Geplaatst: 13 augustus 200618 jaren comment_488759 Ik heb zojuist mijn dff gemaakt Maar hoe kom ik nu aand de txd files van mijn model Mijn object is ook nogeens onzichtbaar Bewerkt: 13 augustus 200618 jaren door erterer0
Geplaatst: 14 augustus 200618 jaren comment_489102 een txd maak je niet met g-max en ook niet met 3ds je maakt het met txd builder en txd workshop. txd workshop txd builder je opent eerst txd builder. dan klik je op add en open je alle textures die je op je model gebruikt heb. denk je ze alemaal gehad the hebben dan druk je ff op dff check en open je je dff. als je ne nog iets rood siet dan moet je die texture nog ff toe voegen. als alles groen is dan is het goet. dan doe je build txd. open nu txd workshop. en open je net gemaakte txd. dan staat er rechts onder in gta vc. klik hier op en maak hier SAN ANDRES van. doe dan save txd en je kan je txd toe voegen aan de gta3.img
Geplaatst: 14 augustus 200618 jaren Auteur comment_489450 Maar hoe kan ik de textures op mijn model openen
Geplaatst: 14 augustus 200618 jaren comment_489467 Je hebt in de material editor bitmaps gebruikt als textures voor je model. Je moet met de txd workshop gewoon een nieuw bestand openen (file, new) en dan via de import knop de textures die je hebt gebruikt importeren. Voor een nieuwe textures ga je naar image, new. Bij options moet je de textures de naam geven van het bestand min de extensie (.bmp /.jpg enz). Nu alleen nog compressen (image, compress all) en opslaan. Kom je er nu nog niet uit, kijk dan naar deze video tutorial. Spoel door naar 6 minuut 25. Succes ermee.
Geplaatst: 14 augustus 200618 jaren Auteur comment_489517 Maar hoe kun je een texture in mijn gmax model inporteren Want ik heb een bmp gemaakt, maar hoe kan ik hem dan in gmax importeren Bewerkt: 14 augustus 200618 jaren door erterer0
Geplaatst: 15 augustus 200618 jaren comment_489887 Zoals als Wazuup het al zei, dat doe je met de Material Editor: Eerst open je hem, met de sneltoets "M", je Selecteert een Bolletje. Eerst zetten we dit bolletje op een wat meer lichtere kleure: Daarna ga je naar Maps, en dan zie je Diffuse Color, vink het hokje daarvoor aan. Daarna klik je op None. Als het goed is opent er een scherm, met allemaal namen, met daarvoor groene en blauwe bolletjes. Er moet een groen bolletje staan met daarachter "Bitmap". Dubbelklik darop, nu kan je je Texture laden. Zoek hem gewoon op en open hem. Als het goed is heb je nu dit: Je drag de Textuur met je muiis op het bolletje, maar hij blijft wit, nu moet je alleen op het kubusje met de blauwe en witte vlakken klikken, en je textuur zal verschijnen Nu heb je je Material op je Model. Nu moet je er nog een .TXD van maken. Daarover zijn 4 Tutorials in de Master Tutorial List, het zijn de volgende 4: - Nummer 1 - Nummer 2 - Nummer 3 - Nummer 4 Veel Suc6 ermee
Geplaatst: 15 augustus 200618 jaren Auteur comment_490305 Maar ik zie bij gtamaterials geen linkje naar ``maps,, Bewerkt: 15 augustus 200618 jaren door erterer0
Geplaatst: 15 augustus 200618 jaren comment_490449 Maps is geen knop, maar een tabblad in de material editor. Kijk in de volgende plaatjes naar de met rood aangeduiden plekken en je zult er wel uitkomen: Vervolgens moet je verdergaan met wat Bear zei, en je textuur op je model zetten. Succes ermee!
Geplaatst: 15 augustus 200618 jaren Auteur comment_490507 Ingame, heel erg bedankt iedereen! Bewerkt: 16 augustus 200618 jaren door erterer0
Ik heb zojuist mijn dff gemaakt
Maar hoe kom ik nu aand de txd files van mijn model
Mijn object is ook nogeens onzichtbaar
Bewerkt: door erterer0