Jump to content
Geplaatst:
comment_481071

6. De GTA Juggernaut showde een signature met "Your crewlick-targets" op het forum.

bannergta.png

Ontstaan in 2005 tussen een fusie van Apple-Mac en Nickonly, en gestaakt in 2009. GTAgames.nl's The Green Light District was één van de grootste, en meest hoopvolle mods van GTAForum.nl, maar in 2009, ruim 4 jaar nadat de mod gestart was, is het werk gestagneerd. De oorzaak was dat het team volledig uitelkaar gevallen was, door bepaalde redenen (voornamelijk real life). In 2009 was besloten om een actie te houden waarbij een heel nieuw team de mod zou afmaken, zodat de mod alsnog goed uitgebracht zou worden. Maar de actie (die ruim 1 jaar heeft geduurd!) was geen succes, en op 28 December 2010 is ons Subforum ook opgeheven. Op 5 september 2011 is de mod GTA Mafia Stories overgenomen, en maakt sindsdien deel uit van The Green Light District. Hiermee is The Green Light District de oudste en het allergrootste project wat ooit in de geschiedenis van gtagames.nl heeft gedraaid.

GTA San Andreas en IV release









Er was lang een grote discussie om The Green Light District ook voor IV te releasen. Dit idee was in het begin afgekeurd, waardoor de mod alleen voor GTA San Andreas uitkwam. Onlangs heeft Blastov laten weten, mee te willen helpen aan een IV-release, waardoor de mod alsnog voor GTA IV uitkomt.




Over de Mod

De mod bestaat uit een aantal eilanden. Het eerste eiland is..

The Downtown District



colorm.png

Dit is het eiland met het meeste stijl in The Green Light District. Hier vind je de grote stad, op een kleine oppervlakte. Plaats voor moeder natuur is er niet. Dit is echt een waar alles door mensen gemaakt is. Op dit eiland vind je een vliegveld, kermis, discotheken, bioscoop, kantoren, casino's, noem het maar op, of het is aanwezig op dit eiland. Dit eiland wordt beheerst door de Zaibatsu Gang en deze gang wilt met deze stad maar één kant op; een enorme metropool waarin corruptie centraal staat, en waar een junk net zo'n mooie pak aan heeft als de president.

Rockford Island

rockford.png

Onbereikbaar voor de normale beschaving, en toch aanwezig is Rockford Island. Op dit eiland wordt vrijwel alles stilgehouden voor derest van de beschaving van The Green Light District. Er is een (ongebruikte) haven aanwezig, en een zeer grote gevangenis, waar de allergevaarlijkste criminelen van The Green Light District zitten opgesloten. Het eiland ziet er voor derest heel jungle-achtig en overzorgd uit. Een normaal persoon zou dit eiland zeer oninteressant vinden, maar vergis je niet! Er valt meer dan genoeg te ontdekken op dit best wel geheimzinnig eilandje.

Lynx District

lynx01.png

Lynx District is vergelijkbaar als de "halfbroer" van The Downtown District. Dit eiland lijkt enigzins op The Downtown District, maar mist alleen de stijl die The Downtown District wel had. Ook dit eiland wordt gerunt door de Zaibatzu Gang, welke op dit eiland, vreemd genoeg het meest aanwezig is in het straatbeeld. Terwijl hun hoofdkantoor zich in The Downtown District bevind..

Zaibatsu District

ttjt.png

Het Zaibatsu District is een eiland waar vroeger de Mafia gevestigd was. De bende die er tegenwoordig rondloopt is, hoe kan het ook anders, de Zaibatsu. Op dit eiland moet je zeker geen problemen zoeken. Deze bende kent elke steeg en hoekje uit zijn hoofd. Daarnaast is vrijwel alles geheel of gedeeltelijk gefinanceerd door de Zaibatsu. Heb je behoefte aan een plek met geschiedenis, dan is dit district ideaal voor jou

Aangekondigde eilanden.

Forston Island



Vestavia Hills (Crowning Hills in Mafia Stories)

Verhaallijn

Ook zou de mod een geheel nieuwe verhaallijn hebben, en zou de Zaibatsu (de gang uit GTA 2) een belangrijke rol spelen in The Green Light District. De sfeer van GLD was gefocust op veel variatie. The Downtown District is een heel klein, maar druk, modern centrumgebiedje, terwijl Forston Island en Liberty Tree's heel bosachtig en dorpachtig zijn. (Meer informatie binnenkort)

Special thanks to:

Nickonly

Tim

Mythbuster

Blastov

Download

Omdat de mod nog in ontwikkeling is, zit de mod nog vol met bugs en glitches die er stuk voor stuk uitgehaald moeten worden. Ik zou proberen om maandelijks een patch of update uit te brengen. Mocht iets niet naar geheel werken, of heb je een vraag, klacht of opmerking, dan kun je ook een mail sturen naar: teamgld AT live DOT nl

Huidige versie

Derde versie (V1.7) Christmas December 2011 Edition
  • Bugfixes
  • Nieuw eiland: Rockford Island
  • Nieuw eiland: Lynx District
  • 28 nieuwe voertuigen
  • Nieuwe timecyclus, met nieuwe weersomstandigheden
  • Radar
  • Namen van plaatsen, voertuigen en eilanden zijn toegevoegd

>>Download<<vanaf de gtagames database

Volgende versie Vierde versie (V*.*)

  • Missies
  • Radar
  • (Misschien Mafia District)

>>Nog niet verschenen<<

Verouderde versies

Tweede versie (eerste officiele Update) (V1.3) Januari 2011 Edition

>>Download<< vanaf de GTAForum database Bevat:

- Bugfixes - Bepaalde (lang niet alle!) bugs zijn gefixt, zoals onzichtbare muren en unsolid gebouwen.

- Ontbrekende lots - Waar in de vorige versie lots (kavels) ontbraken, zijn ze in deze versie allemaal toegevoegd.

- Texture fix -De cartoony look van GLD is verdwenen, zodat GLD een stuk realistischer aanvoelt.

- Paths - Om de stad meer levendiger te maken, zijn er automobilisten toegevoegd (Let op: Het is nog niet optimaal gedaan!)

- The Downtown District

- Aantal voertuigen en wapens

- Enkele objecten zoals extra straatverlichting, stoplichten etc. zijn toegevoegd

Eerste versie (V1.0) December 2010 Edition

>>Download verwijderd<<

Bevat:

  • The Downtown District
  • Kermisterrein
  • Nieuwe Wapens
  • Nieuwe voertuigen

Bewerkt: door Dutchy3010

  • Reacties 794
  • Bezichtigingen 131.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2103125

Oorspronkelijk zou Mafia Stories zich in de jaren 50/60 afspelen, en The Green Light District speelt zich midden jaren 90 af. Dit is een groot verschil, want de Mafia is eigenlijk niet actief in The Green Light District.

De naam Mafia District was tijdelijk uitgekozen, na overname van Mafia Stories.

Omdat er in de oorspronkelijke opstelling van GLD ook een soort bende was, die vergelijkbaar is met de Mafia, zal dit district naar die bende vernoemd worden, namelijk de Zaibatsu. Hierdoor past dit eiland beter bij het GLD-concept, en is het ook realistisch dat er een bende bestaat.

Het Mafia District krijgt de naam Zaibatsu District, en dit staat defintief. Fans van Mafia Stories hoeven niet getreurd te zijn; het gaat slechts om een naamswijziging. De Zaibatsu zal hetzelfde functioneren als de Mafia :puh:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2103970

Hoe doe je dit? Met welk programma? Hoe importeer je het? Dit wil ik ook eens proberen om zoiets te maken! ;)

Hier heeft letterlijk jaren werk in gezeten. Het ontwerpen van eilanden is een hele klus geweest wat destijds door het GTA Mafia Stories-team, en het voormalige Green Light District-team gedaan was.

Wat ik momenteel aan het doen ben, is deze twee verschillende thema's op een zo goed mogelijke manier proberen te combineren, en hierbij heb ik mezelf aan een aantal eisen gehouden:

  • De eilanden moeten zelf zo min mogelijk aangetast worden (eigenlijk helemaal niet, tenzij het niet anders kan, zoals de tunnel bij het Vestavia Hills eiland)
  • De thema's van deze twee mods moeten 50/50 naar voren komen. Dus hierbij is het echt van belang wat voor generics ik bijvoorbeeld toevoeg als decoratie-materiaal. (Lampen, stoplichten, borden etc.) Een verkeerde keuze aan generics, kan een hele thema verwaarlozen.
  • Grondig aanpassen, en verfijnen van models, of het opnieuw ontwerpen van nieuwe models.

In het kort kan ik je wel uitleggen wat de procedure is, maar voor uitgebreide uitleg verwijs ik je naar de http://www.gtaforum.nl/topic/78454-master-tutorial-list/]Master tutorial list[/url]

  • Eerst ontwerp ik een model in het programma 3d studio max
  • Vervolgens exporteer ik deze als .DFF en COL
  • Daarna maak ik een .txd bestand (voor de textuur), en gooi ik alle .dff, col en .txd bestanden in de .img-file
  • Daarna is het een kwestie van aanmelden in de .IDE-bestand, en deze oproepen in het .IPL bestand
  • Als laatst met de Mapeditor op de juiste plek plaatsen

Geplaatst:
comment_2105774

leuk om gld weer actief te zien. :). als ik je btw een tip zou mogen geven raad ik je wel het geboue met de misvormde textures te renoveren. :puh: . ik had dat vroeger ook gedaan maar ben de files helaas kwijt :( iig heel veel succes! ik kijk er naar uit

gr

tim

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2109004

Hey Tim,

Is me inderdaad opgevallen, en zal het zeker renoveren. Bedankt voor de tip. Ben blij dat je er enthousiast over bent, dat geeft me nog meer motivatie om door te knallen :)

Algmene voortgang totnutoe: Vestavia Hills, Lynx District, Zaibatsu District, Rockford Island & Downtown District. Dit zijn de vijf eilanden die speelbaar zijn in de 2.0 release

txco.png

1xtk.png

w52l.png

a9t9.png

he6q.png

c1lg.png

0inn.png

drsu.png

r9i3.png

nn4w.png

lkpl.png

fr7s.png

  • 1 year later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_2258187

De ALLERLAATSTE versie van The Green Light District (V2.0) wordt binnenkort gereleased. Na deze versie, trek ik de stekker uit het project die meer dan 10 jaar (Mafia Stories meegerekend) heeft geduurd. Ik wil iedereen van harte bedanken voor alle inzet en steun van het langst lopende project op gtagames.nl. Tim, Blastov, Nickonly, Mythbuster en vele anderen die in de loop der jaren hun steun hebben betuigd voor dit fantastisch project.

De reden tot het stopzetten na V2.0, is dat GTA San Andreas sterk verouderd is, en dat het niet langer zin meer heeft om er tijd en energie in te steken om er een volwaardig geclassificeerd project van te maken.

Houd dit topic in de gaten voor meer updates!

Apple-Mac

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.