Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1957305

Apple-Mac zo te zien vind jij die Lambo van mythbuster duidelijk een heel leuke auto om te cruisen :D

Ik ben nog altijd heel erg benieuwd hoe het final uit gaat zien van GLD, alleen vrees ik ervoor dat wel effkes gaat duren zeker?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1957895

Apple-Mac zo te zien vind jij die Lambo van mythbuster duidelijk een heel leuke auto om te cruisen :D

Ik ben nog altijd heel erg benieuwd hoe het final uit gaat zien van GLD, alleen vrees ik ervoor dat wel effkes gaat duren zeker?

Ja, die auto van Mythbuster rijd gewoon heerlijk. (Complimentje naar Mythbuster), ik heb er nog een paar screens gemaakt met zijn auto. :engel:

Ik ben zelf ook benieuwd hoe het eindresultaat eruit zal gaan zien, maar met elke nieuwe versie die ik release komen we echt grote "sprongen", dichterbij. In de volgende release, V2.0, zijn alle eilanden ingame geplaatst, is er een radar, alle voertuigen zijn ingame, en zijn er zelf missies! Ik kan niet zeggen hoelang, of hoeveel versies er nog verschijnen. Wel kan ik je vertellen dat eind 2013 begin 2014 GLD wel zo'n beetje afgerond is. Echt veel nieuwe dingen hoeven er na V2.0 niet meer bij, misschien enkele bugfixes, of nieuwe missies.

Maargoed, daar zijn we nog niet, V2.0 moet nog worden gereleased!

60823466.png

73123508.png

68094031.png

28424973.png

56022993.png

32289641.png

42081581.png

78495959.png

28604477.png

Sommige hebben hem misschien al gezien, sommige niet. Anyway, bekijk dit filmpje voor een (kleine) impressie :D

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1958443

Hele leuke ideeen, mooi screenshots :D Ik heb toch wel een paar vraagjes,

uit nieuwsgierigheid:

1. Komen er ook kleine dorpjes in en bijhorende binnendoor-weggetjes?

2. Doen jullie ook iets met afstandenborden?

3. Krijgen bijna alle (snel)wegen - naast Highway 461 - een eigen wegnummer?

Excuses als het toevallig eerder is gevraagd. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1958879

1. Misschien op het Vestavia Hills-eiland, dit is wel een goed idee die ik eventueel kan gaan realiseren.

2. Deze vraag snap ik niet zo goed. Bedoel je hoeveel KM het is naar een andere district, o. i. d?

3. Als er meer snelwegen komen, zullen deze ongetwijfeld ook een eigen naam krijgen. Voor nu houden we het voorlopig op highway 461

Geplaatst:
comment_1958947

2. Deze vraag snap ik niet zo goed. Bedoel je hoeveel KM het is naar een andere district, o. i. d?

Ja, zoiets bedoel ik, dat er na een afrit of bij een kruispunt een bord komt te staan met wat belangrijke plaatsen er op met een KM-getal er achter.

Dus bijvoorbeeld:

Maffia-District 54 KM

:puh:

Geplaatst:
comment_1959277

ik heb update 1.7 eens uitgeprobeert.

Maar die brug, Sorry hoor faalt best wel hard.

Objecten lopen door elkaar heen.

En dan is de brug een meter naar beneden gegaan...

En bij het lynx district mist gewoon de halve stad.

Voor de rest, Downtown district ziet er goed uit.

Ookal flikkert het vliegveld af en toe wat.

Dan blijven de objecten de hele tijd laden, En dat is best wel irietand

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1959356

ik heb update 1.7 eens uitgeprobeert.

Maar die brug, Sorry hoor faalt best wel hard.

Objecten lopen door elkaar heen.

En dan is de brug een meter naar beneden gegaan...

En bij het lynx district mist gewoon de halve stad.

Voor de rest, Downtown district ziet er goed uit.

Ookal flikkert het vliegveld af en toe wat.

Dan blijven de objecten de hele tijd laden, En dat is best wel irietand

Vervelend he? Hier wordt aan de volgende versie namelijk aan gewerkt. Je moet er namelijk niet van uitgaan dat V1.7 ook meteen een Final versie van GLD is, anders zouden updates overbodig geweest zijn.

Als je berichten hierboven leest, zul je misschien opmerken dat er druk wordt gewerkt aan een volgende versie, V2.0, hierbij wordt een groot gedeelte van de problemen die je opnoemt gefixt, waaronder het probleem dat alles de hele tijd herlaad in The Downtown District.

- Over die brug, bovenstaande video laat zien dat het hoogte verschil grotendeels verdwenen is.

- Het Lynx District is gewoon zo aangeleverd door het GTA Mafia Stories-team. Het is de bedoeling om dit district af te maken, of het in de volgende versie al gedaan wordt, weet ik niet.

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac

Geplaatst:
comment_1959407

ik heb update 1.7 eens uitgeprobeert.

Maar die brug, Sorry hoor faalt best wel hard.

Objecten lopen door elkaar heen.

En dan is de brug een meter naar beneden gegaan...

En bij het lynx district mist gewoon de halve stad.

Voor de rest, Downtown district ziet er goed uit.

Ookal flikkert het vliegveld af en toe wat.

Dan blijven de objecten de hele tijd laden, En dat is best wel irietand

Vervelend he? Hier wordt aan de volgende versie namelijk aan gewerkt. Je moet er namelijk niet van uitgaan dat V1.7 ook meteen een Final versie van GLD is, anders zouden updates overbodig geweest zijn.

Als je berichten hierboven leest, zul je misschien opmerken dat er druk wordt gewerkt aan een volgende versie, V2.0, hierbij wordt een groot gedeelte van de problemen die je opnoemt gefixt, waaronder het probleem dat alles de hele tijd herlaad in The Downtown District.

- Over die brug, bovenstaande video laat zien dat het hoogte verschil grotendeels verdwenen is.

- Het Lynx District is gewoon zo aangeleverd door het GTA Mafia Stories-team. Het is de bedoeling om dit district af te maken, of het in de volgende versie al gedaan wordt, weet ik niet.

Apple-Mac

Ik weet dat dit nog niet de final versie is.

Maar ik vond het gewoon een beetje raar ; )

Nog veel succes met The Green Light District

  • 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1963724

maar apple, eigenlijk is als over versie 1.0 meestal een final versie om uit te delen voor iedereen, totaal afgewerkt spel dus wel te verstaan en als geen afgewerkt spel dan is het minder dan v1.0 dus zou jij beter v0.17 ofzo noemen en per updates 0,01 bijdoen of meer :) maar v1.0 is final versie

aleja da's mijn mening :) maar ik bedoel, kijk naar GTA's, hebben jullie al eens onafgewerkte GTA met v1.7 gezien?

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.