Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 132.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

  • 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1955431

Wat is het "grote nieuws?"





In deze post zal ik een aantal dingen openbaar maken, die sowieso in de volgende release worden opgenomen. Wanneer de volgende versie verschijnt, is nog niet zeker, maar we hebben een doel om deze versie nog dit jaar releasen.


In de nieuwste versie worden de volgende dingen opgenomen. Deze loop ik handmatig met je door:

Eilanden

Een nieuw eiland, genaamd Mafia District wordt in de volgende versie opgenomen. Echter zal dit eiland vooralsnog geen belangrijke rol spelen in de volgende versie, maar is wel aanwezig.

Hud

De HUD heeft een enorme metamorfose ondergaan! De hele stijl is compleet anders; van de Wanted stars, tot aan de klok en lifebar.

Radar

In deze versie wordt de ontbrekende radar waar erg veel vraag naar was in de vorige versies opgenomen. Zo kun je dus (eindelijk) zien waar je bent!

GTA 2-stijl

De Zaibatsu-gang is in deze versie van The Green Light District aanwezig. In de vorige delen is hun hoofdkwartier gebouwt, maar in deze versie is het de bedoeling dat de gang zelf actief wordt, en grote invloed gaat hebben op de speler. Bovendien hebben de straatnamen e.d in The Downtown District min of meer namen die geinspireerd zijn uit GTA 2.

Missies!

Dit is waar iedereen echt op heeft gewacht. De eilanden werden flink geprezen, maar het ontbreken van een storyline en de daarbij horende missies zorgden ervoor dat de mod min of meer saai werd na een tijd spelen. Voor die mensen heb ik goed nieuws!. Left4Theft-ontwikkelaar, Revolution-Designer, heeft aangegeven om iets compleet nieuws neer te zetten. Dus niet zomaar missies. De manier waarop hij in Left4Theft te werk ging, wordt min of meer ook in GLD toegepast, alleen aangepast op de thema van GLD (Dus zonder zombies :7 )

Vind jij dat er nog iets bij moet of anders moet, of ben je het niet mee eens met sommige verbeteringen? Reageer dan in dit topic!

Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1956081

Ik ben nog uitgebreid aan het testen. Tot nu toe heb ik wat foutjes. Een ding: De models en textures herladen de hele tijd, en dat ziet er niet mooi uit :S

Dit betekent dat GTA door zijn streamer memory heen is, je zult hiervoor een third-party hack/fix voor moeten installeren die GTA:SA meer streamer memory geeft.

Er zijn er een hoop te vinden op het internet.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1956429

Ik ben nog uitgebreid aan het testen. Tot nu toe heb ik wat foutjes. Een ding: De models en textures herladen de hele tijd, en dat ziet er niet mooi uit :S

Dit betekent dat GTA door zijn streamer memory heen is, je zult hiervoor een third-party hack/fix voor moeten installeren die GTA:SA meer streamer memory geeft.

Er zijn er een hoop te vinden op het internet.

Hartstikke bedankt voor deze goude tip! Ik had altijd het idee dat de oorzaak hem in het ontbreken van LODS was. Of dat het model om de een of andere reden te groot was.

Ik zal het zo snel mogelijk proberen.

EDIT:

Heb het getest, en werkt inderdaad perfect. Geen hapering te zien. Dit zal ongetwijfeld worden meegenomen naar de volgende update. Hartstikke bedankt :tu:

Mvg,

Een (vrolijke) Apple-Mac ^_^

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1956630

Er zijn een hoop verschillende fixes,

Zo zijn er ASI scripts van Alexander (Maar deze werken niet voor alle versies, zijn wel vrij stabiel)

En is er ook een limit adjuster (Is zeer instabiel, werkt voor bijna alle versies)

Maar laats is er dus ook een CLEO script gemaakt, deze is de stabielste manier om de streamer meer geheugen te geven en werkt letterlijk voor alle versies.

Dit is een vrij recente ontdekking in GTA modding, en is volgens mij pas een paar maanden op het internet te vinden.

Ik raad de CLEO stream memory fix ten strengste aan, of desnoods de ASI.

Maar bij de limit adjuster zou ik uit de buurt blijven tenzij je van crashes houdt.

Bewerkt: door markb

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1956783

Ik heb de ASI fix geprobeerd. Deze vereist alleen een ASI launcher, maar het is niet nodig om CLEO mee te installeren. Daarom zal ik de ASI fix integreren in de volgende GLD release. Je zal nu wel iets zwaardere systeemspecificaties moeten hebben, wil je GLD fatsoenlijk kunnen draaien, maar daar is weinig aan te doen, aangezien de volgende release sowieso zwaarder wordt, met de komst van het Mafia District.

Over het Mafia District gesproken; dit eiland kostte (en kost nogsteeds) erg veel moeite om het fatsoenlijk afgewerkt te krijgen. De snelweg daarnaartoe maken was geen makkelijke klus, net als het plaatsen van de bijhorende verlichting. Wat ook moeilijk is, is dat dit eiland ontzettend veel collision bugs kent, en veel onduidelijke crashes heeft als ik lots of objecten probeer te plaatsen.

Het fixen van al deze problemen was een enorme uitdaging voor mij, maar het is me uiteindelijk wel gelukt om dit eiland, inclusief de lots, goed ingame te krijgen. Om dat te vieren post ik een aantal screens van de voortgang ^_^

ms1h.png

ms2s.png

ms4p.png

ms5.png

ms6.png

ms7.png

En buiten dat is er nog iets..

ves1.png

ves2.png

Juist! Het Vestavia Hills-eiland staat ingame! Bovendien ziet het eiland er prachtig uit, en ligt pal naast Highway 461. Een perfecte aanvulling als je het mij vraagt. Binnenkort meer screens! :bier:

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1957006

Het Vestavia Hills eiland staat ingame. Dit eiland is, zoals Tim al eerder zei, echt het grootste eiland van allemaal. Dit eiland is Gigantisch groot.

Maar de grootte van het eiland levert natuurlijk ook de bijhorende problemen op. Zo is Highway 461 (de route naar het Lynx District) niet gebouwd om zo'n groote aan te kunnen. De route van Highway 461, ging, zoals ie in V1.7 ligt, dwars door Vestavia Hills heen. Om dit probleem op te lossen, is een deel van Highway 461 gesloopt en herbouwd. Het gevolg?

  • De San Andreas engine laat het op de een of andere manier niet toe, om de Highway om het eiland aan te leggen (Water verdwijnt op gegeven moment, onzichtbare muren etc.) Om dit op te lossen is er een tunnel door Vestavia Hills gemaakt, waardoor de Highway nu (gedeeltelijke) door het Vestavia Hills-eiland gaat. Achteraf gezien is dit een erg leuke beleving voor de speler; hij/zij heeft namelijk niet de indruk dat ie de heletijd op een extreem lange brug aan het rijden is
  • De nieuwe route zorgt er ook voor dat de drempels (die geplaatst moesten worden door hoogteverschillen) nu ook verdwenen zijn.
  • Highway 461 is NOG langer dan eerst.
  • Het Vestavia Hills-eiland is echt prima als overgangseiland waar de highway doorheen loopt. Je kunt ook van de highway eraf springen/rijden, om het Vestavia Hills eiland te bezoeken
  • Het plaatsen van de tunnel, en het uitbreiden van Highway 461 (met de aanleg van de nieuwe route) heeft vooralsnog geen problemen opgeleverd.
  • Het is technisch gezien mogelijk om een tweede Highway die ook door het Vestavia Hills-eiland gaat, aan te leggen.
  • Een klein stuk van de oude route van Highway 461 is verwaarloosd terug te vinden op het Vestavia Hills eiland. Dit stuk is niet met opzet als decoratie aangelegd, maar was onderdeel van V1.7 waar spelers dus echt gebruik van hebben gemaakt
  • Highway 461 is geschat ongeveer 170 KM lang
  • Hieronder zie je de oude, en de nieuwe route van V1.7. Rood geeft aan dat dat stuk in de volgende versie gesloopt is. Als je goied kijkt, zie je ook nog het "verwaarloosde stuk" (hetgeen wat niet rood gekleurd is)

maplhn.png

En natuurlijk, de screens! :bier:

ves2.png

ves3.png

ves4.png

ves5.png

ves6.png

ves7.png

ves8.png

ves9.png

ves10.png

ves1.png

Wat vinden we ervan?

Bewerkt: door Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.