Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1907719

De download zal ongeveer rond de 200 Megabytes groot zijn. De installtie zelf zal een kleine 100 mb groter zijn, komt dus neer op ongeveer 300 mb

@Mythbuster,

Ik vind het juist fijn dat je me helpt!! Wanneer ik niet op het forum online kan zijn, is het hartstikke fijn om te zien dat een vraag door jou beantwoord is. :tu:

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1907723

@apple-mac: heb je m'n e-mails met de links ontvangen? (wietcontainer)

Zou je me dan ook de oorspronkelijke files van de links die ik je gemaild had willen geven? 500x700 moet anders vergroot worden tot 1024x800(ong.) en da's dan een beetje zonde.

Bewerkt: door IV4LIFE

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1907883

Ik heb nog geen email ontvangen. Kan je het nog een keer proberen te sturen? Als dat niet werkt, zou je het dan kunnen uploaden en naar mij via PM willen sturen?

Benieuwd waar Lynx District oorspronkelijk vandaan kwam?

Dit eiland was ontworpen door Monitor57 op het engelse gtaforum (gtaforums.com), en maakte deel uit van de mod: GTA La Casinina. Het eiland heette destijds nog Lynx City (Wat naar alle vermoeden nog meer eilanden moest bevatten) Maar na een tijdje is was dit eiland overgenomen door het Mafia Stories-team, en zou met kleine aanpassingen dienst leveren aan Mafia Stories. Omdat het Mafia Stories-team het eiland te klein vond, is City vervangen door District, en heet het eiland dus Lynx District, snap je? :clown:

Tegenwoordig maakt dit eiland deel uit van The Green Light District, waar het best wel een extreme make-over heeft gekregen ten opzichte van het orginele concept.

Veel gebouwen zijn anders getextured of zijn compleet vervangen door nieuwe gebouwen. Er is nu zelfs ook een wolkenkrabber aanwezig, een groot politiebureau, ziekenhuis en een geheel nieuw tankstation. Ook zijn de uit oorsprong afkomstige GTA 3-generics (lantaarnpalen) verwijdert, en zijn er GLD-generics voor in plaats gekomen.

Voor meer informatie, klik hier

Zoek je meer informatie in het engels over het oorspronkelijke concept van The Green Light District op? Een aantal jaar geleden hebben ik, Mythbuster en Nickonly samen een artikel geplaatst op de engelstalige gtamodding-site. Bekijk dit artikel hier

Meer dan twintig man hebben in totaal aan The Green Light District gewerkt. Hun namen staan ook vermeld op de wiki-pagina

Over Lynx District gesproken, ik ben er vandaag weer eens flink mee aan het sleutelen geweest. Veel textures zijn vervangen. De GTA 3-wegtextures zijn geupdated (inclusief de stoep). De texture van de gras is vervangen. Nieuwe generics (meer bushokjes, stoplichten, straatlantaarns etc. ) zijn toegevoegd, een grote bug bij de kermis op het Lynx District is gefixt, en tot slot: Er is een nieuwe wolkenkrabber geplaatst.

Benieuwd? Hieronder de screens.:D Note: Op de derde screen is buureiland, Rockford Island, te zien. Ik moet wel even kijken waar ik een boot ofzo kan spawnen, aangezien Rockford Island niet meer vanaf het Downtown District is te bezichtigen, en het Lynx District niet geheel af is. De enigste manier om naar Rockford Island te komen, is vanuit het Lynx District

lynxo.png

lynxo2.png

lynxo3.png

lynxo4.png

lynxo5.png

lynxo6.png

lynxo7.png

lynxo8.png

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1907989

De download zal ongeveer rond de 200 Megabytes groot zijn. De installtie zelf zal een kleine 100 mb groter zijn, komt dus neer op ongeveer 300 mb

@Mythbuster,

Ik vind het juist fijn dat je me helpt!! Wanneer ik niet op het forum online kan zijn, is het hartstikke fijn om te zien dat een vraag door jou beantwoord is. :tu:

300mb voor de hele installatie? Weet je dat heel zeker? Ik denk dat degene die het vroeg bedoelde hoeveel de hele mod in beslag neemt... Ik weet dat in de tijd dat ik nog bij GLD zat, GLD meer dan 'n paar gigabyte was, dus 't lijkt me sterk dat de hele GLD folder nu ineens minder dan dat in beslag neemt....?!

Moet trouwens zeggen dat ik die screens heel erg mooi vind, maar je moet wel even m`n Charger repareren als je `m terugbrengt! :O Zitten allemaal deuken in de bumpers en motorkap! (Btw: Hoe komt het toch dat dat ding steeds blauw is! Heb van mezelf ook alleen maar blauwe screens ervan! Als je 'm ergens op het eiland spawnt, wil je dan kijken of je hem in het oranje kan spawnen? (kleurcode #126)

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1908666

Heb je m'n mail nu wel gehad?

Ja, maar dat bestand is echt groot. Zo groot zelfs dat 3d studio max bij mij dienst weigert, en met een melding komt dat het programma "Out of memory" is.

Probeer hem gelieve toch zelf in .3ds formaat te krijgen

Nieuwe Screens! :dans: :dans: :dans:

- Er is een nieuw hoofdmenu in GLD stijl

- De namen van voertuigen en gebieden zijn aangepast

- Er is een nieuw lettertype met opmaak gemaakt voor de regio's

- Busstation in het Lynx District

Benieuwd? Bekijk ze hieronder ^_^ Wat vinden we ervan? :engel:

menu1q.png

menu2u.png

menu3e.png

menu4w.png

menu5m.png

menu6e.png

menu7.png

menu8y.png

miura.png

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1908775

Het ziet er een stuk mooier uit als voorheen :). Al ben ik niet zo een fan van opplak textures waar alle ramen plat zijn enzo; maarja in MS hebben we wel gemerkt dat te highpoly en radiosity perlightning niet echt goed tot zijn recht komen in SA. Wel in IV.

Hebben jullie trouwens nog iets met prelightning gedaan?

Geplaatst:
comment_1908891

Heb je m'n mail nu wel gehad?

Ja, maar dat bestand is echt groot. Zo groot zelfs dat 3d studio max bij mij dienst weigert, en met een melding komt dat het programma "Out of memory" is.

Probeer hem gelieve toch zelf in .3ds formaat te krijgen

Nieuwe Screens! :dans: :dans: :dans:

- Er is een nieuw hoofdmenu in GLD stijl

- De namen van voertuigen en gebieden zijn aangepast

- Er is een nieuw lettertype met opmaak gemaakt voor de regio's

- Busstation in het Lynx District

Ziet er geweldig uit Apple! Dit soort dingen zorgen er voor dat het van een modje naar een echte kwaliteits mod gaat, die ook echt áf lijkt te zijn. Fonts zien er ook goed uit! Enige opmerking die ik kan geven is om de screenshots in die menu-schermen iets in te blenden met het zwart, ipv dat je zo`n vierkante hoek hebt. Misschien nog een Photoshop filter eroverheen(noise?) en de saturation wat omlaag gooien, beetje bruiner maken of zo... Neem als voorbeeld de originele screens van San Andreas :) Dat zou het in mijn ogen nog professioneler laten ogen!

Het brengt trouwens wel hele leuke herinneringen terug om die Polaris V8, Hellenbach GT en Rancher LX en zo daar zo te zien staan. Waren leuke projecten om 'n stel van die wagens uit VCS en LCS te updaten voor GLD, projecten die me niet elk 3 maanden kostte! Kan me goed herinneren dat ik lang bezig ben geweest met de achterkant van die Hellenbach GT, omdat de beta versie daarvan er zo veel beter uit zag dan uiteindelijk in LCS is gekomen! :7 En dat jij en Nick maar liepen te meuten over de polycount van de veren van die Rancher :clown:

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1909032

@Tim, nee, er is niks veranderd aan de prelighting. Alhoewel..Blastov had ooit The Downtown District voor ons geprelight. Het Mafia Stories gedeelte wat ingame staat (Rockford Island, Lynx District) was toch ook geprelight?

@Mythbuster,

Bedankt ^_^ Daar zat ik nou net ook aan te denken, om er een soort van fade bij te maken zodat het mooi overloopt naar het zwart van derest van het menu.

Het aftellen kan beginnen....Nog 3 dagen tot de release van V1.7 (26 December 2011) :dans: :dans: :dans:

Heb je nog nooit GLD gespeeld? Download V1.3 vandaag nog, om alvast in de GLD-stemming te komen.

Bewerkt: door Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.