Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1913248

Dat "You cheater!" is leuk bedacht! Had ik ook gezien tijdens het gamen, maar ik was het vergeten te zeggen, sorry daarvoor!

Maar nog dit: is het mogelijk om een soort veerpont te maken (die net zo werkt als de trein, alleen dan vaker heen en weer gaat, en dat je er voertuigen op kan zetten)?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1913288

Dat "You cheater!" is leuk bedacht! Had ik ook gezien tijdens het gamen, maar ik was het vergeten te zeggen, sorry daarvoor!

Maar nog dit: is het mogelijk om een soort veerpont te maken (die net zo werkt als de trein, alleen dan vaker heen en weer gaat, en dat je er voertuigen op kan zetten)?

Die mogelijkheid zal er ongetwijfeld zijn, en het zou zeker een leuke en waardige optie zijn om naar Rockford Island te gaan. Vraag me echter niet hoe dit in z'n werk gaat, ik moet het een keer aan Revolution Designer vragen. Bedankt voor je tip

@Mythbuster,

Ik zal het proberen via de SCM, en als het werkt, dit meenemen in een toekomstige (small) update

Geplaatst:
comment_1914380

Op een vliegveld hoort een tankwagen [en zo'n inlaadwagen die omhoog, zoals airport-baggage-loader-c-01%20copy.jpg, of 20_09_2007.jpg]nietwaar? Heeft iemand enig idee of zoiets er al is? Zo nee, kan je zoiets maken via sketchup en dan importeren in 3ds Max? Anders wil ik best wel daar een exterior voor maken. Daarbij bedacht ik: de oude tank wagen van Xoomer, is die er nog?

edit: ik ben begonnen aan een klein (niet alles mega-sized zoals op het vliegveld in Downtown) vliegveld (hangars, uitkijktoren) maar is dat wel nodig eigenlijk?

Wat ik nu net bedenk: een legerbasis.

Hoe kan je interieurs van gebouwen maken, gewoon een ander bestandje ervoor maken en dat later in zo'n hemel plaatsen?

Bewerkt: door IV4LIFE

Geplaatst:
comment_1914723

Op een vliegveld hoort een tankwagen [en zo'n inlaadwagen die omhoog, zoals nietwaar? Heeft iemand enig idee of zoiets er al is? Zo nee, kan je zoiets maken via sketchup en dan importeren in 3ds Max? Anders wil ik best wel daar een exterior voor maken. Daarbij bedacht ik: de oude tank wagen van Xoomer, is die er nog?

edit: ik ben begonnen aan een klein (niet alles mega-sized zoals op het vliegveld in Downtown) vliegveld (hangars, uitkijktoren) maar is dat wel nodig eigenlijk?

Wat ik nu net bedenk: een legerbasis.

Hoe kan je interieurs van gebouwen maken, gewoon een ander bestandje ervoor maken en dat later in zo'n hemel plaatsen?

Zo'n soort geval zit standaard in San Andreas: aanhangertjes(oa een vliegtuig trap) voor de Tug/Baggage handler :) Je kunt 'm echter niet omhoog en omlaag doen, die functie zit alleen op de Packer.

De tankwagen is er inderdaad nog, alle andere vrachtwagens en aanhangers zijn origineel dacht ik.

Qua interieurs, volgens mij moet je dan 'n origineel interieur vervangen, maar ik weet het niet zeker. Als je een interior gaat maken, let dan goed op de indeling. Interieuren in games zijn heel anders dan interieuren in het echt. In games moet je de speler veel meer ruimte geven. Een interieur dat net zo vol/klein is als in het echt, is bijna onmogelijk om te navigeren in een game, omdat je de camera achter de speler aan moet slepen.

Als je b.v door een deuropening gaat kan de camera makkelijk achter de deurposten blijven ziten, zelfde met stoelen, banken, tafels, eigenlijk alle objecten die je in een interieur kan vinden moet je voor een game veel verder uit elkaar plaatsen dan in het echt :)

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1914781

Ik hoop dat jullie weten hoe je zo'n telepoort moet maken naar het interieur in een hemel?

En ik neem aan dat ik dat interieur dan in een ander bestand moet opslaan?

@apple-mac: dit

X: 756,2369; Y:2350,038; Z:2,781719

is de goede locatie voor de ambulance in Lynx urbs bij het ziekenhuis

Bewerkt: door IV4LIFE

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1915569

In het verleden heb ik me bezigehouden met het maken van teleports. Alleen leverde dit wel bugs op (zo ging CJ bijv. heletijd naar de grond aimen).

Maar ik weet wel hoe het ongeveer moet. Als je me hulp nodig hebt, kan je het me altijd vragen

Geplaatst:
comment_1915630

Hoeveel interieurs moet ik op rekenen voor 1 eiland? En moeten op de andere eilanden dan geen interieurs komen in gebouwen? Is het toegestaan om óf de dam óf het stadion uit gta 3 te halen? Ik vond het altijd wel wat hebben eigenlijk...

Bewerkt: door IV4LIFE

Geplaatst:
comment_1916610

Good old Citá di Corruzione :sigaar: nice to see it back that way

btw het eiland was voor mafia stories ook al te groot, slechts het noordelijke gedeelte (hoe je het bekijkt)was bebouwd. Echter was er nog een lot waar iets op gebouwd moest worden. Ben je van plan heel het eiland over te nemen in de orginele staat, want je mag het van mij aanpassen. Graag zelfs :).

Ik heb btw zitten overwegen hea, wat denken jullie van GLD voor GTA IV. Ik ben wat tutorials aan het leren, dus kan ik nu zelf ook models in GTA IV zetten. Echter moet ik wel zeggen dat GLD te veel losstaande models heeft om goed te conventeren. Maar volgens blastov bestaat er een tool die een gehele IDE en een gehel IPL kan omzetten naar GTA IV WPL en IDE.

Ik had trouwens al een keer gevraagt aan blastov of dat hij een keer een nederlandse tutorial wou maken over het ingame plaatsen van models in GTA IV, maar er zijn hier al 2 cursussen op gtaforums.com over beschikbaar. Ik vindt het trouwens ook belangrijk om de GTA IV modding scene qua mapping ook wat meer op dit forum toe te passen. Daarom ga ik binnenkort proberen een model werkend ingame te krijgen. Vervolgens zal ik in het Master Tutorial Forum een Tutorial posten over het importeren van models in GTA IV.

Bewerkt: door Tim

Geplaatst:
comment_1917637

Mijn probleem met gta_sa.exe is opgelost en ik heb The Green Light District kunne spelen, de toevoeging van Lynx District is erg leuk bedacht. Het ziet er een beetje uit als Little San Fierro, die brug is behoorlijk lang die daar heen gaat.

De auto's zijn erg goed gedaan, die nieuwe oldtimer is mijn favoriet geworden. Gevolgt door de Infernus sportauto, die bijna overal te vinden zijn. Alleen als ik een straaljager cheat spawnt het ding onderste boven en komt er you cheater in het beeld te staan, wel grappig bedacht.

Is er al iets bekend over eventuele missies? GTA United kan samen met DYOM gebruikt worden om missies te maken/spelen, mischien kan dat met The Green Light District ook wel. Om het wat eenvoudiger te maken.

Geplaatst:
comment_1917658

Alleen als ik een straaljager cheat spawnt het ding onderste boven en komt er you cheater in het beeld te staan, wel grappig bedacht.

Dit is redelijk makkelijk te regelen: ga dood, je komt bij het ziekenhuis. Spawn een jetpack en draai je beeld zo dat cj lang het ziekenhuis kijkt en stijg op. Spawn nu een hydra en hij valt op het randje, draait en valt naar de grond. Wel eerst repareren met hesoyam en met de "home"-knop zorgen dat hij verticaal opstijgt.

Hij vliegt wel ietsje anders dan de normale hydra, dus dat is even wennen.

Succes ermee!

Bewerkt: door IV4LIFE

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1918788

Tim,

Dat is zeker een goed idee. Alleen vrees ik dat ik niet mee kan helpen met de port. Je mag GLD natuurlijk vrij voor experimentele doelrinden gebruiken. Ik zal binnenkort Revolution-Designer benaderen en vragen of hij enkele missies wilt maken voor de mod. Ook wil ik de mod op een aantal punten verbetetrn, welke punten dat zijn, zal ik later toelichten

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1921874

Weet iemand hoe je een savehouse kan maken? Anders kan ik wel leuk interieurs gaan maken, maar dan heb je er ook vrijwel niets aan.

Ik weet wel hoe je een savehouse moet maken, maar hoe je je game daadwerkelijk kan saven...geen idee. Ik zal het binnenkort eens even navragen hoe dat precies werkt.

Op dit moment ben ik bezig met het maken van een verbindingsweg van The Downtown District naar het Mafia District. Als dit slaagt, dan is er 1 grote snelweg die in het Lynx District begint, door het Downtown District gaat en uiteindelijk in het Mafia District eindigd.

Maar aangezien het Lynx District nog niet geheel af is, zou ik later eventueel nog kunnen kijken of deze snelweg nog door de andere twee eilanden (Forston Island en Vestavia Hills) gaat.

Het is echter wel een enorme uitdaging om alles goed te krijgen; hoogteverschillen en de structuur van de verschillende eilanden en wegen vormen nogal een probleem.

newmaf.png

Brug in het Mafia District. De brug wordt nog opgeknapt. Dit is een oud hergebruikt model in GLD

newmaf1.png

De aansluiting van verkeerskruispunten in het Mafia District zelf is niet bepaald goed gedaan door het MS-team. Fouten zoals deze zijn nog aanwezig in het district, en moeten daarom stuk voor stuk worden gecorrigeerd.

newmaf2.png

Blik op de "Mafia Entrance Road" (MER), een grote weg die door het gehele eiland loopt.

newmaf3.png

Zicht vanuit de Map Editor met de voortgang tot nutoe. Het vergt veel moeite om de bochten vooral goed te krijgen.

Geplaatst:
comment_1922130

Ziet er mooi uit. Deze verbindingsweg maakt de eilanden ook compleet. Echter heb ik wel een paar vragen over het Mafia District.

Is het zo dat bestaande lots die er nu op zijn gebouwd worden overgenomen met eventueel wat tweaks e.d.

Ik heb gelezen dat je moeite hebt met de hoogte verschillen. Dit is ook daadwerkelijk een moeilijke opgave om dit in GTA goed te doen. Ik stel je wel voor de brug op zichzelf niet in hoogte te verschillen. Wat ik zo ongeveer weet is dat het hoogste punt van Crowning Hills of in dit geval Vestavia hills ongeveer 234 meter is. Ik stel toch voor om de hoogte van de brug zo te maken dat het hoog genoeg is om de eilanden te verbinden zonder al te vreemde afritconstructies en dat je de brug bij vestavia hills over laat gaan in een tunnel.

Belangrijk bij het maken van de tunnel dat je vanaf een bepaald stuk van de snelweg (brug) een overdekking maakt van ongeveer 4.50 meter hoog (4.5 coords in 3ds max, want GTA- 3dsmax is 1:1). Vervolgens gebruik je Bolean

succes!

Bewerkt: door Tim

Geplaatst:
comment_1922565

Belangrijk bij het maken van de tunnel dat je vanaf een bepaald stuk van de snelweg (brug) een overdekking maakt van ongeveer 4.50 meter hoog (4.5 coords in 3ds max, want GTA- 3dsmax is 1:1). Vervolgens gebruik je Bolean

Just saying, check wel goed je model op dubbele faces, dubbele vertexen en dubbele edges, en faces met 0 oppervlakte als je gaat boleanen. Bolean is een van de meest buggy functies, en dubbele vertexen zul je dan ook bijna altijd krijgen. En als je er meerdere hebt heb je bijna altijd een face ergens zitten die er uit ziet als een edge(omdat hij dus 0 oppervlakte heeft)...

En waarom je daar op moet letten: Dat soort dingen geven verschrikkelijke collision bugs. Je kunt beter gelijk na iedere bolean je model helemaal checken(En niet alleen met een mesh cleanup tool als die bestaat in 3dsmax!), en niet pas aan het eind, want dan is het des te moeilijker om zulke fouten te vinden.

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.