en het spawnen van voertuigen.

Geplaatst:
comment_1904752

Deze vraag werd al eerder gesteld door Sjaakswabber, maar ik heb er geen moeite mee om hem nog een keer te beantwoorden.

Sorry, ik kijk niet verder dan mijn pagina lang is. :7

Een lid op gtaforums.com was bezig met het scripten van missies voor de mod. Sinds de overname van Mafia Stories heb ik hem verteld dat ie nog even moest wachten totdat Mafia Stories ingame staat. Ik heb daarna niet veel van hem vernomen. Volgensmij kan jij ook wel missiescripten, nietwaar? Als het je leuk lijkt om een aantal missies voor GLD te maken, graag. Tim en ik hebben de focus nu op het corrigeren van zoveel mogelijk fouten in The Downtown District en het spawnen van voertuigen.

Ik heb het de komende tijd iets te druk om ook nog missies hiervoor te gaan scripten, misschien ergens in Januari of Februari?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.