Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1941763

Is er inmiddels al wat meer bekend over de nieuwere versie? Ik heb me met de vorige versie van The Green Light District erg vermaakt, leuk dat er binnenkort missies bij komen. Vooral dat ene eilandje dat erg op San Fierro lijkt is mooi gedaan, speciaal voor deze mod had ik San Andreas weer geinstaleerd. :puh:

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1946141

Ik denk dat mijn bijdrage niet te veel zin zal hebben: ik ben gewend alles te tekenen i.p.v. met textures te maken en ik ben nogal erg gedetailleerd. Ik heb wel leuke ideeën, maar daar heb je allemaal veel polygons voor nodig :(.

En voor MFS eiland: misschien een beetje SF idee: heuvelig en evt. een metro boven de weg.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1948906

Bedankt voor alle positieve feedback! ^_^

Voor deze release heb ik denk ik een aantal testers nodig. Verwacht dat er weer rond de kerstperiode een nieuwe update zal verschijnen.

Maargoed..wie wilt?:clown:

Geplaatst:
comment_1948912

Ik zou wel heel graag willen: maar mijn 6600GT is pas overleden :'( dus kan ik op die PC geen SA meer spelen. Mijn nieuwe pc is pas over een week of 4 klaar, dus dat is een beetje laat. Dan weet ik ook niet of ik veel tijd heb. Maar als het over een week of 8 pas klaar is, dan kan het wel ;).

Geplaatst:
comment_1949029

Bedankt voor alle positieve feedback! ^_^

Voor deze release heb ik denk ik een aantal testers nodig. Verwacht dat er weer rond de kerstperiode een nieuwe update zal verschijnen.

Maargoed..wie wilt?:clown:

Oke ik schrijf me in, tof om als eerste erbij te zijn om The Green Light District te testen. Zitten er ook missies in de kerstrelease? Dat zou een leuke toevoeging zijn, er is gebied zat voor een aantal missies in deze mod. Succes verder met de maak van The Green Light District! :tu:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1949179

Sammie_gta en sjaakswabber, jullie krijgen binnenkort een test-exemplaar van GLD via de PB toegestuurd. Hierbij krijgt ieder ook de nodige instructies waarop de mod getest moet worden. De tesrversies kunnen zowel automatisch, als handmatige installaties zijn. Een beetje GTA-kennis, is hierbij wel gewenst (bijv. dat je weet hoe je een mod op verschillende manieren kan installeren.)

@IVA4LIFE,

Bij jou wachten we nog even af. Meld het maar als je pc weer normaal is.

Iets niet duidelijk? Vraag gerust!

Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1949490

Highway 461 ziet er mooi uit. Echter is die daarentegen wel heel erg lang maar toch vind ik dat wel iets hebben. Echter erken ik wel het probleem in de verhouding eiland/highway. Vergeleken met de highway zijn de eilanden Mafia district en binnenkort vestavia hills erg klein. Vestavia hills zal er zo ongeveer 25 keer in passen. Het downtown district daarentegen is vergeleken met de highway een puntje.

Het is belangrijk dat je vestavia hills uitbreid. En dit kost erg veel werk. Toch zijn er wel snelle methoden om in 3ds max een landschap te maken. Via deze methode kan via hoogtelijnen je landschap vormgeven en kun je de wegen er in 'stempelen'. Nadeel is wel dat je voornamelijk scheve wegen krijgt omdat de vorm van je landschap met deze methode erg onbetrouwbaar is. Een handige methode voor je landschap wat ik ook met crowning hills heb gedaan is dat je eerst de wegen aanlegt. Vervolgens als je de wegen heb aangelegd bridge je de lines (zijlijn van een polygon) van de ene weg met de andere weg. Om een landschap te kunnen maken die enigzins nog realistisch is qua omvang van highway 46, dien je een grootschalig netwerk te maken. Bij een grootschalig netwerk moet je denken aan wegdelen van circa 400 meter lang. Het is erg belangrijk dat je lowpoly werkt en dat je voorheen al overgangs textures aanbrengt voordat je eventueel gaat smoothen. Het probleem is nog wel dat je voor SA geen models kan exporteren die groter zijn dan een radius van 250 coords, waardoor je dus veel dffs moet maken. Daarom is het misschien verstandig om zodanig een vorm te ontwerpen dat deze gestempeld kan worden zonder dat de 'eentonigheid' opvalt.

kortom wens ik jullie veel suc6 :D

greetz

Bewerkt: door Tim

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1949755

Dankjewel voor de ideeen tim :)

Die snelweg is inderdaad enorm lang, en naar mijn mening is dat juist goed, aangezien de speler niet zo 1,2,3 alles gezien heeft. Echter stuit ik nu op een zwaar hinderlijk probleemp; Elke col die ik aan een img (gld_1, msimg of gta3.img) toevoeg veroorzaakt direct een crash. Dat gebeurt dus ook zonder dat ik uberhaubt iets met de IPL/IDE heb gedaan.Nadat ik de .col verwijder, doet gta het wel gewoon. Heel vreemd, aangezien dit met elk model gebeurt. Van die MS lantaarnpaal tot aan een geheel nieuw object. Ik heb de pivot ook gecenterd en alles gecheckt tot zover mijn kennis rijkt, maar ik kan geen oplossing vinden. Zelfs met lowpoly (een simpele box o.i.d.) gebeurt dit.

@Sammie en sjaakswabber,

Jullie krijgen een testversie binnen twee weken toegestuurd via de PB

Geplaatst:
comment_1949763

Oke ik hou me PB box in de gaten tegen die tijd, voor die tijd zorg ik dat mijn GTA San Andreas weer mod vrij is om The Green Light District te instaleren. Lekker midden in de zomer The Green Light Disrict testen, kan mij niet schelen als het in eens mooi weer is.:D

Geplaatst:
comment_1951033

Als je toevallig nog een extra tester nodig hebt zou ik me heel graag hiervoor willen aanbieden.

Ik volg deze mod nu al een hele lange tijd en vindt het echt een geweldig project, Genoeg GTA modding kennis aanwezig trouwens.

Heb zelf een tijdje ook aan een map modding project gewerkt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1951094

Dankjewel markb,

Als ik nog testers nodig heb, laat ik het je weten. Maar voor nu vrees ik dat twee testers op dit moment voldoende zijn. Maar mocht ik er meer nodig hebben, dan ben jij zeker een van de personen die ik ga benaderen. :bier:

Een van de meest gevraagde en gewilde functies van de V1.7-release, was de radar, ookwel bekend als de minimap. Spelers ergerde zich aan het feit dat ze niet hun positie konden zien op een kaart. Op dat gebied gaat de opvolger van V1.7 een hoop goed maken. Bij deze; de eerste fases van een werkende minimap!! ^_^

radarshow1.png

radarshow2.png

radarshow3.png

Naast de minimap, zijn ook de Wanted stars en de money/lifebar kleuren veranderd

radarshow7.png

radarshow4.png

Nieuwe HUD, minimap en kleine update in het Lynx District

radarshow5.png

radarshow6.png

Deze screen laat duidelijk de locatie en afstand van het Lynx District en The Downtown District zien. Dit is een nog niet voltooide GLD map. Op de locatie van Las Venturas is The Downtown District, en op de locatie van San Fierro ligt het Lynx District

radarshow8.png

Goed, er zitten misschien nog wat kleine foutjes in, maar we hebben wel een werkende minimap :*D Als de basis gelegd is, kunnen er eventueel nog een aantal dingen worden veranderd

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1951304

Die minimap is een goede toevoeging, leuk dat er ook icoontjes op de minimap staan van wat er allemaal te vinden is. Op deze manier zouden missies op lange afstanden mogelijk zijn, wat die lange brug betreft naar Lynx District. Die mag van mij wel zo blijven zoals het is, dat verlengt de gameplay.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.