Jump to content
Geplaatst:
comment_485245

Hallo allemaal ik ben hier nieuw, en ik had een vraag hoe je eigenlijk een mod maakt en waarmee ik zou er graag een voor vice city willen maken maar ik weet niet hoe dat moet en ja ik weet dat het noobie klinkt.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_485528

Allereerst welkom op het forum! :cya:

En nu door naar het antwoord: :puh:

Een poppetje veranderen in het uiterlijk heet texturen, net zoals je huisen van uiterlijk doet veranderen. En gebouwen plaatsen vraagt wat meer ervaring, ik raad je dan ook aan eens in de Master Tutorial List te kijken, daar vind je alles wat je wilt om te gaan modden.

Donwell

Geplaatst:
comment_485800
WELKOM! :cya::*D

gebouwen plaatsen kan met de moomapper op gtagames.nl en ventjes plaatsen kan met de scripter, kijk maar daarvoor in de faq ofzo (hierboven). succes.

Kleine toevoeging: MOOmapper werkt alleen met GTA III en GTA VC, niet voor SA. Gebouwen plaatsen in SA doe je heel anders.

Geplaatst:
comment_485845

MOOmapper, dat is pas een echte slodige en slechte programma,

neem best een MEd, MapEditor, die ondersteunt GTA 3 tot GTA SA, meeste mappers van GTA SA nemen dit programma!!!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_485894

Ik heb nog een paar vragen: waar kan je zmoddeller 2.0 tuts vinden?, hoe kun je bijv. als er een bord in vc staat dat je een foto er op kunt maken?, hoe kun je eigen eilanden maken? en noem maar op.

- Ik wil zo graag ook kunnen modden al is het alleen al een auto zelf kunnen maken en erin zetten!(Of klink ik nou dom? :$ )

Geplaatst:
comment_485906

Modden kan je niet van vandaag op morgen leren. Je hebt een paar soorten mods. Mapmods, auto mods en SCM mods. Je leert het gemakkelijkste wat je eerst wil kunnen. Maar zo te horen ligt je intresse heel dicht bij Mapmods. Is voor het leren het gemakkelijkste. Je hebt daarvoor een paar programma's.

Om een gewone simpele map mod en een auto mod te maken:

  • 3dsmax en Gmax: Om je models te maken.
  • TXD Workshop: Om je texture te kunnen maken. .
  • MapEditor afgekort: MED, om je models ingame te zetten.
  • Multi IMG: Om je txd,dff en col in gta3.img te zetten.
  • Kam's DFF scripts: Om je model te exporteren naar SA.
  • Colleditor II: Voor het maken van je col file.

Om een SCM mod te maken:

  • Missionbuilder for SA, Hiermee kan je de main.scm aanpassen. Zo maak je dan scm mods.

Maar voor al deze dingen is ervaring vereist. Dus je kan gewoon beginnen oefenen met models te vervangen te hertexturen. Dan een model aanpassen.... en zo groeit het ganse proces wel op. Ook heb je het misschien al gelezen. Maar lees nog maar even de FAQ door.

Een eiland maakje met 3dsmax. Vervolgens wordt het ook geexport in 3dsmax. En moet je het ingame zetten met mapeditor.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_486037

Bedankt voor de informatie echt super!

En ik kan alle bestanden gewoon op de gtasites gratis downen he? Behalve 3dsmax en gmax toch?

Bewerkt: door Marc Tibben

Geplaatst:
comment_486059

@ Marc Tibben

Begin nog niet meteen met 3D Studio Max, begin met Sketchup. Als het je daarin lukt kun je overstappen naar 3D Studio Max, wan Sketchup is alleen de basis, en bij 3D Studio Max zijn talloze opties

Geplaatst:
comment_486060
Bedankt voor de informatie echt super!

En ik kan alle bestanden gewoon op de gtasites gratis downen he? Behalve 3dsmax en gmax toch?

Je kan alle programma's downloaden denk ik hier zelfs op gtagames.nl. Maar ik zal het jou nog even gemakkelijk maken:

Multi IMG

TXD Workshop.

Map Editor. (MeD)

Colleditor II

DFF scripts voor 3dsmax

DFF scripts voor Gmax

Gmax, is een gratis modelling software

3dsmax7 Gratis 30-dagen trail.

Succes.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_486205

@ Matiscus héééééééél erg bedankt echt da waardeer ik. :bier:_O_

>>> Door Matiscus: Geen probleem, dat kost je alleen een goede pint. :D Even serieus, ik ben ervoor om mensen te helpen. ;)<<<

Geplaatst:
comment_486388

stefaneke

u secht nu wel dat je eerst met sketchup moet gaan beginen he.

maar das eigleijk helemaal niet slim. dit heb ik namelijk ook gedaan en als je dan met 3ds besig gaat. dan denk je echt jemig wat is dit een moeilijk progame. terwijl als je meteen met 3ds besig gaat. dan weet je niet hoe veel te makelijk die andere progamaz zijn.

en jha ik raad sketchup niet af. want ik vint het nogsteets wel een goet 3d progama. maar ga hier niet te grote ingewikelde models mee maken. want dan krijg je bugs

Geplaatst:
comment_489082
MOOmapper, dat is pas een echte slodige en slechte programma,

neem best een MEd, MapEditor, die ondersteunt GTA 3 tot GTA SA, meeste mappers van GTA SA nemen dit programma!!!

geef mij de link van dat programma pleaz _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.