Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1904781

Ik heb het de komende tijd iets te druk om ook nog missies hiervoor te gaan scripten, misschien ergens in Januari of Februari?

Is goed hoor. Ik zou het echt waarderen als je een aantal missies, danwel niet nu, zou willen maken. Je hoort nog van me rond die tijd :)

@Kippetje123

Neem de tijd, maar niet teveel. Hoop het wel aankomend weekend te ontvangen als het lukt. Ja, ik wil graag alle textures in .bmp-formaat ontvangen.

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1904813

Ok, maar moet ik ook gebruikte kleuren als .bmp sturen? Denk 't niet, hè? Ik zag al dat je ze in max. 8 letters moest maken, dus dat wordt geregeld. Zou je me de texture kunnen sturen van de Lynx Fuel (die groen-zwart gradient)? Ik krijg 'm namelijk niet goed nagemaakt voor op de accu's.

Geplaatst:
comment_1904831

Aangezien ik deze auto's allemaal gemaakt heb, op de Ford Cortina na(die heeft Joshua gemaakt, ik geconvert) zal ik 't even opnoemen: Infernus, Kart, Copcarvg(Las Venturas politiewagen), Tampa, Bobcat, Sentinel, Turismo, Hydra(bugged, weet niet of die er in de release version nog in zal zitten), Marquis, Moonbeam, Majestic, Andromada, Hustler, Comet, SuperGT, Perennial,

Euros, Buccaneer, Rancher Lure(Dus niet normale Rancher), RCCam, ZR-350, Solair, Banshee, Stallion, Feltzer, Hermes, Uranus.

Die zwarte sportwagen is overigens de Deimos SP uit GTA Vice City Stories/Liberty City Stories :) Hij is helaas nogal low poly, maar hij rijdt in mijn ogen erg fijn. Er zitten in ieder geval een aantal wagens bij uit de GTA Stories, originele modellen, sommige aangepast zodat sommige delen wat meer high poly zijn. De enige waarbij ik dat niet heb gedaan is eigenlijk de Deimos SP(op de wielen na dan).

De politiewagen op de foto is een 1977 Dodge Royal Monaco, de auto ernaast in blauw-wit is een '74 Monaco, en is dus geen politiewagen. Als je wat '74 Monaco zoekt op google afbeeldingen, zul je begrijpen waarom ie 2 kleuren heeftt. Helaas klopt de carcols.dat in GLD nog niet, eigenlijk hoort de enige combinatie waarbij ie ingame 2 verschillende kleuren heeft, zwart-wit te zijn.

Apple, zou jij voor de 1.7 release willen zorgen dat de hele handling.cfg lines, vehicles.ide en carcols.dat erbij zitten uit de Rar die ik je heb gestuurd, als dat nog niet zo is... Daarbij zou ik graag willen dat je de carcols.dat even opent en wat aanpassingen maakt...

De lijn van de Tampa moet je even naar dit veranderen:

tampa, 74,74, 72,72, 75,75, 79,79, 83,83, 84,84, 36,36, 89,89, 35,35, 91,91, 0,1

En die van de ZR-350 naar dit:

zr350, 92,1, 94,1, 101,1, 121,1, 0,1, 22,1, 36,1, 75,1, 126,126

En de Infernus naar dit:

infernus, 12,1, 64,1, 123,1, 116,1, 112,1, 106,1, 80,1, 75,1, 1,1, 0,0, 88,88

Verder zou ik graag willen dat je de carcols lijn van de Kart verwijdert, en onderaan bij de 'car4' catagorie deze lijn toevoegt tussen Euros en Squalo:

kart, 2,54,86,2, 86,2,54,86, 88,126,61,20, 108,61,56,86, 90,126,10,126, 1,8,21,53, 11,22,86,108

Als 't goed is spawnt de Zr-350 dan ook in het oranje, en de Tampa altijd in 1 dezelfde kleuren, en soms in zwart-wit, en de Kart zal dan ook wat flitsende kleuren hebben, meer dan 2 dus(daarom moet je 'm bij car4 toevoegen)... Als je verder nog rare kleur-combo's op auto's ziet die ik gemaakt heb die er niet op horen, moet je me maar even PM'en :)

Vind jij het dan toevallig geen goed idee er ook een Europese auto (lees: VW / jou Ibiza) erin te zetten? Zou ik wel heel leuk vinden. :D

Geplaatst:
comment_1904864

Zag net dat ie 2 keer te klein was. Hoe dat zo is gekomen is me een raadsel. Daardoor moet ik alles eerst weer vergroten/verplaatsen:(. Maar ik hoop dat je computer 'm aankan :puh:, er zitten enorm veel lijnen+vlakken in :)

Ik heb er ook een easter egg in verstopt. Je ziet 'm vanzelf wel als je er mee gaat werken...

Bewerkt: door Kippetje123

Geplaatst:
comment_1904974

Door het vergroten is het een beetje vern***t: het model is niet meer helemaal zoals op de eerste screens:(, ik heb er nu een paar zonnepannelen een accu's bijgeplakt, en er komen meer kisten. Wordt nog aardig wat werk om goed te krijgen:(

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1905008

Xoex23,

Upload het model, en stuur deze met textures via PM naar mij toe.

Kippetje123,

Voor jou hetzelfde verhaal. Upload je oude stabiele model, en stuur deze met textures naar me toe. Ik pas het model wel aan waar nodig. Dit wil ik graag omdat er anders geen tijd meer voor is om deze nog in de 1.7-release op te nemen.

Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1905019

Vind jij het dan toevallig geen goed idee er ook een Europese auto (lees: VW / jou Ibiza) erin te zetten? Zou ik wel heel leuk vinden. :D

Jazeker, lijkt me een pracht idee, ook al speelt GLD zich in Amerika af, maar ga jij 'm dan voor me maken? Dat is niet lullig bedoeld of zo, maar 't zit zo: Als ik nog tijd(en zin) had om dingen voor GLD te doen zou ik dat zeker doen. Helaas ben ik nu 19 en zit ik bijna altijd van 9 tot 5 op school(game design), en daar zit ik al heel de dag dit soort dingen te maken. Als ik dan thuiskom moet ik huiswerk doen, waar ik meestal wel tot 'n uur of 10 mee bezig ben.

Als ik dan eens vrije tijd heb ga ik toch echt liever socializen of gamen, ik heb dan echt geen zin meer om al m`n programma's bij een te zoeken(die geen van allen meer werken nadat m`n pc opnieuw geïnstalleerd is), weer naar een ander programma te switchen dat ik allang verleerd ben, en nog eens m`n Ibiza te gaan converteren(Heb namelijk een super gedetailleerd Ibiza model gemaakt voor school)... 'T spijt me zeer, maar ik heb simpelweg geen tijd en zin om nog auto's te maken voor GTA(San Andreas).

Zmodeler(waarmee ik altijd auto's maakte) ben ik allang verleerd, dus daar zou ik ten eerste weer helemaal in moeten komen, en Autodesk Maya(waar ik op school mee werk) heeft geen San Andreas exporter dus daar kan ik ook niets mee.

Als er voor GLD echt nog auto's bij moeten komen zal iemand anders die moeten gaan maken, misschien dat ik m`n Ibiza ooit nog naar GTA IV/V converteer, maar dan moet ik daar wel héél veel zin in hebben.

Geplaatst:
comment_1905060

@apple-mac: uno problemo: ik heb 'm eroverheen opgeslagen. Maar met een paar kleine aanpassinkjes is ie weer redelijk toonbaar. Dat duurt hoogstens een uur of twee, maar dan is 'ie nog niet volmaakt, dat duurt dan iets langer, uurtje of 2. Maar die tijd heb ik pas morgen, dus...

Ik moet nu alleen nog de bewatering, wat inhoud, textuur voor de kisten en de container regelen/aanbrengen.

Het wordt, denk ik, morgenmiddag, 's ochtends moet ik leren voor een toets, dan uurtje toets, en weer naar huis. Ik hoef verder niet veel meer te doen nu, alleen nog iets importeren, kisten verplaatsen, en slangen aansluiten

Bewerkt: door Kippetje123

Geplaatst:
comment_1905403

Jazeker, lijkt me een pracht idee, ook al speelt GLD zich in Amerika af, maar ga jij 'm dan voor me maken? Dat is niet lullig bedoeld of zo, maar 't zit zo: Als ik nog tijd(en zin) had om dingen voor GLD te doen zou ik dat zeker doen. Helaas ben ik nu 19 en zit ik bijna altijd van 9 tot 5 op school(game design), en daar zit ik al heel de dag dit soort dingen te maken. Als ik dan thuiskom moet ik huiswerk doen, waar ik meestal wel tot 'n uur of 10 mee bezig ben.

Als ik dan eens vrije tijd heb ga ik toch echt liever socializen of gamen, ik heb dan echt geen zin meer om al m`n programma's bij een te zoeken(die geen van allen meer werken nadat m`n pc opnieuw geïnstalleerd is), weer naar een ander programma te switchen dat ik allang verleerd ben, en nog eens m`n Ibiza te gaan converteren(Heb namelijk een super gedetailleerd Ibiza model gemaakt voor school)... 'T spijt me zeer, maar ik heb simpelweg geen tijd en zin om nog auto's te maken voor GTA(San Andreas).

Zmodeler(waarmee ik altijd auto's maakte) ben ik allang verleerd, dus daar zou ik ten eerste weer helemaal in moeten komen, en Autodesk Maya(waar ik op school mee werk) heeft geen San Andreas exporter dus daar kan ik ook niets mee.

Als er voor GLD echt nog auto's bij moeten komen zal iemand anders die moeten gaan maken, misschien dat ik m`n Ibiza ooit nog naar GTA IV/V converteer, maar dan moet ik daar wel héél veel zin in hebben.

Ja, dat begrijp ik wel. Ik dacht gewoon dat jij er nog actief aan meewerkte, vandaar... ^_^

Het enige verstand dat ik heb van modden is het downloaden van mods (meestal auto's :D ) die ik er dan in zet. Is het moeilijk om die Ibiza te conerteren? Als het niks met het creëren van de mod te maken heeft, wil ik het graag leren, als het niet te moeilijk is natuurlijk...

Bewerkt: door Golf_MK1

Geplaatst:
comment_1905542

Je postvak was vol, dus post ik het maar hier:

Klik

Succes ermee!

@golf_mk_1: hier staat een heel aantal real-life mods voor sa, dus...

edit: hier staat de ibiza

@apple-mac: als je nog iets wilt hebben voor in de mod (liefst niet nog voor deze versie) wil ik best nog zelf wat maken. Ik heb zelf ook nog wat andere modellen, waaronder een eiland (ja!), maar dat is nog lang niet af, dus dat kan weken duren...

Bewerkt: door Kippetje123

Geplaatst:
comment_1905680

@golf_mk_1: hier staat een heel aantal real-life mods voor sa, dus...

edit: hier staat de ibiza

Ja, dat is inderdaad een goed website waar ik al veel mooie en gedetailleerde auto's heb gehaald.

Ik vind op internet echter geen mooie gedetailleerde Ibiza van het model dat Myth heeft en niet getuned.

En daarbij is het niet bepaald leuk voor de makers van zo'n mod die je op het net vindt, dat deze in dit project gebruikt wordt.

Geplaatst:
comment_1905977

Is er al een exacte releasedatum bekend? Of word het een verassing? Ik kijk er erg naar uit iig.

Lees dit eens door, dan merk je vanzelf dat de 1.7 release datum over twee weken, op 25 december, is.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.